PDA

View Full Version : Geinspireerd door Engines_of_Creation



Bosch
26 januari 2003, 21:14
Aloha!

Op

home.hetnet.nl/~boschwouter

staat de track "Nietzsche", die ik vanavond (26 januari 2003) heb bedacht en opgenomen.
Volledig geinspireerd door Satriani's Engines_of_Creation.

"Wees meester en vormgever van jezelf", aldus Friedrich Nietzsche, (15/10/1844
tot 25/08/1900).

~Wouter

N.b. de flangie bassloop is afkomstig van virtualbassplayer.com

RaNk
26 januari 2003, 21:27
Hehe dat basloopje is echt weird. Maar dat zal wel komen doordat ik niet vaak naar zulk soort dingen luister. Het is wel goed gespeeld, grappig dat je dat zo even in elkaar zet.

Bosch
26 januari 2003, 21:46
Ja de bass is zeker een beetje wierd. Tot voor kort zou ik 'm onbruikbaar achten, maar ik heb via Direct Connect dus Engines_of_Creation opgehaald en stond eigenlijk versteld van de manier waarop Satch met z'n tijd meegaat en op een smaakvolle manier "hippe" geluiden in zijn stijl intergreerd.

Toen ik vanavond aan het opnemen was met deze loop had ik opeens de goede melodielijn te pakken (phrase zou Alex Skolnic zeggen) en dus maar gelijk de handel afgemaakt. Puntjes kunnen op de i, maar ala ik ben er blij mee ... !

Greetz

:@)

Mithrandir
26 januari 2003, 22:31
Klinkt gaaf Wouter, ik vind die 2 andere die je hebt gepost ook erg goed klinken. Het klinkt gewoon af....

Waarmee maak je trouwens je drumtracks, ik gebruik zelf de Battery plug-in in Cubase SX die heeft hele realistisch drumsamples, maar ik vind het nog wel lastig om daar dan een goeie drumtrack mee te maken. Hoe doe jij dat?

Bosch
26 januari 2003, 22:43
Ha Mithrandir,

Thanx!

Ik gebruik dus Steinberg "BBox" Hele handige software met bruikbare geluiden.
Ik kan het je aanbevelen. Je kunt het vast wel ergens downloaden (< 40MB). Als je DirectConnect (beter dan Napster en al het andere) hebt, mag je het altijd bij mij downloaden.

In het programma kies je banks (ik dus meestal realdrum omdat het live door mensen is ingespeeld). Vervolgens stream je de loop to disk en kun je 'm in Cubase of Cakewalk openen, (wel eerst tempo gelijk zetten).
Met name bij de track Master in Laidback Minor heb ik veel verschillende loops gebruikt, daar klinkt de drum dan ook het beste.

Bij alle drie de tracks ben ik begonnen met loops van virtualbassplayer.com en vervolgens daar via BBox een drum onder gezet en vervolgens soleren maar!

CU,

Wouter