PDA

View Full Version : modderig laag jcm 2000



face the waste
6 oktober 2007, 16:47
Hallo,
Kheb sinds een paar maanden een jcm 2000 dsl 100 head
Het probleem is het volgende, waneer ik optreed met een oldskool punk bandje zitten er in mijn palmmutes zinderende geluiden in het laag

"bzzzzz" doet het

en wanneer ik in c stem en de bass een beetje meer open zet wordt het al een compleet modderig soepje bij men palmmutes

aant wat kan dit liggen? (speel op een fame cab met V30's)

greets

ErikE
6 oktober 2007, 17:15
Ik heb een DSL 50 gehad, en die had ook een modderig laag bij palmmuting, wel een vette rocksound trouwens...

Wat je kan proberen is wat treble en presence bij te draaien, en de gain terugdraaien. Ook zal het helpen als je de "deep" knop uitzet.

Suc6!

Jimwoud
6 oktober 2007, 17:21
Misschien iets minder mid?? Wordt het wat smoother. Of is dat niet het probleem

face the waste
6 oktober 2007, 17:25
het klinkt echt geen beetje strak

interessander
6 oktober 2007, 17:38
Mocht je iets als een tubescreamer of een andere booster hebben probeer die er dan eens voor te zetten met de level vol, drive op nul en tone naar smaak, eventueel wat minder gain op de DSL.

Robin.ke
6 oktober 2007, 19:32
Wat voor gitaar/brugelement gebruik je ? Je gebruikt toch wel je brugelement als je palmmute's speelt ?

caliban
6 oktober 2007, 19:59
Ik denk dat prijs/kwaliteit de beste oplossing een boost is. Die gaat het geluid wat compresseren en wat strakker krijgen.

Magic Bean
6 oktober 2007, 21:22
Probeer eens om de bas terug te draaien naar 6-7, mid rond het midden, en treble naar smaak.
Ik kan de gain op m DSL 50 opengooien tot 10 en het blijft nog steeds strak. Zet zowieso de mid-shift uit en draai je mid er een klein beetje uit.

Ik moet er wel bij zeggen dat er in mijn marshall Tong sul, EHX voorbuizen en JJ eindbuizen zitten. Die helpen natuurlijk ook mee aan het geluid.

face the waste
6 oktober 2007, 22:09
ja mss is het dat wel

kheb em vanmiddag eens opengedraaid en ik heb shark eindlampen zitten en pre amp buizen van een merk (hoe gaje het anders zien) waar ik nog nooit van gehoord heb, maar ik heb hier aal een hele tijd een h en k warp factor liggen, zal het hiermee morgen eens proberen, maar zou het kunne werken met andere buizen?

en wat moet ik nu precies doen om op 50 watt te spelen? ik dacht buitenste eindbuizen deruit en men cab van de 8 ohm uitgang naar de 16 versteken?

greets

-Heineken-
8 oktober 2007, 22:43
Wel probeer het eerst 's op te lossen door de deep switch uit te zetten en wat minder bas. Klinkt ie wel wat minder vet op lagere volume's en als je alleen speelt, maar als je met je band speelt lig je waarschijnlijk gelijk veel duidelijker in de mix. Weet nu natuurlijk niet wat voor "Bzzzzz" je bedoelt maar het kan ook nog zijn dat de achterplaat van je cabinet niet goed vast zit doordat er misschien wat schroefjes lurp zijn gedraaid of losgetrilt zijn. Heb ik ook al 's gehad. Dacht ik eerst ook dat er iets mis wat met m'n amp of een speaker had opgeblazen. Dubbelzijdige tape tussen cabinet en achterplaat werkt hier goed (dan wel alleen aan de kant van het cabinet plakken natuurlijk en aan de andere kant de beschermlaag er op laten zitten) en/of dikkere schroeven erin jagen.