PDA

View Full Version : ad30vt vs. Cube 30x



Mark1990
6 oktober 2007, 17:51
voordat jullie gaan denken: niet weer zo'n noob die de zoekfunctie niet gebruikt, lees alstublieft even verder.

het geval:
ik ben gisteren naar de Musicallin geweest in Noordwijk,samen met een vriend om voor hem een gitaar uit te zoeken(is een 2e hands Ibanez RG geworden). nu wilde hij er ook een versterker bij kopen. hij twijfelde tussen, u raad het al, de ad30 en de cube. nu zijn die volgens mij toch redelijk aan elkaar gewaagd. toch durfde de verkoper stellig te beweren dat de cube met kop en schouders boven de valvetronix en line6 uitstak.
dit zei hij overigens voordat hij de muziekstijl wist die die vriend wilde gaan spelen. nu is mijn vraag dus; heeft die verkoper een goed punt, of zijn de valvetronix serie en de cube serie gewoon wel aan elkaar gewaagd?

jbjoost
6 oktober 2007, 18:26
boven line 6 zeker boven cube.. dat is smaak volgens mij want ik zelf vind de ad30 lekkerde klinker en er zitten meer mogelijkheden op

Bernd Veenema
6 oktober 2007, 18:26
Ik speel op de muziekschool over een Cube 30 en heb zelf voor op mijn kamer een Vox Ad15VT en die vind ik veel completer. Het klinkt ook beter vind ik.

LCH
6 oktober 2007, 18:38
Waardeloze verkoper dus.

De modelers van Roland, Vox en Line6 ontlopen elkaar nauwelijks iets. Gewoon zelf op spelen en kijken wat je het beste bevalt. Een slechte keus kun je niet maken, het spul is allemaal prima.

Spitfire
6 oktober 2007, 19:20
Waardeloze verkoper dus.

Naja, waardeloze verkoper. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een grotere winstmarge op die Cube of wilden ze er graag van af, dus zijn verkoperswerks is wel goed :satisfie:

Azrael
6 oktober 2007, 19:33
Waardeloze verkoper dus.

De modelers van Roland, Vox en Line6 ontlopen elkaar nauwelijks iets. Gewoon zelf op spelen en kijken wat je het beste bevalt. Een slechte keus kun je niet maken, het spul is allemaal prima.

Onzin. Er zit een wereld van verschil tussen alle modellen. Een Cube lijkt totaaaaaaaaaal niet op een Spider of een Vox. Beiden hebben een volledig eigen sound. Het is echt een kwestie van smaak en wat je nodig hebt en uit wilt geven.

cardinal
7 oktober 2007, 00:19
Naja, waardeloze verkoper. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een grotere winstmarge op die Cube of wilden ze er graag van af, dus zijn verkoperswerks is wel goed :satisfie:

Dit versta jij onder een goede verkoper?

Hopelijk zit jij niet in de verkoop dude, hou je geen klant over.:stop:

ColourofFire
7 oktober 2007, 00:31
Dit versta jij onder een goede verkoper?

Hopelijk zit jij niet in de verkoop dude, hou je geen klant over.:stop:

Welkom in deze wereld, zo werkt het nou eenmaal...

Azrael
7 oktober 2007, 00:40
Dit versta jij onder een goede verkoper?

Hopelijk zit jij niet in de verkoop dude, hou je geen klant over.:stop:

Jij zit iniedergeval niet in de verkoop. De meeste mensen zijn niet zo snugger en kopen wat de verkoper zegt dat goed is. Dat weet ik uit ervaring. De meest kloterige verkopers verkopen vaak prima. Sommige durven namelijk slecht "nee" te zeggen.
Ikzelf ben niet zo'n klootzak in dat opzicht dus ik moet het meer van aardigheid hebben zodat mensen zich op hun gemak voelen en automatisch wat kopen omdat ze het zo gezellig hebben. Lekker muziekje op de achtergrond (kutmuziek van Qmusic doet het prima) en tatata.....
Maargoed, ik zit niet meer in de verkoop nu.

Rormo
7 oktober 2007, 10:28
Ik vind de verkopers bij Musicallin best ok over het algemeen. En laten we wel wezen, als die gozer een Cube aanraadt, dan heeft hij een goede versterker aanbevolen, dat staat buiten kijf.

Welke je uiteindelijk moet kiezen is een kwesite van smaak. Ik vind de cube beter, maar je moet gewoon kiezen welke je zelf het beste vindt klinken, ze zijn allemaal heel degelijk.

Overigens is Musicallin niet goedkoop. Ik zou zeker even ter vergelijking kijken bij sites als Feedback.nl, musicstore.de of iets als groove-factory.nl
Het kan zo maar zijn dat je daar een aantal tientjes mee kunt besparen.

Mark1990
7 oktober 2007, 14:51
hij deed het dan waarschijnlijk om van de cube af te komen, aangezien de halve winkel daarmee volstond, en de valvetronix niet in voorraad was. op de vraag of we dan de cube even mochten testen zei hij: 'uit de cube haal je toch je geluid wel, test hem maar gewoon op de marshall die daar staat.'
maar mijn punt is toch dat je beter kan testen op een versterker uit jouw prijsklasse(cube15x=€99), ipv een marshall van 800 euro. of heb ik het hier mis?

Jimwoud
7 oktober 2007, 15:31
hij deed het dan waarschijnlijk om van de cube af te komen, aangezien de halve winkel daarmee volstond, en de valvetronix niet in voorraad was. op de vraag of we dan de cube even mochten testen zei hij: 'uit de cube haal je toch je geluid wel, test hem maar gewoon op de marshall die daar staat.'
maar mijn punt is toch dat je beter kan testen op een versterker uit jouw prijsklasse(cube15x=€99), ipv een marshall van 800 euro. of heb ik het hier mis?
Wat een lul zeg. Ik heb zo eens een verkoper gehad bij Dijkman in Amsterdam. Ik zei dat ik op zoek was naar een Randall en toen zij hij: "Ach al die versterkers klinken toch hetzelfde". Toen dacht echt, tering wat een loser. Dan weet je ook meteen hoeveel verstand die gasten ervan hebben. Ze hadden hem ook niet staan, maar dan zeg je niet zoiets stoms, dan stel je voor om een andere te proberen die er op lijkt ofzo en die ze wel hebben.

Mark1990
8 oktober 2007, 22:21
k vond die verkoper sowieso wat vreemd, want voordat de muziekstijl duidelijk werd, vertelde hij al precies welke gitaren erg geschikt waren.

epiphone4life
17 maart 2008, 12:45
als je niet eens mag proberen, wat doe je er nog.
zoek een andere zaak waar je ze op je gemak alle 3 kunt proberen. Neem die rg mee zou ik zeggen,

Kim Wilson
17 maart 2008, 13:17
Ik denk dat ie inmiddels wel ergens geslaagd is, aangezien dit topic al een half jaar oud is. ;)

Mark1990
17 maart 2008, 15:36
hij is inderdaad geslaagd, hoewel niet echt als geplant. hij had de gitaar gereserveerd omdat hij het geld nog niet had, maar toen we een maand later terugkwamen om de gitaar op te halen was hij blijkbaar tussentijds omgevallen, waardoor er een flinke deuk in zat. uiteindelijk is hij met een yamaha rgx en een cube naar buiten gelopen.

pannekoek
17 maart 2008, 18:46
allebei topversterkers, ik ben persoonlijk fan van de cube maar ander zweren bij de ad30, welke je ook neemt, het maakt niet veel uit ga op je eigen gehoor af

Mark1990
17 maart 2008, 22:09
ik heb nu zelf een valvetronix, de 60w versie weliswaar maar toch, die gozer met wie ik dus meeging om een gitaar+versterker te kopen mist nu, een aantal maanden later, toch wat veelzijdigheid omdat de cube 20x eigenlijk erg veel distortions heeft, maar maar 1 of 2 clean sounds. de valvetronix(15w voor het gemak) is toch wat meer allround IMO.
maargoed, het topic is dik een half jaar oud, dus ik zou zeggen.....

GA ES DOOD! (het topic dan he :sssh: )

martelino
6 april 2008, 00:18
Ik ben ook een verkoper tegengekomen die de Cube boven alles ophemelde, terwijl ik hem te 'technisch' vind voor mijn vintage gevoel, wat meer uit een Vox komt. Cube is misschien wel technisch beter, maar mist voor mij karakter. En als je voor 6 tientjes een celestion in een Vox zet, ontstaat er een wereld van verschil. Maar ja, dan moet je weer een schroevendraaier hebben.... (PS. Line 6 ken ik niet. Cubes werden in mijn 'jeugd' vooral door toetsenisten gebruikt en Vox is te horen op de beste Rockplaten, maarja dat zijn niet die modeling AD's maar echte Valves.....)

guitartub
6 april 2008, 15:23
T'is ook best een 'smaken' verhaal. Ik heb beide versterkers, de AD60 die ik puur voor Rock en Pop gebruik en de cube 60 die ik hoofdzakelijk voor Jazz benut. Op de Cube kun je best rock en pop spelen maar ik vind de Vox daarin veelzijdiger en lekkerder. Daarentegen is het jazzchorus clean op de Cube voor jazz bijna niet te overtreffen. (Of je moet een buizenversterker prefereren maar dan praat je toch over een ander soort clean.)

Rormo
6 april 2008, 16:01
En als je voor 6 tientjes een celestion in een Vox zet, ontstaat er een wereld van verschil.

Als je voor 6 tientjes een celestion in een Vox zet, dan heb je volgens mij 6 tientjes verspeeld. Steek die lekker in een algemeen betere versterker.

martelino
8 april 2008, 08:45
Als je voor 6 tientjes een celestion in een Vox zet, dan heb je volgens mij 6 tientjes verspeeld. Steek die lekker in een algemeen betere versterker.

We hebben het hier wel over versterkers die je onder de 200 euro kan vinden. Natuurlijk zijn er altijd flinke knapen die roepen dat je alleen echt goed duur spul moet kopen. Maar als je een kleine veelzijdige practice-amp zoekt waarmee je ook nog eens een kleine gig kan doen, zijn de Cube en de Vox AD30VT een prima keus. Ook om de verschillende versterkers te leren kennen zodat je als je eens een keer 1000 euri kan uitgeven voor een echte buizenbak van Fender, Vox, of Marshall, je weet hoe die ongeveer klinkt en bij je stijl past.
Dan is het zo dat de meeste mensen vinden dat de Cube een vettere sound heeft, want een betere speaker, en dat de Vox er mooiere versterkers en leukere effecten in heeft zitten, maar een mindere speaker.
Nou is het praktischer om een nieuwe speaker in een combo te zetten, dan om het versterkerdeel te vervangen, lijkt me.
Je koopt op marktplaats voor 150 euo een Vox ADxxxx, bestelt een Eminence of Jensen of Celestion en hebt een hele lekkere sound voor 200 euro.
Hard oefenen, heel goed worden veel spelen, rijk en beroemd worden en de originals kopen (o nee, die krijg je dan voor niks...)

Epic
9 april 2008, 11:12
@martelino:

Dit is ook de reden dat ik mijn 2e hands Vox gekocht heb, er zit voor mijn gevoel wat meer 'feel' in dan de line6 en Cube. Alleen de speaker is wel redelijk ruk..

Ervaring met replacement speakers ? 10" of 12" ? En moet het een beetje lineaire speaker zijn of gewoon een gitaar speaker ?

martelino
9 april 2008, 15:01
Kijk maar eens op www.valvetronix.net. Een geweldige site alleen maar voor Vox Valvetronics, met een enorme collectie presets en tips en een forum waar veel staat over oa speaker upgrades. Meestal kom je dan op speakers van Jensen, Eminence of Celestion uit, en die hebben weer allemaal verschillende types, van 25 euro tot 80 euro. Je kunt wel beter een gitaarspeaker nemen, want het zijn toch bepaalde frequenties, belastingen en geluiden die je zoekt. Op de websites van die merken staan hulpprogrammaatjes bij het kiezen van de speaker en zelfs soundclips. Maar dat blijft natuurlijk minder dan echt uitproberen, maar dat is nogal lastig (onmogelijk eigenlijk). Alle goeie speakers zijn in nederland makkelijk te krijgen, meestal online (google). Ikzelf heb net een Eminence Ragin Cajun besteld, dat is mijn persoonlijke voorkeur, maar die kan voor jou weer anders zijn. Let er op dat de ADxxVT 10 inch hebben en de ADxxVTXL 12 inch, beide 8 ohm, en je kan beter niet veel lager dan 35 watt gaan (hoger mag wel). Vervangen is een fluitje van een cent, het lastigste schijnt te zijn dat de achterplaat er niet zo makkelijk uit komt (klemt een beetje, nouja, mes ertussen, wip, klaar!) :soul:

Epic
9 april 2008, 16:30
thx voor info.