PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Attax 200



macwilliams
7 oktober 2007, 14:26
Hi folks,

Ik was wat op e-bay aan het rondsnuffelen en stuitte daar op een H&K attax 200 versterker. Deze werd als Veiling aangeboden door iemand uit NL. Het is een versterker Met een buizen pre- en transistor eindtrap. Ik heb het er op gewaagd en 5 a 10 seconden voor eindtijd een bod gedaan...

Nu zat ik daar dus met een stopwatch af te wachten tot dat ik mijn maximum bod zou bevestigen en daarna kreeg ik in beeld dat ik hem heb gewonnen voor € 143,50.
Het lijkt mij niet duur maar wat weet ik ervan. Ik ben een blij man en kan niet wachten tot ik hem thuis heb. Darna ga ik maar eens bieden op een speaker kast van H&K of een mooie marshall.

Het is misschien info ongehinderd van enige nut maar ik ben nu zo blij dat ik het even van me af moest typen.

Maar nu ben ik wel benieuwd wat hier de mening is over H&K buizen topversterkers.


Dus!

Jimwoud
7 oktober 2007, 14:33
Is volgens mij wel een leuke amp, en voor een redelijke prijs. Goed gedaan. Veel plezier ermee

Daemon
7 oktober 2007, 14:57
Voor dat bedrag had ik 'm waarschijnlijk ook wel willen hebben :)

Jimwoud
7 oktober 2007, 15:32
Het is btw geen buizen versterker, hij heeft alleen een buisje in de voorversterking. Ik dacht eerst dat je de combo bedoelde. Maar voor een top is het zeker een goede prijs.

ben vanhoof
7 oktober 2007, 15:33
Ik heb een HK attax 100 tour reverb combo gehad. Het crunch kanaal was erg vet, ideaal voor rock en softe hardrock. Ook het clean kanaal was erg goed. Het 3e kanaal vond ik dan wel niet zo goed.

Powerchordschuiver
7 oktober 2007, 17:49
De eerste serie met de donkerblauwe viltbekleding is wel redelijk, maar niet meer dan dat.
De tweede reeks met de anthracietkleurige coating is toch wel wat beter klinkend naar het schijnt, vooral de drivesounds zijn verbeterd.
En die Attax 200 heeft ook zeer goede cleansounds als ik de reviews mag geloven.
Voor het bedrag kun je je i.i.g. geen buil vallen lijkt me

Kaboemba
7 oktober 2007, 20:33
Hughes and kettner maakt gewoon heel prima spul en voor dat bedrag kan je idd niet mis zitten (of het moet een kapotte zijn).


Veel plezier ermee.