PDA

View Full Version : Best een goeie deal, toch?



dePerik
7 oktober 2007, 20:25
Hoewel ik heel wat jaren tevreden was met mijn GP8, besloot ik een tijdje geleden toch maar te gaan voor pedaaltjes, en - nou vooruit- een multieffectje voor in de effectloop. Ik had al wat lopen neuzen en de keuze was eigenlijk gevallen op een MPX100 of, en die moest het dan maar worden ook: een G-Sharp.
Bijna één gekocht, toen mijn oog viel op een marktplaatsadvertentie waarin een intellifex aangeboden werd. Zat wel een een flightcase samen met een GS6, en een FC100 mk II controller ook nog. Maar goed, dan moest ie daar maar uit. Ik trok de stoute schoenen aan een bood 200. De G-Sharp zou me 156,20 kosten en ach voor die kleine 50 euri meer...
Krijg ik terug gemaild dat dat intellifex voor 200 oké was, maar als ik 100 euri meer betaalde, kreeg ik de hele mep!

Dus dames en heren, voor 300,- heb ik vandaag op de kop getikt:
- een blackface Rocktron Intellifex, wel met wat 'slijt' er op maar 100% in orde
- een Roland GS6 digital guitar system, beiden gemonteerd en intern bekabeld in een;
- SKB 3 HE 19" flightcase van één jaar oud
- een Roland FC100mk II footcontroller met kabel
- drie kwaliteit signaalkabels (met neutriks) van een meter of wat.

Er zitten allen geen manuals bij dus die ga ik nu opzoeken op internet.
Maar voorwaar; volgens mij heb ik een goeie deal gemaakt. Of niet?

Kaboemba
7 oktober 2007, 20:37
Da's een redelijke deal, alhoewel zelfs een blackface het op het moment slecht doet kwa verkoop. Maar 150 euro is hij soweiso waar, case 50 euro, fc100 75 euro, beetje kabels heb je de roland voor niks zeg maar.

Handleiding voor de roland is waarschijnlijk te downloaden op www.rolandus.com (http://www.rolandus.com) (wel eerst registreren).

dePerik
7 oktober 2007, 21:42
Hmmm, die flightcase kostte de vorige eigenaar vorig jaar nog 180 euri. Het ding ziet er nog uit als nieuw, die kost tweedehands wel meer dan 50, - denk ik (hoop ik :eek: )

Angel
8 oktober 2007, 08:26
De skb-flightcases doen het momenteel heel erg slecht. Meer dan 50 euro zit er niet in vrees ik.

Kaboemba
8 oktober 2007, 08:58
Hmmm, die flightcase kostte de vorige eigenaar vorig jaar nog 180 euri. Het ding ziet er nog uit als nieuw, die kost tweedehands wel meer dan 50, - denk ik (hoop ik :eek: )

Reken jezelf niet rijk, 2ehands spul gaat momenteel niet makkelijk.
1 voordeel als je iets wil kopen kom je voor weinig soms iets tegen.

50 euro is een heel normaal bedrag op het moment, met wat geduld wordt het misschien 75 euro, maar dan nog moet het iemand zijn die toevallig in de buuurt woont en de verzendkosten uitspaart.

Nocki
8 oktober 2007, 11:43
Leuk! gefeliciteerd! koopjes zijn altijd leuk!

dePerik
8 oktober 2007, 21:21
Kijk, ik zie het zo: Ik wilde een effectloop multieffect en had eigenlijk ook een 19"flightcase nodig. Koop een losse intellifex voor wat? 175,-? Koop een losse flightcase voor 50,- dan.
De rest heb ik voor een relatief klein bedrag er bij gekregen. Ik kan het altijd weg doen. Ik wil nog een FCB1010 om de Intellifex mee aan te sturen, die FC100 en GS6 de deur uit, andere plank er in, is grofweg evenveel waard. Ah ja ík vind het i.i.g. wel best zo.