PDA

View Full Version : Nieuwe Epiphone kopen? Afdingen!



grayfink
7 oktober 2007, 13:45
Of een jaar geduld hebben en naar Ibbenbüren afreizen.
Gisteren bij de Musik Produktiv "flohmarkt" geweest. Erg leuke happening waarbij iedereen een standje mag neerzetten op het MP parkeerterrein of in 1 van de straatjes rondom om instrumenten/versterkers muziekgerelateerde spullen te verkopen. Erg druk. Direkt bij de afrit van de snelweg al rijen geparkeerde auto's.
Opvallend: vlak bij de "outlet tent" iemand die een 2ehands Epi LP standard te koop aan bood voor 325€. Nogal kansloos. 10 meter verderop in de tent kostte dezelfde gitaar nieuw met een mooie flametop 329!:o Rijen vol Epi's voor spotprijzen. LP Custom 399 LP standard plus flametop 329, Lp standard zwart 299, SG gelijmde hals 229€ LP special geschroefde hals 129€ (ook 2 humbuckers en nette fretdress). Wizz vertelde hier ook al eens dat er een behoorlijke winstmarge op Epiphone zit. http://img443.imageshack.us/img443/6730/dsc00194xc8.jpg

pannekoek
7 oktober 2007, 14:12
als ik er was had ik er 1 aangeschaft~!

bass blom
7 oktober 2007, 14:37
aan die dozen te zien zijn het dan wel planken die om 1 of andere reden nogal wat kilometers afgelegd hebben.. :D

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 14:38
Relaxede prijzen! Da's nog eens relaxeed en Epi kopeh!

tabmaniac
7 oktober 2007, 15:32
is het daar ook zo met versterkers..? anders ga ik volgende keer mooi ff met 400-500euro heen en kijken of er wat leuks tussen zit!:)

Reel Big Fish
7 oktober 2007, 16:10
Volgend jaar wil ik weten wanneer dit weer is, dan ga ik er zeker weten heen!! :D

gnoeontheboard
7 oktober 2007, 16:19
Gewoon met GN een bussie afhuren en er heen tuffen en bratworst eten lijkt me ;D

Ic3gl0vE
7 oktober 2007, 16:41
De bovengenoemde prijzen vind ik een stuk meer in verhouding staan tot wat je krijgt bij een epiphone. Op deze manier kun je voor +\- 500 euro een mooie Les Paul hebben, gezien er bij epiphone meestal een hoop vervangen moet worden voor het een leuke gitaar is.

Maar goed dat ik daar niet ben geweest, want voor 229 euro had ik zo een SG gekocht denk ik en mijn rek is vol :speed:

gerritje tralalalala
7 oktober 2007, 18:03
dat is zijn vooroorlogse prijzen :satisfie:

waar vindt je dat nou nog

JohnLord
3 april 2008, 21:12
De bovengenoemde prijzen vind ik een stuk meer in verhouding staan tot wat je krijgt bij een epiphone. Op deze manier kun je voor +\- 500 euro een mooie Les Paul hebben, gezien er bij epiphone meestal een hoop vervangen moet worden voor het een leuke gitaar is.

Maar goed dat ik daar niet ben geweest, want voor 229 euro had ik zo een SG gekocht denk ik en mijn rek is vol :speed:
Wat moet er, volgens jou, behalve de elementen, vervangen worden?

pannekoek
3 april 2008, 21:14
Wat moet er, volgens jou, behalve de elementen, vervangen worden?

tuners, andere brug,

drap
3 april 2008, 21:16
tuners, andere brug,

Vertel 's, wat is er mis met de brug van een Epiphone?

LP_CL
3 april 2008, 21:18
Wat moet er, volgens jou, behalve de elementen, vervangen worden?
Pots & electronics, hout, nut, brug, headstock, strapbuttons, tuners, noem maar op...

ACSlater
3 april 2008, 21:18
Vertel 's, wat is er mis met de brug van een Epiphone?

Naar mijn ervaring, erg scherpe zadels en soms vibraties. Wat vooral meteen vervangen moet worden is de pickupselector of heeft Epi de gitaren al met betere uitgerust?

drap
3 april 2008, 21:22
Naar mijn ervaring, erg scherpe zadels en soms vibraties. Wat vooral meteen vervangen moet worden is de pickupselector of heeft Epi de gitaren al met betere uitgerust?

Ik weet dat de brug geen topkwaliteit is, maar voldoet verder prima. Die vibraties zijn ook zo op te lossen. Om daar nou een andere brug voor aan te schaffen... Maar ik had nou niet echt het idee dat pannekoek de twee dingen in z'n post opsomde vanuit knowhow, daarom vroeg ik het eigenlijk.

Dirkdewaard
3 april 2008, 22:31
Pots & electronics, hout, nut, brug, headstock, strapbuttons, tuners, noem maar op...

:)

tien tekens

JohnLord
3 april 2008, 22:35
@ LP CL en Dirkdewaard:

de vraag was wat er moet worden vervangen om er een leuke gitaar van te maken, niet om er een Gibson van te maken.

Misere Nobis
3 april 2008, 22:42
Die prijzen zijn wel nice ja!
Stonden er ook nog linkshandige gitaren bij?

Dirkdewaard
3 april 2008, 22:44
@ LP CL en Dirkdewaard:

de vraag was wat er moet worden vervangen om er een leuke gitaar van te maken, niet om er een Gibson van te maken.

Ik denk dat LP CL de vraag prima begreep. :)

JohnLord
3 april 2008, 22:59
Ik denk dat ik de post van LP CL ook prima begreep, ik weet hoe hij over Epi's denkt. Het was alleen geen antwoord op mijn vraag.

EuroCinema
4 april 2008, 10:43
Nou dat valt nog reuze mee. Als je een nieuwe Gibson LP koopt moet je extra hout in die rare chambered body zien te wurmen om er een echte LP van te maken en da's heel veel werk. :D

macwilliams
4 april 2008, 11:32
Nou dat valt nog reuze mee. Als je een nieuwe Gibson LP koopt moet je extra hout in die rare chambered body zien te wurmen om er een echte LP van te maken en da's heel veel werk. :D
Als je die holle ruimtes vervelend vind ivm ongedierte enzo :stop: Moet je gewoon effen de pur bus langshalen dat vult mooi op, je hebt gelijk een solid en de rest van de pur kune je zo wegsnijden..

JohnLord
4 april 2008, 11:35
Nou dat valt nog reuze mee. Als je een nieuwe Gibson LP koopt moet je extra hout in die rare chambered body zien te wurmen om er een echte LP van te maken en da's heel veel werk. :D
En je hoort zeker ook het gras groeien?

Noid
4 april 2008, 11:46
Ik denk dat ik de post van LP CL ook prima begreep, ik weet hoe hij over Epi's denkt. Het was alleen geen antwoord op mijn vraag.Lijkt me gewoon een kwestie van de humor er van inzien.

Wat een "leuke gitaar" is zal voor iedereen anders zijn. Maar in de regel genomen zijn de wat duurdere Epiphone's (de customs etc) gewoon goede gitaren. Maar vergelijk die maar eens met de etilist serie van Epiphone, die op Gibson prijs niveau zit. Dan weet je ook meteen dat Epiphone geweldig goede gitaren kan bouwen en weet je ook wat het verschil is met de reguliere Epi lijn. Dan komt het neer op zowel de kwaliteit van de gebruikte materialen (hardware en hout en de afwerking). En in die zin kan ik het antwoord van LP CL en Dirk goed begrijpen.

Maar enfin: back on topic: daB sind ja geile preizen! Leuk he, die musikerflohmarkt. Ik ga er juist niet meer heen, omdat ik altijd terug kom met dingen die ik niet echt nodig had, maar voor het geld niet wou laten liggen :) Waarschijnlijk had ik ook zo'n epi gekocht als ik de kans had voor dat geld (zouden dit trouwens retoure geweest zijn van hun webshop?)

Luke-wannabe
4 april 2008, 13:10
@ LP CL en Dirkdewaard:

de vraag was wat er moet worden vervangen om er een leuke gitaar van te maken, niet om er een Gibson van te maken.
In mijn idee helemaal niets. Ik heb ook een Epi LP std die ik gewoon helemaal stock gebruik.

Squier4ever
4 april 2008, 13:12
ik heb van de week toevallig op zo'n Epi LP Custom met bigsby gespeeld bij feedback, echt een heerlijk gitaartje en het enige wat ik zou veranderen zijn de pickups, die waren niet helemaal mijn smaak.

LP_CL
4 april 2008, 13:19
@ LP CL en Dirkdewaard:

de vraag was wat er moet worden vervangen om er een leuke gitaar van te maken, niet om er een Gibson van te maken.
Ach john, lees dit met een vette knipoog.
Ik vind epi's trouwens superleuke gitaren voor hun prijs, en zeker nu ze blijkbaar nog eens gigantisch gaan zakken.
Maar als je MIJ vraagt wat je zou moeten veranderen aan een epi LP, tjah...
:hippie: