PDA

View Full Version : Epiphone Tom DeLonge?



Luke-wannabe
7 oktober 2007, 13:15
http://images4.thomann.de/pics/prod/120078_large.jpg

Weet iemand hier al wat van? Ik vind 'm cool!

Hier (http://www.thomann.de/gb/epiphonetom_delonge.htm?partner_id=25293) de link naar de site van Thomann

pannekoek
7 oktober 2007, 13:16
hij is best cool, hoewel ik hem niet in die kleur zou nemen :hippie:

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 13:17
Ok. Waar is dat afdekplaatje onder de snaren voor?

pannekoek
7 oktober 2007, 13:17
hij is best cool, hoewel ik hem niet in die kleur zou nemen :hippie:


ik zou hem wel eens willen testen :) voor die 477 euro krijg je volgens mij wel een top gitaartje

EpiCenturiesAWAy
7 oktober 2007, 14:45
Ok. Waar is dat afdekplaatje onder de snaren voor?

Voor de neckjoint niet te laten zien..

Supercool gitaartje, moest die er in m'n blink 182 periode geweest zijn had ik em ZEKER gekocht!

Mr.Fingers
7 oktober 2007, 14:52
Die is wel ERRUG basic he... Ben ook wel eens benieuwd hoe die klinkt

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 15:32
Voor de neckjoint niet te laten zien..

Supercool gitaartje, moest die er in m'n blink 182 periode geweest zijn had ik em ZEKER gekocht!
De neckjoint niet te laten zien??? Hoe bedoel je?
Ik gas er wel flink op!

EpiCenturiesAWAy
7 oktober 2007, 15:38
De neckjoint niet te laten zien??? Hoe bedoel je?
Ik gas er wel flink op!

Dat stukje waar de neck in de body komt..
Anders word dit met een pickup bedekt, of met slagplaat of bij een geschroefde nek zie je dit helemaal niet..

Reb
7 oktober 2007, 17:13
Yes! Eindelijk! Ik ga er zeker 1 kopen. :) Tom Delonge Strat was ook al leuk, maar dit is helemaal gaaf.

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 17:49
Dat stukje waar de neck in de body komt..
Anders word dit met een pickup bedekt, of met slagplaat of bij een geschroefde nek zie je dit helemaal niet..
Ja dat begrijp ik, maar kan daar niet gewoon hout van de top overheen vallen?

marter544
7 oktober 2007, 17:56
Ja dat begrijp ik, maar kan daar niet gewoon hout van de top overheen vallen?

Je zou toch denken dat die naad ook gewoon moet kunnen wegvallen met de laklaag, net als bij een body uit meerdere delen, of ik denk ik nou zo raar?

TMKXL
7 oktober 2007, 18:10
Ja dat begrijp ik, maar kan daar niet gewoon hout van de top overheen vallen?

Dan kan je de truss rod niet bijstellen als je dit eventueel wilt, daarom zit het plaatje er. Die kan je er af halen, een houten top niet. :)

marter544
7 oktober 2007, 18:26
De stelbout van de truss-rod zit op de kop bij deze gitaar..

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 20:19
De stelbout van de truss-rod zit op de kop bij deze gitaar..
Ja volgens mij ook :chicken:

Orpheo
7 oktober 2007, 20:41
de hals zou dan tussen het boven en onderblad gelijmd moeten worden, en dat levert veel te weinig hout op hout contact op. maar wat maakt het uit? dit is gewoon de manier van constructie, en als je het er niet mee eens bent, dan koop je de gitaar toch lekker niet??

a darker shade of grey
7 oktober 2007, 20:59
Mooi! Erg mooi zelfs! Deze staat nu al op mn verlanglijstje rock-gitaren!

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 21:33
de hals zou dan tussen het boven en onderblad gelijmd moeten worden, en dat levert veel te weinig hout op hout contact op. maar wat maakt het uit? dit is gewoon de manier van constructie, en als je het er niet mee eens bent, dan koop je de gitaar toch lekker niet??
Nee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde gewoon dat ik niet begreepg waar het voor was.. Nog steeds niet eigenlijk...

Danielovich
7 oktober 2007, 21:37
ik zou hem wel eens willen testen :) voor die 477 euro krijg je volgens mij wel een top gitaartje

toen ik vanmiddag keek was hij nog 477, en net toen ik keek was de prijs gestegen naar fucking 509:S :mad:

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 21:39
Goddomme hij kost nu inderdaad 509! Maar ja, die 32 eu.. Ik vind het een fakking leipe gitaar.

duckman
7 oktober 2007, 21:47
Goddomme hij kost nu inderdaad 509! Maar ja, die 32 eu.. Ik vind het een fakking leipe gitaar.


??? Ik kijk nu en dan is ie nog steeds 477 euro..

Danielovich
7 oktober 2007, 21:50
kijk ik net ook weer en dan is hij weer 477, maar over de zoekfunctie is hij weer 509

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 21:55
Als je naar de site gaat en dan tom delonge intypt en dan die gitaar aanklinkt is t 509..:o

Rouzy
7 oktober 2007, 22:01
Als je naar de site gaat en dan tom delonge intypt en dan die gitaar aanklinkt is t 509..:oBij mij niet:o

Danielovich
7 oktober 2007, 22:05
Ik denk dat de mensen bij thomann nog aan het twijffelen zijn tussen de prijs :satisfie:

Orpheo
7 oktober 2007, 22:07
Nee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde gewoon dat ik niet begreepg waar het voor was.. Nog steeds niet eigenlijk...

het dekt de halsverbinding af. normaal ligt daar een pickup+slagplaat op, maar nu dus niet. het open en bloot latenliggen kan ook, maar dan krijg je dat gezeur weer van 'het is niet luxe' (denk aan het afdekkenv an de trussrod, of juist het NIET afdekken daarvan bij de gibson bfg)

Herman
7 oktober 2007, 23:05
Super vette gitaar! Maar kun je in de halspositie daar geen pup in flikkeren op de een of andere manier? Zou hem wel een stuk veelzijdiger maken direct, zo is hij me net iets te basic eigenlijk.

Rouzy
7 oktober 2007, 23:07
Super vette gitaar! Maar kun je in de halspositie daar geen pup in flikkeren op de een of andere manier? Zou hem wel een stuk veelzijdiger maken direct, zo is hij me net iets te basic eigenlijk.
Met 3 knoppen erbij en een switch.
Dan is het een echte heer! :gitarist:

Orpheo
7 oktober 2007, 23:08
Super vette gitaar! Maar kun je in de halspositie daar geen pup in flikkeren op de een of andere manier? Zou hem wel een stuk veelzijdiger maken direct, zo is hij me net iets te basic eigenlijk.


tuurlijk; je freest er gewoon nog een pickup bij. maar waarom?! koop dan een epi 'dot' ofzo.

Herman
7 oktober 2007, 23:12
Nouja, dat was het punt dus, als dat nou simpel kon was dat echt heel vet geweest want dit is een ubermooi plankje, maar dan kan ik als ik moet vrezen idd net zo goed naar een andere plank kijken, scheelt me weer een hoop gekut. Desnoods met een paintjob oid. Ach, en "gelukkig" heb ik nu niet direct geld ervoor :P

Luke-wannabe
7 oktober 2007, 23:17
tuurlijk; je freest er gewoon nog een pickup bij. maar waarom?! koop dan een epi 'dot' ofzo.
Kan indeerdaad frezen. Maar ik weet niet ik vind m cool zo.


Tom DeLonge is niet 'cool' maar ik vind het een goede gitarist in wat -ie doet. Niet superspannend ofzo, maar hij doet leuke dingen. En die gitaar vind ik echt te gek.