PDA

View Full Version : Vraagje hoe te benaderen geluid van filmpje:



Herman
7 oktober 2007, 23:10
Heey,

Ik vraag me dus af hoe die vent in het begin zo'n acoustisch geluid heeft. Tuurlijk, hij heeft een hollowbody, maar clean klinken die dingen toch niet zó acoustisch of wel? Heeft hij er mssn piezo's in ofzo? Ben ik erg benieuwd na.
Bvd :)

Klik (http://www.youtube.com/watch?v=1ILi0rt1FgA&mode=related&search=)

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 23:14
at moet wel een piëzo zijn..

Herman
7 oktober 2007, 23:20
Whoah, niet verwacht dat daar zo'n mooi geluid af zou komen, vraagje: Valt dat op een PRS SE Custom te bouwen?? MAar dan met vaste brug?? Niet zeker, want daar heb je niet zoals bv. strat van die losse zadeltjes..of is daar een andere manier voor?

bass blom
7 oktober 2007, 23:28
Whoah, niet verwacht dat daar zo'n mooi geluid af zou komen, vraagje: Valt dat op een PRS SE Custom te bouwen?? MAar dan met vaste brug?? Niet zeker, want daar heb je niet zoals bv. strat van die losse zadeltjes..of is daar een andere manier voor?


tuneamatic bruggen zijn met piezo te krijgen.

Rouzy
7 oktober 2007, 23:32
ooh, dan heb ik niets gezegd :chicken:

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 23:33
Ben wel benieuwd hoe een piezo met een dikke OD klinkt :D

Lexvandoef
8 oktober 2007, 00:43
Als een gitaar met dikke OD erover :hippie:

Ik speel voor de grap weleens met mijn acoustische over mijn JMP, echt super mooi is het niet trouwens, wel grappig en vreemd, sta je daar met een akoestische gitaar terwijl je een redelijk rocky geluid hoort :satisfie:

STW
8 oktober 2007, 01:06
goeie band, hoor je bijna nooit iets over

paulusdeBKB
8 oktober 2007, 07:05
Zo'n akoestische sound is met een hollow body volgens mij prima te krijgen, evt met een akoestische modeling preamp ertussen.

Maar het kan natuurlijk ook een Variax transplant zijn :-)

zeppo
8 oktober 2007, 09:14
Op het moment dat ie naar z'n tweede geluid (met vervorming) gaat, zie je m trappen. Het is dus volgens mij gewoon een effectapparaat. Op mijn Digitech RP350 zitten ook presets voor piezo en acoustic.
Geen idee wat hij gebruikt, maar 10 tegen 1 gewoon een effectbakkie.

Rutger
8 oktober 2007, 09:22
Dat viel me ook op ja

Maar ja, kan ook gewoon een OD zijn die ie intrapt, ff pu-switch om en rocken maar :)

zeppo
8 oktober 2007, 09:50
'De band heeft een forum: stel de vraag eens daar!

bass blom
8 oktober 2007, 09:53
je ziet hem ook iets met zijn rechterhand doen voor hij op boxjes gaat trappen.

Herman
8 oktober 2007, 12:59
Thnx! Ik zal eens eventjes aanmelden daar. Als mensen nog ideeën hebben, meld ze vooral! Ben wel geïntereseerd in zoiets. (Ik had wel eens zo'n acoustische simulator geprobeerd van boss maar dat vod ik echt geen fuck aan, net als de acoustische simulator die in mn Korg bak zat).

gerritje tralalalala
8 oktober 2007, 16:15
je hebt van graphtec ook van die piezozadeltjes voor strat achtige bruggen

Herman
8 oktober 2007, 17:19
Zijn die ook een beetje overtuigend dan? Ik heb met piezo's nog niet echt ervaring, en volgens mij zijn er weinig standaard gitaren die ze hebben waarop ik het kan testen, en al helemaal niet bij mij in de buurt.

drap
8 oktober 2007, 17:30
Ik heb een Boss AC-2 pedaal, oa ook gebruikt door Pearl Jam live. Prima simulatie en het geluid van die gozer uit dat clippie is er prima mee te simuleren. Dat pedaal is vaak voor een prikkie te verkrijgen via Marktplaats. Persoonlijk vind ik wel dat ie wat beter reageert op een singlecoil element, maar met het tussenstandje van twee humbuckers lukt het ook prima. Om een beetje een idee te krijgen, check hier de samples anders even: http://www.bosscorp.co.jp/products/en/AC-2/

Btw, ik hoor ook een reverb bij die gast in dat clippie, wat het geluid wat breder maakt.

Herman
8 oktober 2007, 18:48
Reverb zit ingebouwd in mn Twintone, past ook wel lekker bij het nummer, dus dat is niet zo'n probleem. Het refrein vind ik met mn bandje ook al erg lekker klinken (gewoon barre's met een beetje crunchy overdrive, en dan lekker vel aanslaan). Maar Clean is niet hetzelfde als acoustisch, en dat kun je bij dat nummer erg goed merken :). En het lijkt me sowieso erg bruikbaar.

drap
8 oktober 2007, 18:58
Akoestisch is dan wel weer clean :) Maar dat pedaal, dat is ook een akoestische simulator. Lijkt me een goedkopere oplossing dan een piëzo systeem in je gitaar te bouwen. Het voorbeeld wat ik gaf van Pearl Jam, ik heb het ook op een dvd staan. In eerste instantie zou je zweren dat die gozer een akoestische gitaar bespeeld, maar dan zie je ineens een strat in z'n klauwen. Klinkt echt overtuigend. Eigenlijk zou ik die AC-2 van mij ook meer moeten gebruiken, maar ik heb er helaas geen plaats voor op m'n pedalenboard. Nee, ik doe 'm niet weg :) Maar je zou eens kunnen kijken op Marktplaats, daar staan ze vaak op.

Herman
8 oktober 2007, 19:01
Nou zal die vent van PJ wel niet op een Yamaha Pacificatje spelen (:p) maar dat zou dus nog best overtuigend over kunnen komen? (Note: Het idee is ook om daar andere elementen in te flikkeren, seymour duncans ofzo, dus daar zal 't geluid ook wel leuk wat van vooruit gaan denk ik, ik neem aan dat het pedaaltje dan ook wat beter..reageert?). Ik ben toch van plan de Yamaha voor sommige nummertjes te gaan gebruiken.

drap
8 oktober 2007, 19:06
Heb je de Pacifica met singlecoil in de nekpositie? Zo ja, dan moet je er een heel overtuigend geluid uit kunnen krijgen met die AC-2 hoor. Als de btw de AC-2 niet kan vinden tweedehands, dan kan je ook nog kijken naar de AC-3. Dat is een nieuwere versie met ongetwijfeld wat meer mogelijkheden.

Herman
8 oktober 2007, 19:35
Yep, pacifica met een single coil in de nek ja. Ik zat zo te kijken, staat op het moment één AC-2 online voor €75,-. Is dat een beetje een nette prijs? Of nog aan de prijzige kant?

drap
8 oktober 2007, 20:00
Yep, pacifica met een single coil in de nek ja. Ik zat zo te kijken, staat op het moment één AC-2 online voor €75,-. Is dat een beetje een nette prijs? Of nog aan de prijzige kant?


De kunst is om af te dingen. Ik weet niet wat er al geboden is, maar begin eens bij €60,- ofzo. En het is afhankelijk van de staat van het pedaal natuurlijk, maar ze zien er alledrie wel goed uit voor zover ik kan beoordelen. Er staat er trouwens ook eentje voor €65,- met een hoogste bod tot nu toe van €50,- en eentje met een te bieden bedrag waar de hoogste bieder €50,- euro heeft geboden. In dat geval zou ik op alle drie advertenties €55,- bieden. Vast en zeker dat er eentje hapt. En mochten er meer reageren, dan kan je altijd nog zeggen dat je al voorzien bent. €55,- plus de kosten van het opsturen, dan ben je mooi klaar voor rond de €60,-