PDA

View Full Version : Pedaltrain



Samder
7 oktober 2007, 09:22
Hallo iedereen,

Ben van plan om binnenkort een pedaltrain aan te schaffen. Ik heb wat research gedaan maar ik snap 2 dingen nog niet echt:

Hoe blijven de pedalen goed op de pedaltrain zonder te verschuiven etc??

Groeten!

Sander

Hydra
7 oktober 2007, 09:46
Met de klitteband die erbij zit... Ik heb hem trouwens met hardcase (de grote versie) en het gewicht is echt niet leuk meer.. liever had ik achteraf denk ik de softcase genomen.

Verder topkwaliteit

dml
7 oktober 2007, 10:15
Hallo iedereen,

Ben van plan om binnenkort een pedaltrain aan te schaffen. Ik heb wat research gedaan maar ik snap 2 dingen nog niet echt:

Hoe blijven de pedalen goed op de pedaltrain zonder te verschuiven etc??

Groeten!

Sander

En wat snap je nog meer niet?

Samder
7 oktober 2007, 11:08
En wat snap je nog meer niet?

Nou,, kan je verder ONDER het board nog iets kwijt van een voeding voor je pedalen? Ik heb nu nog een simpele 1 spot adapter, maar die wil ik in een stekkerdoos doen, zodat ik gewoon simpel de stekker van de doos in het stopcontact kan doen.. Maar kan ik dit kwijt onder het board of niet??

savecracker85
7 oktober 2007, 11:33
een stekkerdoos met onespot past er niet onder. Ik heb wel eens een uitleg op internet gezien hoe je een pedalpower voeding eronder kon monteren(link ben ik even kwijt). Maar dan moest je wel gaan zagen in de pedaltrain.

dml
7 oktober 2007, 11:50
Je kan ook een 230V verlengkabel maken met aan de ene kant een euro-stekker en aan de andere kant een contra euro-stekker. Met trekbandjes bevestig je de 1-spot onder de Pedaltrain en als je ermee moet spelen druk je gewoon de verlengkabel op de 1-spot.

Nielsje
7 oktober 2007, 11:55
Je kan ook een 230V verlengkabel maken met aan de ene kant een euro-stekker en aan de andere kant een contra euro-stekker. Met trekbandjes bevestig je de 1-spot onder de Pedaltrain en als je ermee moet spelen druk je gewoon de verlengkabel op de 1-spot.

Jup, werkt prima. Al heb ik geen onespot en geen pedaltrain. ik heb op m'n pedalboard gewoon m'n adapter op z'n 'rug' geklitteband, met een pedaltrain kan ie inderdaad op z'n zij eronder vast gemaakt worden. Zorg wel voor een mooi contradeel voor je verlengsnoer, zo een die net op je onespot past. Niet zo'n verlengsnoer die je gebruikt voor je electrische grasmaaier e.d.

Nocki
8 oktober 2007, 17:06
Vinden jullie de pedaltrain handig of zou je liever voor een zelfbouw of ander systeem hebben gekozen? Ik ben nog erg aan het twijfelen.. zeker wat voedingen en dergelijk betreft...

peter_heijnen
8 oktober 2007, 17:24
Je kan ook een 230V verlengkabel maken met aan de ene kant een euro-stekker en aan de andere kant een contra euro-stekker. Met trekbandjes bevestig je de 1-spot onder de Pedaltrain en als je ermee moet spelen druk je gewoon de verlengkabel op de 1-spot.
Ik heb een stukje uit mijn mdf plank gezaagd waar mijn onespot liggend en netjes verzonken precies in past -met de twee polen naar de buitenkant gericht en wel ver genoeg dat die twee polen zelf niet over de rand heen uitsteken-. De boel vastgezet met twee dunne stripjes metaal uit de bouwmarkt. Boven de onespot heb je dan -iets verhoogd- nog plaats voor wat anders.

Ben op het idee gekomen naar aanleiding van een foto van de de pedaltrain met daaronder de pedalpower netjes verzonken gemonteerd.

De 220 kabel met contrastekker hoeft ook helemaal niks te kosten en ik heb de mijne lekker heel dun gehouden.

dml
8 oktober 2007, 20:02
Vinden jullie de pedaltrain handig of zou je liever voor een zelfbouw of ander systeem hebben gekozen? Ik ben nog erg aan het twijfelen.. zeker wat voedingen en dergelijk betreft...

Ik ga (waarschijnlijk morgen) een Pedaltrain kopen. Heb even getwijfeld of ik (voor de zoveelste keer) zelf een board zou bouwen maar die maak je meestal precies op maat. En wij gitaristen wisselen nog wel eens van pedaal, dus ook van formaat. Eén ding is zeker, de Pedaltrain Pro is te groot voor mij.

Samder
8 oktober 2007, 20:47
Ik heb een stukje uit mijn mdf plank gezaagd waar mijn onespot liggend en netjes verzonken precies in past -met de twee polen naar de buitenkant gericht en wel ver genoeg dat die twee polen zelf niet over de rand heen uitsteken-. De boel vastgezet met twee dunne stripjes metaal uit de bouwmarkt. Boven de onespot heb je dan -iets verhoogd- nog plaats voor wat anders.

Ben op het idee gekomen naar aanleiding van een foto van de de pedaltrain met daaronder de pedalpower netjes verzonken gemonteerd.

De 220 kabel met contrastekker hoeft ook helemaal niks te kosten en ik heb de mijne lekker heel dun gehouden.


Foto?!?! :D

schizo910
8 oktober 2007, 22:32
Die pedaltrain is wel een goed ding, maar het is zo'n ontzettend simpel ontwerp dat je het idee makkelijk na kunt maken van hout. Het grote voordeel is dat je dan de formaten en vooral de hoogte makkelijk kunt aanpassen waardoor bijvoorbeeld een stekkerdoos inclusief one-spot wél past.

dml
9 oktober 2007, 19:38
Die pedaltrain is wel een goed ding, maar het is zo'n ontzettend simpel ontwerp dat je het idee makkelijk na kunt maken van hout. Het grote voordeel is dat je dan de formaten en vooral de hoogte makkelijk kunt aanpassen waardoor bijvoorbeeld een stekkerdoos inclusief one-spot wél past.

Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat voor je ziet. Een raamwerk van panlatten 18x23mm met daartussen vier stroken van 2mm multiplex? En dat alles bij elkaar 65cm breed bij 35 cm diep, zonder doorhangen?

Nielsje
9 oktober 2007, 20:07
Mjah, zit wat in.

Je zou hem wel in elkaar kunnen lassen, of als je geen las apparaat hebt, kunnen bouten. Gewoon stalen L profielen nemen, netjes met een kolomboor gaten boren en verzinken. Boutjes erin, klaar. Super mooi en straks als je netjes werkt, maar 't kost wel wat moeite.

schizo910
9 oktober 2007, 20:47
Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat voor je ziet. Een raamwerk van panlatten 18x23mm met daartussen vier stroken van 2mm multiplex? En dat alles bij elkaar 65cm breed bij 35 cm diep, zonder doorhangen?

Ja, exact namaken zal niet gaan, maar het idee je kabels onder het board te krijgen e.d. dat gaat wel.
Zo heb ik in de verhoging van mijn board een sleuf gefreesd, nadat ik door de pedaltrain op het idee kwam...

Ik bedoel ook dat je niet iets moet kopen als je van te voren al denkt dat dat het net niet is. Gebruik je fantasie, ga lekker knutselen. Geeft meer voldoening, je hebt wat je wilt en het is waarschijnlijk nog goedkoper ook...

peter_heijnen
9 oktober 2007, 22:01
Foto?!?! :D
Mijn plankje: linksboven het grijze vox dubbelpedaal voor reverb en tremolo van mijn ac15.
http://img441.imageshack.us/img441/135/pedalboardsept2007nq1.th.jpg (http://img441.imageshack.us/my.php?image=pedalboardsept2007nq1.jpg)

De linkerbovenhoek zonder het voxpedaal: onespot komt te voorschijn uit zijn holletje.
http://img62.imageshack.us/img62/1048/onespotwa7.th.jpg (http://img62.imageshack.us/my.php?image=onespotwa7.jpg)
(Sorry voor de erg slechte (telefoon)foto, maar er was vandaag tussen de repetities niet een moment normaal licht.) Ik heb best heel lomp een uitsparing uitgezaagd waar de onespot mooi in valt. Metalen stripje eronder, stripje erboven, vastzetten met 2 boutjes en 4 moertjes en klaar.

Kost werkelijk geen drol allemaal en je kunt het altijd zo mooi maken als je zelf wil.

RolandT
9 oktober 2007, 23:17
Nou,, kan je verder ONDER het board nog iets kwijt van een voeding voor je pedalen? Ik heb nu nog een simpele 1 spot adapter, maar die wil ik in een stekkerdoos doen, zodat ik gewoon simpel de stekker van de doos in het stopcontact kan doen.. Maar kan ik dit kwijt onder het board of niet??Blijkbaar komen er binnenkort (deze herfst) nieuwe versies van de pedaltrain uit waar wel een voeding onder kan.

Tristan
9 oktober 2007, 23:41
Echt waar?
Waar heb je die info vandaan?

Samder
10 oktober 2007, 07:28
Blijkbaar komen er binnenkort (deze herfst) nieuwe versies van de pedaltrain uit waar wel een voeding onder kan.

O echt waar?! tell me more!

RolandT
10 oktober 2007, 07:44
O echt waar?! tell me more!Gelezen op TGP (http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=299347&highlight=pedaltrain). Best een email te sturen naar pedaltrain voor je nu iets koopt.

Tristan
10 oktober 2007, 11:46
Ah, crap, heb ik net een Pedaltrain 2 gekocht... :(

ewout
10 oktober 2007, 20:11
Ah, crap, heb ik net een Pedaltrain 2 gekocht... :(

Toch maar je trex ding weer verkocht? Ik ben nu al een jaar zeer blij met die pedaltrain 2, maar die flatliner die erbovenop staat neemt wel veel ruimte in zeg! Ik ben benieuwd naar dat nieuwe model...

Tristan
10 oktober 2007, 23:27
Ja, ik heb toen de T-rex Tonetrunk teruggebracht naar Van De Haar, deed 'ie niet moeilijk over en een tijdje geleden heb ik daar dus mijn Pedaltrain 2 opgehaald, tsja, die voeding op je pedalboard neemt veel ruimte in beslag ja... :(

RolandT
25 december 2007, 11:32
Update: de nieuwe Pedaltrain (met ruimte voor voeding onder het bord) is blijkbaar te koop; zie post op TGP (http://www.thegearpage.net/board/showpost.php?p=3388371&postcount=8868)

drap
25 december 2007, 11:38
Heeft die persoon dat niet gewoon zelf in elkaar geknutseld? Dat bord lijkt verder precies op de mijne.

JeroenSchaaf
25 december 2007, 11:50
Hmmm, Jah ik koop liever zelf een kist en maak er wat in, maar voor mensen die graag met klitteband werken is dit ideaal!

Die nieuwe versie ziet er niet verkeerd uit!

@ drap , als het goed is heb je een PM