PDA

View Full Version : Nieuwe versterker nodig !



fenderke
7 oktober 2007, 20:43
Hallo iedereen,

Ik speel nu al een tijdje elektrische gitaar, en ben op zoek naar een nieuwe versterker. Heb nu een fender frontman 15G is slecht !!!

De versterkers die mij werden aangeraden zijn :


° Hughes & Kettner Edition Blue 60 R

° Line 6 Flextone III , XL III

° Peavey transtube bandit 112

° Peavey Valve king 112 combo

Zo wat vinden jullie van deze versterkers ?
En mag ik jullie mening ?

Fenderke
Ps : heb een fender highway one als dat iets uitmaakt :metal:

Reigor
7 oktober 2007, 20:47
Muziekstijlen?

fenderke
7 oktober 2007, 20:53
pink floyd ac/dc rhcp, led zeppelin ... uit de jaren 60 tot nu ma geen geboenk

a darker shade of grey
7 oktober 2007, 21:02
pink floyd ac/dc rhcp, led zeppelin ... uit de jaren 60 tot nu ma geen geboenk

Driewerf marshall! Alleen Pink Floyd niet....

Rouzy
7 oktober 2007, 21:10
Van Gilmour :o :
http://www.petecornish.co.uk/D.Gilmour_Pink%20Floyd%20'94.jpg

fenderke
8 oktober 2007, 11:16
Maar ik vroeg welke van bovenstaande versterkers het beste past

Rouzy
8 oktober 2007, 11:18
Line 6 veel effecten!

JeroenSchaaf
8 oktober 2007, 11:46
Zijn the Edge en meneer gilmour vriendjes van elkaar ofzow?

GROOT rek!

Squier4ever
8 oktober 2007, 11:49
Line 6 veel effecten!

ik zou de vox AD50VT nemen, ook veel effecten en amps, maar dan net ff iets beter als een Spider III of flextone vind ik...

zeker voor de oudere muziek eerder aan te raden als een spider.-

guitarnijboer
8 oktober 2007, 12:53
Hallo Fenderke,

Als het mijn keus was zou ik zelf kiezen voor de valve king. Voor die classic rock geluiden werkt dit het beste, het is een leuke versterker voor dat geld en uiteindelijk wil je toch een buizenbak. Er is geen enkele moddelingamp die een echte buizenversterker echt kan nabootsen. Daarnaast blijft die valve king ook meer waarde houden dan moddelingamps omdat die digitale techniek steeds verbeterd en je versterker net als een computer snel weer achterhaald is.

Voor de effecten hoef je de line 6 o.i.d. ook niet te kopen want uiteindelijk klinkt een los effectpedaaltje toch net even beter.

Hallie
8 oktober 2007, 13:49
helemaal mee eens.

peavey valve king

Bart_Blueprint
8 oktober 2007, 15:47
helemaal mee eens.

peavey valve king

+1

(en wat tekens)

E-J
8 oktober 2007, 20:02
Ik zeg lekker iets anders!

Een leuk Marshall combotje met meerdere kanalen moet ook lukken. Voor Gilmour (Pink Floyd) heb je maar 1 ding nodig van een versterker --> clean geluid. Gilmour haalt z'n oversturing uit pedalen (Tube Driver, Big Muffs tegenwoordig). Het overdrivekanaal van de versterker kan je dan voor AC/DC en Led Zep gebruiken!

pannekoek
8 oktober 2007, 20:06
waarom moeten we perse kiezen uit die versterkers? heb je ze getest en kwamen ze goed uit je test? :)


uit dat rijtje zou ik voor de valve king gaan van peavey :)

jbjoost
8 oktober 2007, 20:40
je kan ook kijken hughes & kettner statesman heeft mooie clean en ook goede overdrive:)

E-J
9 oktober 2007, 10:54
je kan ook kijken hughes & kettner statesman heeft mooie clean en ook goede overdrive:)

Ook een zeer goede keuze!

Trouwens... ik zit/zat met hetzelfde dilemma als de topicstarter. Ik wilde een prachtig (Hiwatt) clean & crunch, en een Marshall scheur. Ik heb alleen nog geen versterker gevonden die dat heeft, dus ga ik voor twee aparte (Sound City en Marshall) topjes en 1 cabinet... kost wel wat meer maar dan heb je ook wat :)

Maargoed, ik ben ook gek.

JeeBee
13 oktober 2007, 02:14
@fenderke: ga naar een goede gitaarwinkel met breed assortiment. Neem je gitaar mee en probeer ze uit. Wat jij mooi en lekker vindt klinken is belangrijk (en natuurlijk je budget :P).

caliban
13 oktober 2007, 11:14
Tweedehandse marshall of fender. Wat is je budget topic starter