PDA

View Full Version : kleine handen



wilier
6 oktober 2007, 22:04
hallo,na 1 jaar gespeeld te hebben op mijn 2de hands gitareke(ibanez)heb ik begrepen dat dit mijn hobby is
nu zou ik me eigenlijk een goede gitaar willen aanschaffen maar ik ben eigenlijk een complete leek op gebied van gitaar merken
ik weet alleen dat fender en gibson dé merken zijn en ik moet zeggen, hun sound bevalt me wel(gibson nog iets meer dan fender,maar da kan nog veranderen,ik sta voor beide open)
nu heb ik een probleem,ik heb zeer kleine handen,ik ben in de winkel al eens gaan testen en de gitaar met de dunste hals(gibson vixen(gitaar voor vrouwen,denk ik))beviel me het beste,alleen ,het is een gitaar zonder al te veel snufjes en de kleur is een ramp ,licht geel ,licht blauw ,licht roos ,enkel het zwart is te doen,maar toch liever niet
nu is mijn vraag,heeft fender of gibson nog gitaren met dunnere halsen of zijn er mss andere merken die zulke gitaren hebben of vinden jullie het niet zo belangrijk dat de hals de goede maat heeft(ik kan nochtans onmogelijk de bovenste snaar met mijn duim spelen,enkel bij gibson vixen lukte het wel)
doei

wietse
6 oktober 2007, 22:13
één belangrijk ding, leer merkgeilheid af, fender en gibson zijn grote beroemde namen en daar houdt het mee op daar betaal je ook voor, prima gitaren maar er is meer.
voor kleine handen zit je bij ibanez wel goed die hebben vaak dunne "snelle" halzen.
perfect voor de gitarist zonder kolenschoppen.
gewoon een gitaarboer overvallen en elke gitaar proberen die je leuk lijkt, kost wel wat tijd maar dan weet wel wat je ligt en wat niet.

trouwens hagstrom is ook nog een optie dit onlangs weer tot leven gewekte merk had vroeger de reputatie van "fastest neck on earth" en dat klopt ook, prima gitaren voor een fractie van de prijs van een echte gibson.
met een hagstrom swede of superswede hoef je je echt niet te schamen als je op de planken staat.

Tin
6 oktober 2007, 22:21
Ik heb zelf ook super kleine handen.