PDA

View Full Version : Ibanez SA120, snaren trillen tegen frets



johan1975
6 oktober 2007, 21:02
Hoi iedereen, ik ben een beginnende gitarist. Ik had mij eerst een goedkoop starterspakket aangeschaft maar ik had al meteen door dat dat rommel was. De snaren lagen te hoog en ze was dus moeilijk te bespelen.
Dan maar een nieuwe en betere gitaar.....Vermits ik rock/metal wil gaan spelen hebben ze mij een ibanez aangeraden. Ik wou er nog niet al te veel geld aan uit geven omdat ik nog maar aan het leren ben, dus heb ik bij feedback.nl een ibanez SA 120 besteld voor 245€. De gitaar is mooi om te kijken maar nu heb ik de indruk dat de snaren te laag liggen, vooral de lage E-snaar en de A-snaar.
Die trillen tegen men frets wanneer ik ze aanslaag. Ik kan ze niet harder aanspannen want dan zijn ze ontstemd. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt.

allochthomas
6 oktober 2007, 21:06
gewoon je gitaar goed laten afstellen, het zit hem in de hals en de hoogte van je snaren.

je kan zoiest zelf doen, maar het is beter om hem gewoon door iemand meteen goed te laten afstellen.

zjanke
6 oktober 2007, 21:15
Terug naar Feedback en het ding goed laten afstellen. Ze hebben hun werk niet goed gedaan. Als je niet precies weet wat je moet afstellen moet je er zeker niet zelf aan beginnen!

Niek 04/01
11 februari 2009, 21:00
inderdaad, niet zelf aan beginnen! Ik had het zelf ook met de SA120 en ik ben gewoon terug naar de winkel gegaan. Het is hun fout.

snaarplukker
12 februari 2009, 00:53
Als je ver moet reizen om bij Feedback te geraken, kan je ook overwegen je kleine imbussleuteltje uit het zakje te halen dat nog in de doos zit. Daarmee kan je die 2 imbusboutjes van je zadels ietsjes naar rechts draaien en dan komt de snaar ietsje hoger te liggen. Staat ook beschreven in de gebruiksaanwijzing dat meegeleverd is. Probeer een halve slag, stemmen en horen of de buzz weg is. Zo niet, nogmaals een halve slag en weer stemmen.

Cees

richwoodplayer
12 februari 2009, 01:36
Als je ver moet reizen om bij Feedback te geraken, kan je ook overwegen je kleine imbussleuteltje uit het zakje te halen dat nog in de doos zit. Daarmee kan je die 2 imbusboutjes van je zadels ietsjes naar rechts draaien en dan komt de snaar ietsje hoger te liggen. Staat ook beschreven in de gebruiksaanwijzing dat meegeleverd is. Probeer een halve slag, stemmen en horen of de buzz weg is. Zo niet, nogmaals een halve slag en weer stemmen.

Cees

en niet vergeten de snaar na elke keer draaien aan het zadeltje opnieuw te stemmen, anders heb je straks geen buzz meer, maar wel een ontstemde gitaar. en als je hem dan gaat stemmen, dan is de kans groot dat hij weer tegen de frets aan komt.