PDA

View Full Version : storing marshall jvm410H



darkfear
7 oktober 2007, 16:28
ik heb een week geleden de marshall jvm410H gekocht met 1960B cabinet maar ik heb hier sinds dat ik de versterker thuis heb een hele rare storing.

De storing die ik heb lijkt het meeste op een ratel die te horen is op deze website: http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_brom_kraak_ruis .htm

ik ben er al mee terug geweest naar de winkel en daar stoort de versterker niet. hier thuis echter wel. (zelfde kabel en gitaar geprobeerd). ik heb inmiddels al vele dingen getest zoals aarde losgekoppeld of er een storing in de aarde zat, alle apparatuur in huis uitgeschakeld om te kijken of een ander apparaat de storing veroorzaakt, andere gitaar kabels geprobeerd en andere gitaren geprobeerd maar niks helpt.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn storing op kan lossen?

alvast bedankt,

bass blom
7 oktober 2007, 17:36
heb je hem thuis in een aarde stopcontact?

darkfear
7 oktober 2007, 17:53
ja dat heb ik.

bass blom
7 oktober 2007, 17:58
vreemd.. kan het iets zijn in de buurt? tv ofzo die ervoor zorgt?

darkfear
7 oktober 2007, 18:18
ik heb al dat soort apparaten uitgeschakeld. (tv, computer, muziek apparatuur, licht, enz...). ik heb de versterker ook op verschillende stroomgroepen geprobeerd. maar tot nu toe nog zonder resultaat

bass blom
7 oktober 2007, 18:31
groene stroom zeker? :sneaky:

wellicht heb je dan iets vuile stroom, door iets wat in je buurt staat, trafo hokje, vaag fabriekje of weet ik wat.

wellicht eens een stroom filter ding proberen?

guitarnijboer
7 oktober 2007, 18:31
Heb je benedenburen of woon je in een gewoon huis?
Woon je in een erg oud huis?
Stoort de versterker ook zonder aangesloten gitaarkabel?
Zijn er hoogspanningskabels of zenders (GSM etc etc) in de buurt?

darkfear
7 oktober 2007, 18:40
nee geen groene stroom hier.

ik woon in een gewoon huis in een nieuwbouw. ons huis is ongeveer 6 tot 8 jaar oud.

mijn versterker stoort niet als er geen gitaar kabel op aangesloten zit.

er zijn geen hoogspanningskabels of zenders (GSM etc etc) in de buurt. voor zover ik weet. heb hier nog nooit zenders/zendmasten gezien. ook geen vage hokjes/fabrieken of gebouwen.

wat is een stroom filter ding? dan zou ik dat eens kunnen proberen.

bass blom
7 oktober 2007, 19:01
er zijn van die stekkerdozen waarvan ze zeggen dat die filtert.. geen idee of dat zo is en welke je dan hebben moet.

Makor1966
7 oktober 2007, 19:12
nee geen groene stroom hier.
Dat is het dan waarschijnlijk, ruik eens aan de wandcontactdoos... :D :seriousf:

Mitch
7 oktober 2007, 19:22
De storing die ik heb lijkt het meeste op een ratel die te horen is op deze website: http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_brom_kraak_ruis .htm


Prachige voorbeeldpagina, maar welke storing bedoel je nu precies ? Ze hebben verschillende soundfiles staan.

darkfear
7 oktober 2007, 19:36
ik bedoel de Ratel

guitarnijboer
7 oktober 2007, 19:49
Ik heb hier zelf ook veel storing in mijn huis (woon in een flat) Radiostoring en storing alsof er een dimmer aanstaat. Als ik met de kabel beweeg varieert de sterkte van de radio ontvangst. Deze storing heb ik bij al mijn versterkers hier in huis. Ergens anders zijn ze muisstil. In mijn vorige flatje had ik nergens last van en ook in een huis daarvoor niet. Ik heb geen idee waar het hier vandaan komt en de ene dag is het ook erger dan de andere. Ik heb wel gemerkt dat je met een goede kabel heel wat kunt verhelpen.

Goed is betrekkelijk want mijn nieuwe spectraflex kabel stoort bijvoorbeeld als een gek. Alleen een stuk afgeschermde draad van eurocable met 2 neutrik pluggen is stil.

Makor1966
7 oktober 2007, 20:07
http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_kabels.htm zie signaaltransport bij assymmetrisch.
Heb je al symmetrische, gebalanceerde kabel geprobeerd?

darkfear
7 oktober 2007, 20:12
nee dat heb ik nog niet geprobeerd. ik zal binnenkort 1 ophalen bij een muziek winkel en het proberen.

Dude
8 oktober 2007, 11:31
Hij stoort niet als je gitaar niet ingeplugd zit schrijf je... ligt het dan niet aan je gitaar/kabels/pedalen ? Ik heb een chorus pedaaltje dat je nog wel eens hoort ratelen ook als die uitstaat, ook mn boss tuner hoor je wel eens in tikken in bepaalde kroegen. Zal wel aan slechte aarding oid liggen.

succes