PDA

View Full Version : Van draad naar Draadloos



Like-Minded Lunacy
6 oktober 2007, 15:07
Hallo,

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een draadloos systeem te kopen. Ik ben die kabels namelijk helemaal zat. Tijdens het oefenen struikelen we er soms over, is het weer chaos enz enz. Ook wat meer bewegingsvrijheid lijkt mij heerlijk, zonder elke keer op te moeten letten waar je staat, waar je kabels zijn enz. Zonder draden lijkt mij veeeel makkelijker dan met kabels, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het precies werkt, en waar op gelet moet worden.

Ik hoef ook niet het meest luxieuze van alles, en naar mijn weten is een redelijk tot goed draadloos systeem €200,- +. Nu is mijn budget rond de 250 euro, dus opzich zou ik daar wel wat leuks voor moeten kopen.
Nu stond er in de folder van de Feedback een advertentie over der de sennheiser Freeport Headset Extreme. Ik had op internet opgezocht, want het was me niet helemaal duidelijk of deze nou alleen maar voor een microfoon was, en op het internet stond ook dat ie voor gitaar was te gebruiken, maar andere sites meldde weer wat anders, dus ik weet het niet zeker.
Ook was ik deze tegengekomen Samson Airline 77 GTG Professioneel (http://nl.musicianuniversity.com/Gitaar/Samson-AirLine_77_GTG.html)

Maar ik weet niet of dit niet een beetje onhandig is juist, zo'n maf dingetje onderaan je gitaar. Mede doordat ik een JEM 555 heb, past dat ding er maar op 1 manier in (de plug in zit schuin IN de gitaar).

Verder weet ik niet hoe een draadloos systeem werkt met effect pedalen (in mijn geval alleen een wah wah cry baby).

Oftewel, heeft iemand tips over het gebruik, of welke goed of juist niet goed zijn?

Alvast bedankt, LML


P.S. Als dit in het verkeerde subforum staat, kan het dan verplaatst worden?

Hydra
6 oktober 2007, 15:20
Ik werk zelf soms ook met een sennheiser, wat voor mij iig 2 nadelen zijn is het toonverlies en mijn distortion word modderiger, nu weet ik niet of het laatste exemplarisch is. Iig kan ik me niet voorstellen dat die samson geen toon vreet zeker gezien de prijs.

Verder vind ik het kleine jackplugje van de sennheiser altijd een gevoelig punt,
dat hadden ze ook anders kunnen maken maar daar heb je met jouw model geen last van.

Voor de rest is draadloos wel lekker handig natuurlijk :P

Like-Minded Lunacy
6 oktober 2007, 15:43
Ik heb net nog even gekeken, en toen kwam ik nog deze tegen:
http://www.rjshop.nl/categorie/412/, en dan de 2e van boven, de AKG WMS40 Instrumental flexx set.

Er staan nog wel wat andere setjes op.

Iemand een idee welke goed zijn? Ik hoef opzich geen bereik van 100 meter, maar wil wel zonder vertraging kunnen spelen, en enigzins bereik is natuurlijk wel wenselijk.

Wat wordt trouwens over het algemeen beter gevonden, zo'n broekriem/gitaarband kastje, of zo'n miniplug? Zelf lijkt mij dat laaste er echt totaal niet uitzien (een maf gezwel onderaan je gitaar XD), maar als het veel handiger is.

En hoe gaat het precies met je aansluiting van de effectpedalen? Moeten die tussen ontvanger en versterker ofzow?

harrie-beton
6 oktober 2007, 19:25
Lang geleden is ook topic over geweest, draadloos is een beetje afgenomen onder de gitaristen (dreamtheater speelt met draad) omdat met draad je gitaar beter klinkt.

Als je dat beseft zou ik [a] optreden met zender en [b] oefenen met een goed lang snoer.

Helter Skelter
6 oktober 2007, 19:39
ik heb een Sennheiser EW-100 setje. Er is ontegenzeggelijk signaalverlies qua volume maar dat is op te lossen door.....je amp wat harder te zetten (wat kan het leven toch simpel zijn)

setup: gitaar in beltpack ---> wireless out ---> effecten ---> amp

Hydra
6 oktober 2007, 20:40
ik heb een Sennheiser EW-100 setje. Er is ontegenzeggelijk signaalverlies qua volume maar dat is op te lossen door.....je amp wat harder te zetten (wat kan het leven toch simpel zijn)

setup: gitaar in beltpack ---> wireless out ---> effecten ---> amp


Heb dezelfde set merk jij niet dat het modderiger word dan ?

LordRiffenstein
6 oktober 2007, 22:39
Ik heb deze week mijn X2 Digital Wireless binnen gekregen en ik sta versteld. Er was veel hype rond. Toen waren er enkele mensen, met goeie oren, die ook de lof staken van de X2 en wou ik het zelf ook wel weten.

Heb enkel thuis getest maar de X2 klinkt super. Heb vergeleken met mijn 6m Mogami kabel en het enige verschil wat je hoort, is niet meer of minder dan het verschil tussen 2 kabels. De X2 heeft al de harmonics, al de nuances, al het detail van een goeie gitaarkabel.

Ik had vroeger een Sennheiser EW172 en dacht altijd dat hij prima was maar hij komt zelfs niet in de BUURT van de X2.

2 nadelen aan de X2: zender en ontvanger zijn van plastiek, wel stevig maar toch en X2 heeft officieel nog geen licentie voor Europa dus zou je hem hier nog niet mogen gebruiken. Ik ken echter tal van mensen in Europa die hem al gebruiken en de gitarist van Chris Cornell gebruikte de X2 ook op tour in Europa zonder problemen.

MjS
7 oktober 2007, 02:22
Wauw, ik dacht dat die X2 wel een bedrag met 3 nulletjes zou zijn, maar dat ding is 300 dollar of zo! Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt?

qwertyuiop
7 oktober 2007, 10:03
ik speel met een freeport setje sinds een half jaar.
- weinig tot geen tonesuck (trouwens, in een live-situatie is het knap als je dat kan horen, thuis wel uiteraard)
- prima bereik (ruim 50 meter kan-ie aan)
- geen volumeverlies
- eenvoudig in te stellen
kortom, geen klachten, en het apparaat is niet duur. de beltpack is niet onhandig; die stop je gewoon in je achterzak.
de mogelijkheid om te gaan en staan zonder dat je altijd weer in de knoop raakt met kabels is wat mij betreft onbetaalbaar! ik werd altijd gek van die kabel.

groeten en succes ermee!

dml
7 oktober 2007, 10:18
Heb ook een Freeport die toch behoorlijk wordt misbruikt. Het kleine beetje tonezuig, indien aanwezig - inderdaad live al helemaal niet te horen, weegt niet op tegen de bewegingsvrijheid. Freeport is ook helemaal van plastic, bij mij floept het batterijklepje er soms helemaal uit bij batterijwissel.

Like-Minded Lunacy
7 oktober 2007, 10:51
Bedankt voor de snelle reacties!
Die X2 Digital Wireless en Sennheiser Freeport klinken beide erg aantrekkelijk. Ik weet niet of mensen weten of hier een enorm verschil in is, want omdat de X2 niet in europa is te verkrijgen moet ie uit amerika komen, en dan zijn verzendkosten nooit echt leuk. Het scheelt toch gauw 50-100 euro, en als ze dan ongeveer hetzelfde kunnen, ga ik liever voor de goedkopere.

Wat is trouwens tonesuck precies? Dat je tonen gewoon wat ehm, onduidelijker worden/modderig?

Weten jullie ook nog toevallig waar wat leuke muziekwinkels omstreken westerhoven (Noord-Brabant, ik zit dan in Kempervennen ^^) zijn? Kan ik daar lekker gaan kijken.

qwertyuiop
7 oktober 2007, 19:55
als je je gitaar direct in je amp plugt, dus zonder een pedaaltje of wat dan ook ertussen, hoor je het geluid van je amp en je gitaar het beste; dat is het meeste pure geluid, wat veel gitaristen erg waarderen.
wanneer je er nu iets tussen hangt (bijv. een freeportsetje) heb je een kans dat het bijv. wat hoog van je sound wegneemt (tonesuck). vaak wordt je geluid dan iets minder "sprankelend". (inderdaad; wat onduidelijker/modderig)
sommige pedalen hebben hier heel veel last van, maar dus ook apparaten zoals een draadloos setje, of bijv. een tuner.
maar zoals gezegd; de "tonesuck" van de freeport valt erg mee; je geluid blijft goed overeind.

artnaz
11 oktober 2007, 19:19
Kan het problemen leveren als ik bijv. zo'n X2 Digital Wireless na een buffer plaats? Want de buffer is al ingebouwd in mijn pedalboard...

Mitch
11 oktober 2007, 19:28
Je wilt je draadloze ontvanger ná je buffer ? Interessante buffer moet dat dan zijn, als -ie ook kan ontvangen :D

interessander
11 oktober 2007, 19:29
Is het te kort door de bocht om het verlies van hoog op te vangen door je versterker wat brighter in te stellen, of zijn het echt frequenties die je mist?

artnaz
11 oktober 2007, 19:39
Je wilt je draadloze ontvanger ná je buffer ? Interessante buffer moet dat dan zijn, als -ie ook kan ontvangen :DGoddamn!!!

Ik heb niet genoeg geslapen vannacht... :D

Hmm... Toch maar eens nadenken hoe ik dat probleem op ga lossen...

pannekoek
11 oktober 2007, 20:08
voor dat samson dingetje:

''Voor gitaren met een andere ingang, zoals veel fender gitaren, is er de versie met de GTF plug!''

intGod
11 oktober 2007, 23:16
Laat ik beginnen met het volgende: met een draadloos systeem krijg je niet minder kabels. Integendeel, je krijgt alleen meer kabels. Ik heb ook nog eens een draadloos in-ear systeem en ik kan je verzekeren dat de chaos compleet is.

Los daarvan speel ik met een Shure PGX-14 systeem. Ja, er is signaalverlies. Iets. Een heel klein beetje. Heel erg weinig. Niets wat je niet met een beetje compressie kan opvangen. Ik durf beweren dat het Shure systeem op z'n minst gewaagd is aan dat van Sennheiser. Grote voordeel (was) is dat de Shure op 2AA batterijen draait. En die kan je voor een paar euro per 10 stuks overal kopen. En die batterijen gaan ook nog eens makkelijk een maand mee (gemiddeld 4 repetities + 2 optredens).

Ga vooral niet voor de goedkopere spullen! Onder de 300 euro is er geen goed draadloos systeem. Ja, er zijn draadloze systemen en ja, ze zijn UHF maar of ze goed zijn is wat anders. De Samson plug (en de AKG plug ook) vreten batterijen, hebben slecht bereik en relatief veel ruis. Zo ook de goedkopere Sennheiser sets. Dat en het feit dat er vaak geen true diversity op zit (heb je dat dan nodig, vragen ze wel eens. Ja, dat is erg handig), dat het aantal kanalen wat je kan kiezen minder is, dat je bodypack van slechtere kwaliteit is en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Kortom: even doorsparen voor een degelijk setje en al die argumenten tegen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

En ik lees dat er mensen zijn die met een Freeport prima uit de weg kunnen en dat is dan ook heel erg prima voor hen.

pietvanbuiten
11 oktober 2007, 23:29
freeport....niets mis mee,
ben er heel tevreden mee.

Daemon
11 oktober 2007, 23:35
Ik ben het met intGod wel eens. Maar voor de topicstarter: als je niet teveel geld wilt uitgeven is denk ik van de goedkopere series inderdaad de Freeport 1 van de beste. Ik heb 'm zelf ook lange tijd gebruikt en was er behoorlijk tevreden over. Nu speel ik echter weer met kabel ivm beter geluid (al daag ik iedereen uit om tonesuck te horen van de freeport life, no chance). Als ik ooit weer draadloos ga wordt 't waarschijnlijk ook een goede shure.

Piekhaar
12 oktober 2007, 00:15
Ik gebruik al ruim 2 jaar een Sennheiser Freeport. Toen voor € 300,- gekocht, is nu wel een stuk goedkoper geloof ik. Ik had ook een goedkopere Samson getest (rond de € 150,-) maar wanneer ik naar de andere kant van de winkel liep viel die al weg (niet een echt kleine winkel, maar toch). En ook had die naar mijn mening veel tonesuck.

Mijn freeport tast het geluid zeer weinig aan vind ik, nog geen storing mee gehad, en stevig zat. De zender klem ik aan mijn gitaarband of prop ik in m'n broekzak.

Ik speel vooral draadloos omdat ik live nog al graag veel bewegingsvrijheid heb, en al eens bijna m'n versterker om trok omdat m'n kabel te kort was.

Tijdens repetities speel ik gewoon met kabel.

Harald
12 oktober 2007, 09:22
Ik durf beweren dat het Shure systeem op z'n minst gewaagd is aan dat van Sennheiser.
--
Zo ook de goedkopere Sennheiser sets.
--
En ik lees dat er mensen zijn die met een Freeport prima uit de weg kunnen en dat is dan ook heel erg prima voor hen.

Zit zelf ook te denken aan draadloos voor onze bluesband, aangezien we nogal eens ouderwets de zaal in willen. Hier kan ik je even niet volgen. Hoe bedoel je dit?

dml
12 oktober 2007, 11:52
Waarmee Sennheiser met het uitkomen van de Evolution-serie een sterke marktpositie heeft vergkregen, is de robuustheid en relatieve betaalbaarheid van het systeem. En met die robuustheid liet Sennheiser de concurrentie ver achter zich. Wat betreft de klankkwaliteit en features is Sennheiser absoluut vergelijkbaar met andere merken in dezelfde prijsklasse, zoals daar zijn AKG en Shure.

qwertyuiop
12 oktober 2007, 22:23
Ga vooral niet voor de goedkopere spullen! Onder de 300 euro is er geen goed draadloos systeem. Ja, er zijn draadloze systemen en ja, ze zijn UHF maar of ze goed zijn is wat anders. De Samson plug (en de AKG plug ook) vreten batterijen, hebben slecht bereik en relatief veel ruis. Zo ook de goedkopere Sennheiser sets.

En ik lees dat er mensen zijn die met een Freeport prima uit de weg kunnen en dat is dan ook heel erg prima voor hen.

Dit is pertinent onwaar; het sennheiser setje waar ik eerder over sprak (geloof 169 euro ofzo) heeft zo goed als geen ruis, en een zeer prima bereik. Dus onder de 300 euro zijn er prima draadloze setjes te krijgen. Of je moet zelf een rottig exemplaar hebben gehad? (ik neem tenminste aan dat je weet waar je over spreekt en bijvoorbeeld de sennheiser freeport hebt geprobeerd?)
Dit blijkt ook uit een aantal reacties van gebruikers in dit topic.

Like-Minded Lunacy
26 oktober 2007, 21:53
Misschien een dood topic tot leven wekken, maar met een doel!!

Ik vorige week besloten dat ik gewoon een draadloos systeem wilde kopen. Gewoon een degelijke. Nu bleek de X2 niet goed te doen, doordat de meeste sites alleen binnen Amerika verscheepte en anders de verzendkosten de pan uit rezen!! (136 Dollar!!)
Dus toen ben ik uiteindelijk voor de Sennheiser FREEport gegaan. Woensdag besteld, zonet opgehaald. En ik moet zeggen dat ik echt blij verrast ben!

Ik hoor niet tot nauwelijks verschil tussen met of zonder kabel, er is geen tonesuck te horen en het heeft een zeer goed bereik. Als ik de versterker en alles gewoon boven heb staan (2e verdieping) kan ik gewoon beneden in de huiskamer gaan staan raggen. De vertraging is ook zo goed als niets dus dat is helemaal mooi! (En op een podium loop ik ook weer niet zoveel).

Ik had hier wel goede reacties gelezen, maar ik geloof het pas helemaal als ik het zelf heb, en dat is dus nu!

Het ding is goed betaalbaar, robuust en werkt ontzettend makkelijk. Geweldig gewoon!

Alleen jammer van de 9V batterijen in het kastje, maar daar kan ik dan wel mee leven!

Missie geslaag dus!

Daemon
27 oktober 2007, 01:42
Het is inderdaad prima spul voor het geld. Alleen hadden ze toch echt wel een way betere kabel erbij mogen stoppen. De pluggen die er nu op zitten zijn 3x niks.

dml
27 oktober 2007, 10:02
Het is inderdaad prima spul voor het geld. Alleen hadden ze toch echt wel een way betere kabel erbij mogen stoppen. De pluggen die er nu op zitten zijn 3x niks.

Verklaar je nader.

Harald
28 oktober 2007, 23:56
Uiteindelijk voor een Shure PG 14 systeem gegaan, vandaag voor het eerst gebruikt. Bevalt prima, dat draadloos spelen! Wat hoog verlies betreft, in combinatie met wat kabels die ik net gerepareerd had, vandaag juist duidelijk meer hoog in mijn geluid, dan ik gewend was... En bereik prima, beter dan van het goedkopere setje van onze bluesharpist. Een stuk rustiger op het podium ook, zonder draad die achter dingen kan blijven haken. We zijn weliswaar niet zo wild, maar we bewegen wel.

intGod
31 oktober 2007, 01:09
(ik neem tenminste aan dat je weet waar je over spreekt en bijvoorbeeld de sennheiser freeport hebt geprobeerd?)


Ik heb nog nooit de Freeport geprobeerd. Het afgelopen jaar wel mensen met goedkope Sennheiser setjes zien spelen, zowel in-ear systemen als draadloze systemen. Heel veel problemen gezien bij mensen, van het wegvallen van signaal tot het oppikken van Radio Moskou tot overmatige ruis en het niet kunnen vinden van een goed signaal. Hoe vaak dan? Van de 30 bands die ik het afgelopen jaar aan het werk heb gezien een vijftal.

intGod
31 oktober 2007, 01:11
Uiteindelijk voor een Shure PG 14 systeem gegaan, vandaag voor het eerst gebruikt. Bevalt prima, dat draadloos spelen! Wat hoog verlies betreft, in combinatie met wat kabels die ik net gerepareerd had, vandaag juist duidelijk meer hoog in mijn geluid, dan ik gewend was... En bereik prima, beter dan van het goedkopere setje van onze bluesharpist. Een stuk rustiger op het podium ook, zonder draad die achter dingen kan blijven haken. We zijn weliswaar niet zo wild, maar we bewegen wel.

Die PGX-14 is helemaal de shizzle :D Het enige waar je last van zou kunnen krijgen is dat de aansluiting van de mini-xlr problemen gaat geven. Op een gegeven moment leek deze bij mij wat los te komen wat signaalverlies gaf. Even flink aandraaien en het is nooit meer voorgevallen.

artnaz
12 januari 2008, 01:52
Ik heb deze week mijn X2 Digital Wireless binnen gekregen en ik sta versteld. Er was veel hype rond. Toen waren er enkele mensen, met goeie oren, die ook de lof staken van de X2 en wou ik het zelf ook wel weten.

Heb enkel thuis getest maar de X2 klinkt super. Heb vergeleken met mijn 6m Mogami kabel en het enige verschil wat je hoort, is niet meer of minder dan het verschil tussen 2 kabels. De X2 heeft al de harmonics, al de nuances, al het detail van een goeie gitaarkabel.

Ik had vroeger een Sennheiser EW172 en dacht altijd dat hij prima was maar hij komt zelfs niet in de BUURT van de X2.

2 nadelen aan de X2: zender en ontvanger zijn van plastiek, wel stevig maar toch en X2 heeft officieel nog geen licentie voor Europa dus zou je hem hier nog niet mogen gebruiken. Ik ken echter tal van mensen in Europa die hem al gebruiken en de gitarist van Chris Cornell gebruikte de X2 ook op tour in Europa zonder problemen.Ik heb ook wel interesse voor de X2 Digital Wireless. Maar als ik hem in de USA koop, krijg ik geen problemen met het verzenden naar Nederland omdat hij "illegaal" is? Of heeft de douane er de ballen verstand van?

Sj03rd
12 januari 2008, 18:04
heb er laatst nog 2 gekocht. werkt top! helaas wel invoer moeten betalen (maar over een lagere waarde dus viel mee).
verder geen gezeur gehad douane wat betreft het "illegale".

succes!

artnaz
14 januari 2008, 03:46
Dan moet het vast zonder problemen lukken. Bedankt! :)

Jellyfish00
24 januari 2008, 16:57
Even om dit topic af te sluiten, de topic-starter heeft al lang een draadloos setje (hoewel die bij z'n laatste optreden toch uitviel). En als Like-Minded-Lunacy dit nog leest: Moet je je naam niet eens veranderen in Aftershock?

sjakie1945
30 januari 2008, 18:56
Over welke versie hebben jullie het? De XDR95 of de XDS95

http://www.x2digitalwireless.com/xds_xdr_comparison_web.pdf

dat zijn de modellen..

Ik ben ook aant kijken voor een draadloos systeem.. maar wil dan wel meteen een goeie hebben..de XDR95 is beetje buiten mijn bedrag.. heb nu 150 eur.. ma er komt nog wel bij.. dus ik ga zorgen dat ik beiden kan betalen.

Maar wat is het grote verschil tussen de 2?

artnaz
30 januari 2008, 18:59
De ene is voor een rack, de ander voor een pedalboard... :)

sjakie1945
30 januari 2008, 19:15
Maar ik hoef geen rack te hebben om hem aan te sluiten e..? ja.. kweet het.. ben een noob:D..

Dus met de XDS95 kan k heb om pijn pod x3 live aansluiten of hoe moet ik het zien?

artnaz
30 januari 2008, 19:22
Maar ik hoef geen rack te hebben om hem aan te sluiten e..? ja.. kweet het.. ben een noob:D..

Dus met de XDS95 kan k heb om pijn pod x3 live aansluiten of hoe moet ik het zien?Je hebt niet per se een rack nodig op zich. Maar als je alleen een POD hebt, lijkt me de pedalboard-versie handiger.

sjakie1945
30 januari 2008, 19:28
Pedalboardversie.. zijn die kleintjes e?

artnaz
30 januari 2008, 19:29
"kleintjes e"?

De XDS95 dus!

sjakie1945
30 januari 2008, 19:31
Art.. je bent echt een godsgeschenk:P..

Bedankt vr de hulp e;)

artnaz
30 januari 2008, 19:36
Art.. je bent echt een godsgeschenk...Hier doe ik het voor! :D

HaroldA
31 januari 2008, 13:45
Wat vinden jullie van de grootte van de transmitter? Hij is nl. 119 x 78 x 29 mm (3.078" W x 1.17" D x 4.7" H) maar heeft wel de antenne intern zitten. Per 12 uur dienst wil hij een 9V blok hebben.

Ik heb nu een Sennheiser EW100 en die transmitter is maar 82 x 64 x 24 mm en werkt op 2 AA's een uurtje of 12.

De X2 is dus 37 x 14 x 5 mm groter en wil dure 9V's hebben. Dat vind ik eigenlijk toch best grote nadelen.

artnaz
31 januari 2008, 14:12
Ik wil niet veel zeggen, maar 119x78mm is een ideaal formaat! Net zo klein als een pedaaltje. En over die 9V, je kan dus ook een voeding gebruiken, net als je pedaaltje! Heb je helemaal geen batterijen nodig... ;)

Sj03rd
31 januari 2008, 14:23
Ik heb de kleine pedaalversie....12 uur gaat de batterij niet mee volgens mij hoor. Ik doe er elke gig een andere batterij in; 9V van de LIDL...
Antenne zit inderdaad intern en ik vind dat het bereik niet heel erg groot is. Ik had m eerst in mn pedalboard ONDER de ophoging en als ik dan bij een groot podium naar de andere kant liep, viel die heel soms heeeeel ff weg. Nu heb ik m gewoon op de ophoging en is er geen enkel probleem meer!
De rack versie heeft de antennes volgens mij aan de buitenkant dus qua bereik moet dat sowieso beter zijn denk ik.
Verder een erg goeie set! Ik merk geen verschil tussen kabel of zender/ontvanger! Ze hadden m alleen wel iets steviger mogen bouwen, maarja, daar is de prijs ook naar....

succes!

Sj03rd
31 januari 2008, 14:25
De X2 is dus 37 x 14 x 5 mm groter en wil dure 9V's hebben. Dat vind ik eigenlijk toch best grote nadelen.

wat ik al zei, gewoon een keer 2 dozen van die 9V batterijen van de LIDL kopen., kun je een paar maanden vooruit! kosten per 2 volgens mij 2,20 ofzo en zijn net zo goed als duracell die volgens mij 5,50 per stuk zijn!!!

HaroldA
31 januari 2008, 14:26
Ik wil niet veel zeggen, maar 119x78mm is een ideaal formaat! Net zo klein als een pedaaltje. En over die 9V, je kan dus ook een voeding gebruiken, net als je pedaaltje! Heb je helemaal geen batterijen nodig... ;)

... transmitter? ... transmitter ...

trans·mit·ter (trns-mtr, trnz-)
n.
1. One that transmits: a transmitter of disease.
2.
a. An electronic device that generates and amplifies a carrier wave, modulates it with a meaningful signal derived from speech or other sources, and radiates the resulting signal from an antenna.
b. The portion of a telephone that converts the incident sounds into electrical impulses that are conveyed to a remote receiver.
c. A telegraphic sending instrument.
3. A neurotransmitter.

Transmitter = zender... Als in 'ding wat signaal verstuurt' en dus niet dat 'ding wat het signaal opvangt'. Ook wel bekend als: 'Stop het in je broekzak' of 'tape het aan je gitaarband' apparaat.

Zoals je kunt lezen denk ik dat je mij niet begrepen had ;)

Of je moet bedoelen dat je de draadloze zender ook kunt gebruiken met een adapter draadje. Maar dat zou niet heel erg handig zijn... :cheerup:

LordRiffenstein
31 januari 2008, 14:48
Wat vinden jullie van de grootte van de transmitter? Hij is nl. 119 x 78 x 29 mm (3.078" W x 1.17" D x 4.7" H) maar heeft wel de antenne intern zitten. Per 12 uur dienst wil hij een 9V blok hebben.

Ik heb nu een Sennheiser EW100 en die transmitter is maar 82 x 64 x 24 mm en werkt op 2 AA's een uurtje of 12.

De X2 is dus 37 x 14 x 5 mm groter en wil dure 9V's hebben. Dat vind ik eigenlijk toch best grote nadelen.

Ik heb net even gekeken en gemeten en de afmetingen kloppen niet. De transmitter is 102 x 60 x 24. De afmetingen die jij post (en op de site staan) zijn deze van de ontvanger. In de handleiding staat voor de zender: 2.4" W x .66" D x 4" H.

HaroldA
31 januari 2008, 15:39
Ik heb net even gekeken en gemeten en de afmetingen kloppen niet. De transmitter is 102 x 60 x 24.

Ik ga 'm vanavond bestellen! (incl haakse plug-kabel)

Iemand ervaring met http://www.zzounds.com ? ($300)

artnaz
31 januari 2008, 15:55
Sorry, er was wat verwarring Harold, maar LordRiff heeft het opgehelderd! ;)

Zzounds ken ik wel, maar geen ervaringen. Maar MohoMods (www.mohomods.com) in ieder geval wel, zij zijn ook X2 Digital Wireless dealer. Ik had toen een behoorlijke bestelling bij hun gemaakt, en alles vlekkeloos verlopen. Hij had zelfs iets voor mij gehaald wat zij normaal niet verkopen...

LordRiffenstein
31 januari 2008, 16:41
Ik ga 'm vanavond bestellen! (incl haakse plug-kabel)

Iemand ervaring met http://www.zzounds.com ? ($300)

Check PM!!!!

HaroldA
5 februari 2008, 00:12
Ik was een beetje bang dat mijn Cioks Double Jack het vermogen van de X2 niet zou trekken (heb ergens gelezen dat hij 500mA nodig heeft, en de Cioks levert max. 600mA), maar een medewerker van X2 heeft mij gerust kunnen stellen:

Harold,

The XDS (pedal receiver) needs 80mA to run and we currently provide 200mA
adapters for this device.

The XDR (rack receiver) needs a 500mA power supply.

You should be just fine with a 600mA adapter but if you start to experience
any loss of distance or drop outs then put the receiver on a dedicated power
supply and recalculate the power needs of all the devices on your board.
XDS Transmitter DIMS: 2.5w x .34d x 4h
XDS Receiver DIMS : 3.078w x 1.17d x 4.7h

Kind regards,


Ashley Mitchell
X2 Digital Wireless

Geoffrey
24 april 2008, 21:48
Wat is eigenlijk het verschil tussen een E-BAND en een D-Band..?

artnaz
24 april 2008, 22:01
Er is trouwens een nieuwe X2 uit: XDS-Plus.
Zitten tussen het "pedaaltje" en rack-unit in:

http://www.x2digitalwireless.com/images/xds-plus.jpg

dml
4 mei 2008, 08:27
Maar als ik het goed begrijp is het X2 gelukt voor relatief weinig geld een super AD- en DA-converter te bouwen, en het gedigitaliseerde signaal zonder verlies draadloos te verzenden en te ontvangen?

M.a.w. behoort, met converters die met 24 bits op 128-voudige sampling werken, nu eindelijk het toonzuig-verhaal tot het verleden?

Pim_Rashness
18 juni 2008, 15:45
Even een vraagje tussendoor:

weet iemand waar ik een soort van 'zakje' kan krijgen zodat ik mijn beltpack van mn wireless aan mn gitaarband kan bevestigen? of moet je dan een gitaarband kopen waaraan al standaard zo'n 'zakje' zit?

Dude
18 juni 2008, 15:59
Dunlop heeft dat soort spul.

Geen idee wie het levert maar ik heb een speciaal tasje van dunlop dat met klittebandjes en elastiekjes je zendertje aan je gitaarband vast maakt. Superspevig en handig !

dml
18 juni 2008, 16:13
Dunlop heeft dat soort spul.

Geen idee wie het levert maar ik heb een speciaal tasje van dunlop dat met klittebandjes en elastiekjes je zendertje aan je gitaarband vast maakt. Superspevig en handig !

Dit is 'm: Dunlop SA10 (http://www.zzounds.com/item--DNPSA10) .
Heb vrij recent twee stuks besteld via de lokale gitaarboer.

Bouke
19 juni 2008, 00:12
Sinds kort een EW172 G2 Senheisersetje en dat bevalt prima. Stuk duurder (450) dan mijn oude AKG40 setje (199) (dat een paar keer gevallen is en steeds meer problemen gaf).

Signaal prima, batterijlevensduur prima, afstanden prima. Kans op tikken via de mic een stuk minder :-)

Zender clip je gewoon aan je belt, geen zakje voor nodig.

Bouke

dml
19 juni 2008, 11:58
Zender clip je gewoon aan je belt, geen zakje voor nodig.

Bouke

Wacht maar totdat 'ie een keer van je belt af glijdt......

Pim_Rashness
19 juni 2008, 17:17
Ik ga even kijken voor die dunlop dingen. Ik had iets gevonden bij Thomann maar je moet minimaal 25euro uitgeven en ik heb verde rniets nodig..

mar bedankt voor de tip!