PDA

View Full Version : Alternatief Musicmaker / Fruityloops etc



Blend
7 oktober 2007, 16:58
Ik neem nu op in Audacity, maar ik wil graag op de computer bass/synths kunnen spelen, maar om daar nou een duur programma als Musicmaker ervoor te gebruiken? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon niet veel vinden, mede omdat ik eigenlijk niet weet waarop ik moet zoeken.

Ik kwam op Linux Multimedia Studio, opens source lijkt me zo. Maar ik kan het voor Windows nergens vinden, en als ik 't zag, moest ik ervoor betalen?!

Wie weet waar ik dit, of iets dergelijks kan downloaden (legaal uiteraard)?

EDIT: Het gaat hier dus om OPEN SOURCE programma's !! (er is al 'n keer een topic van mij dichtgegooid omdat men dacht dat ik illegaal wilde)

STW
7 oktober 2007, 17:28
ik gebruik zelf modplugtracker, ook open source en ze ondersteunt vsti's, alleen is het wel een apart programma, ik werk er alleen maar mee omdat ik er mee begonnen ben en er inmiddels mee vergroeid ben
ik gebruik m niet voor vsti's dus ik weet neit hoe ie daar mee omgaat

rosegarden lijkt me ook wel een leuk programma, is een beetje cubase/audition-achtig, geen idee wat die met plugins kan maar ik denk wel dat er wat mogelijk is (alleen vst's zijn (nog) lastig bij linux-programma's)

ik denk dat googlen op 'linux audio software' je wel wat duidelijkheid kan verschaffen

Ic3gl0vE
7 oktober 2007, 17:44
www.reaper.fm

versies voor 1.x zijn gratis

armageddon
7 oktober 2007, 18:56
....een duur programma als Musicmaker ervoor te gebruiken?

Niet lullig bedoeld, maar musicmaker is zo'n beetje het goedkoopste pakket waarmee je fatsoenlijk dingen kan opnemen:)

Blend
7 oktober 2007, 21:09
www.reaper.fm

versies voor 1.x zijn gratis

Maak je daarin leuke dingen? Ik zal er in ieder geval nog wel even overdoen voordat ik dat programma snap.....

@armageddon: 50 euro vind ik een hoop geld als het ook gratis kan........

Ic3gl0vE
7 oktober 2007, 21:49
Met reaper kun je meer dan bijv. audacity of cooleditpro en je hebt ondersteuning voor midi en VST spul. Een paar (simpele) VST synths zitten er al in, dus ik denk dat het prima is voor je. De versies na 1.x zijn trouwens shareware en de niet commerciele registratie is 40 dollar (27 euro?).

Alle uitgebreide programma's kosten tijd om te leren, daar doe je niks aan!

stevie_vp
8 oktober 2007, 00:17
heel goed opzich dat je legaal wil werken.
maar eerlijk.... gewoon cubase sx downloaden..

( ik zei niks )

Blend
8 oktober 2007, 16:47
Wat ik dus eigenlijk zoek: programma om bass/synths in te maken, freeware. Leuk om mee te beginnen, niet al te uitgebreid, beetje al de tips langsgelopen, maar heb nog niets bruikbaars gezien?

NickG
8 oktober 2007, 17:05
"REAPER is uncrippled unexpiring shareware. Be sure to purchase a license if you use it past the evaluation period. The full license agreement will be presented to you when you run the installer."

Die license lijkt me goed genoeg; ik zou zeker Reaper uitproberen als ik jou was, het is 1 van de meest populaire, niet zonder reden. Rosegarden, Muse etc zijn zeker zo goed nog niet. Bass en synths VSTs zijn er veel gratis te downloaden, zie: http://kvraudio.com

Wat interessante gratis VSTs:
Crystal, Asynth, Synth 1, 4Front Piano, 4Front Bass, Delay Lama (haha) en amps voor gitaar: Freeamp, Guitar Suite.

Blend
8 oktober 2007, 17:12
Ok, bedankt, ik ga 't proberen!

Ic3gl0vE
8 oktober 2007, 17:31
Wat ik dus eigenlijk zoek: programma om bass/synths in te maken, freeware. Leuk om mee te beginnen, niet al te uitgebreid, beetje al de tips langsgelopen, maar heb nog niets bruikbaars gezien?


Wat definieer jij als bruikbaar dan, dat je 't meteen 100% snapt zonder er enige tijd aan te besteden?

Blend
8 oktober 2007, 18:27
Absoluut niet, maar ik ben nog 'n behoorlijke n00b als het om zulk soort programma's gaat, en ik ben best bereid om me erin te verdiepen, als ik maar van te voren weet wat ik ongeveer kan.