PDA

View Full Version : Stratocaster in da house (projectje!)



almarvk
8 oktober 2007, 11:49
Je zult het waarschijnlijk niet geloven, maar ik heb toch echt een stratocaster gekocht! Overgenomen van No 1 Hops die er 3 te koop had staan. Na uitvoerig geouwehoer over gitaren en het testen van ongeveer 7 gitaren ben ik op deze uitgekomen.

Genoeg gelul, hier zijn de foto's :D

dr.distortion
8 oktober 2007, 11:53
Machtig mooi!!! Gefeliciteerd..


Maarre....dat posten van bijlages is superhandig, dat zouden meer mensen moeten kunnen :satisfie:

Kim Wilson
8 oktober 2007, 11:55
Wauw! Bijna de ultieme Strat IMO (na rood metallic natuurlijk :D ). Mooi! Echt waar!


Maarreh, deze ga je toch hopelijk niet refinishen? Want dan heb ik nog wel een body voor je, kunnen we ruilen. ;)

almarvk
8 oktober 2007, 11:58
En ik heb in Kisekae een ideetje gemaakt van wat het nu is, en wat het moet gaan worden.

Hopelijk kan het projectje volgende maand starten.

De elementen zijn trouwens 9K, wat best veel is voor singlecoils. Ze klinken iig prima!

jonesd
8 oktober 2007, 11:59
Een heeeeeel mooie strat!!!! (ik zou hem gewoon wit laten...)

almarvk
8 oktober 2007, 12:10
Maarreh, deze ga je toch hopelijk niet refinishen? Want dan heb ik nog wel een body voor je, kunnen we ruilen. ;)

Wat voor body heb je nog over dan?

Kim Wilson
8 oktober 2007, 12:11
Een rooie basswood body, MIJ. :D

almarvk
8 oktober 2007, 12:12
hehe, als het allemaal past, mag het van mij :)

Kim Wilson
8 oktober 2007, 12:20
hehe, als het allemaal past, mag het van mij :)
Daar gaan we het nog wel eens over hebben. Ik moet eerst nog even bedenken of ik er wel goed aan doe. Mijn strat is ook nog erg mooi en apart, ik moet er nog even over nadenken...

Wat voor hout is het eigenlijk?

rocker_71
8 oktober 2007, 12:26
Mooi dinge. Ziet eruit als een goede uitvoering van mijn oude Squiertje.

almarvk
8 oktober 2007, 12:28
Ik heb geen idee wat voor hout het is. Ik heb 't ding nog niet open gehaald, maar volgens No 1 Hops was er behoorlijk in gefreesd om elke pickup combinatie mogelijk te maken.

En ik moet 'm wel refinishen, want m'n vriendin vindt 'm super lelijk :D

Kim Wilson
8 oktober 2007, 13:00
Als het een alder body is, wil ik wel graag ruilen. :)

no 1 hops
13 november 2007, 13:40
ik aarzel eigenlijk even omdat ik ze verkoop en dit gezien kan worden als spam, wat het dus niet is.
maar als de mod denkt dat dit niet kan, smijt hem er dan maar weer af.

is geen alder denk ik, eerder basswood.
frezingen zijn ruig
badkuip frezing
jong hout, ook van de hals
volgens mij is de brug ook smaller dan een normale strat, omdat het model waar ik GFS overwound heb gezet de snaren/pooltjes niet goed uitlijnen

en omdat de lak wat verschoten is door een lak fout is de body al wat relic.
wat mij zeer verbaasde was dw almarvk hem op oorlogsterkte had geprobeert en hij vrij stil bleef.
(wist trouwens niet dat ze 9 k waren, straks even meten en als ze dat wel zijn dan klinken ze vrij toppy in vergelijk met de overwound GFS)

alles is budget aan die gitaar, en zo uit de doos moet er nog wel wat aan gebeuren, o.a afstellen, intoneren en het liefst nieuwe snaren.
die van almarvk was dus al door mij gedaan.

wat verder opviel was dat van de vier, elk anders aanvoelde.

het verstevigt mijn standpunt alleen maar dat je ook met goedkoop budget spul plezier kunt hebben (mits iemand de boel goed afstelt)
en daar draait gitaarspelen toch om of niet

Kim Wilson
13 november 2007, 13:41
Ik heb hem niet meer nodig... :)

almarvk
13 november 2007, 13:46
Je zou 'm ook niet krijgen! :p

Maar goed; als de gitaar netjes (nadat ie de fabriek heeft verlaten) wordt afgesteld, gevlakt e.d. dan is het een prima gitaartje. Ik snap ook wel dat je met budget spul geen top kwaliteit kan verwachten.

Ik heb thuis op m'n Valveking top uitgeprobeerd en dan issie prima. Gewoon een lekker gitaartje waar ik lekker op kan spelen.


Moet alleen nog steeds met het projectje beginnen ;)

marter544
13 november 2007, 15:42
Mooie strat! Wat is het?

no 1 hops
13 november 2007, 15:45
Mooie strat! Wat is het?van hout! ;-)

G.G.
13 november 2007, 18:07
volgens mij is de brug ook smaller dan een normale strat,

Kan goed. Een normale spacing is ongeveer 56 mm bij de brug. Maar veel squiers, en sommige fenderimitaties hebben een smallere brug met een spacing van ongeveer 52 mm, dat is ook de reden waarom het kan zijn dat bij een bredere vervangingsbrug de snaren, dichter bij de body soms bijna van de hals willen lopen.

Bij twijfel, vóór het vervangen van een brug met een bredere altijd even checken met twee stukjes garen vanaf de topkam naar de bredere positie op de brug.

no 1 hops
14 november 2007, 10:30
almarvk
zijn geen 9 k pups,, klonken ze mij ook te toppy voor, maar zij standaart 5Kohm
je was in de war met die met GFS pups

almarvk
14 november 2007, 10:46
Dat zal het zijn geweest. Maar dat geeft niet, ze klinken wel lekker opzich. Niet bijzonder, maar ook niet verkeerd.