PDA

View Full Version : lawsuit plankje erbij.



wietse
8 oktober 2007, 15:03
dit keer een onbekend merk, waarschijnlijk alleen voor de duitse markt geweest, er staat alleen een gestileerde L in een wereldbol op de headstock.
kwa constructie, trusrodcover, tuners e.d denk ik aan kay/hondo, het is een multiplex gitaartje met een triplex top die alleen aan de randen vastzit zodat hij een klankruimte tussen body en top heeft, is dus unplugged ook nog aardig luid.
en natuurlijk bolt on, kocht hem van een vriend voor een zacht prijsje en met een wraparound brug als tailpiece en een kawai roller brug als brug.
maar natuurlijk heb ik altijd wel wat liggen dus dit was snel verholpen, elementen zijn merkloos en het hals element is duidelijk niet origineel, maar ze klinken wel goed en hebben een behoorlijk hoge output.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/Lfull.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/Lflat.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/Lheadstock.jpg

alleen de intonatie kan ik niet spot on krijgen maar valt nog wel binnen de toleranties, is dus niet merkbaar vals oid.
kan dus niet zeuren voor 75 euro, vooral als je ziet wat er tegenwoordig voor oude afgeragde shitty hondo's wordt gevraagd, 300 euro is heel normaal voor 1 met lawsuitkop.
helemaal gek zijn ze IMO.
deze gaat eerst m'n eigen collectie, in heb namelijk nog niet een normale LP kopie alleen maar 1 met ingebouwde effecten en 1 met een germanized carved top.
wie weet komt hij wel eens in de verkoop als ik een mooiere en betere weet te bemachtigen.

G.G.
8 oktober 2007, 15:04
wie weet komt hij wel eens in de verkoop als ik een mooiere en betere weet te bemachtigen.

Wietse, mail mij als het zover is.

jimihattricks
8 oktober 2007, 15:44
ik vind die finish nog behoorlijk geil eerlijk gezegd - en een mooie figured triplex top, wie wil dat nou niet!

almarvk
8 oktober 2007, 15:45
Eigenlijk wel een hele gave Les Paul :)

Orgasmocaster
8 oktober 2007, 15:54
Mooie Lawsuit!

Hey, zou dit een Lyle kunnen zijn?
Lyle heeft vaag iets met Gibson gehad in de Jaren 70 en als ik het me goed herinner zijn ze in de zelfde tijd als de Epiphones door Matsumoko gebouwd.
ik heb een paar jaar geleden wat research gedaan toen ik een Lyle Trini Lopez van iemand kon kopen.. heb het uiteindelijk trouwens niet gedaan..

wietse
8 oktober 2007, 16:46
effe gezocht op lyle en nee helaas, die hadden de naam voluit op de kop, lord bizarre effe gevraagd en die vermoedt koreaans en wel het merk Life dat in duitsland een tijdje verkrijgbaar was.
Life werd door samick gemaakt net zoals hondo en de koreaanse kay's dus eerst heet het beestje life tot ik anders hoor.

ohja de slagplaat komt van een STAGG, die miste namelijk ook, dat merk komt ook bij samick vandaan(vergelijk de oude samick lp's maar eens met de lp's van stagg dezelfde mismaakte hoorn en headstock) en de schroefgaten zitten zelf precies goed.

Braindead
8 oktober 2007, 19:30
Is 75 euro niet gewoon veel geld voor een triplex gitaar? (hij ziet er wel heel mooi uit)

wietse
8 oktober 2007, 20:09
Is 75 euro niet gewoon veel geld voor een triplex gitaar? (hij ziet er wel heel mooi uit)

nee, hondo's zijn ook multiplex en met de juiste kop zijn ze veel meer waard, en deze heeft de juiste kop.
daarbij multiplex hoeft niet slecht te klinken er zijn vele kwaliteiten in dat spul, trouwens triplex is alleen de top triplex is veel te dun voor een hele gitaar, of je moet al een hollowbody hebben.
alleen noemt men het dan gelamineerd, je hebt ook 1000+ euro gibsons die geheel gelamineerd zijn, met andere woorden van triplex zijn.

2350
9 oktober 2007, 00:50
Lijkt mij Leyanda. De bouw en de L in het logo kloppen exact.

Maarreh Wietse.... ik hoef jou toch niet te vertellen dat dit geen echte "lawsuit" is?

P@ul

wietse
9 oktober 2007, 07:20
nee dat zijn de japanners, maar tegenwoordig wordt elke oude aziatische gibson kopie met de juiste kop een lawsuit genoemd.

leyanda, mooi zullen eens om foto's daarvan zoeken, bedankt in ieder geval.

Nielsje
9 oktober 2007, 08:05
Mooi! Vind de top gaaf! Heerlijke tekening!
Gefeliciteerd :)

rocker_71
9 oktober 2007, 12:24
Waarom heet dat eigenlijk lawsuit? :???: