PDA

View Full Version : Hot Cake/OCD/Wylde OD ...



Nitefly7
6 oktober 2007, 01:38
Vandaag een Crowther Hot Cake getest in Zweden, leuke overvolle muziekwinkel "Hellstone".. en was erg onder de indruk!
Een heel andere klank dan m'n OCD, zoals ik haar (? ) herinner, maar wel erg gevoelig voor volumeknop en de eigen drive/volume knopjes..

dus de vraag, je raad 'm al...
beetje in de lijn van dit lijntje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98283)

welke wit-gekleurde OD's (of desnoods witgeverfde) met 'extra channel in a box', vinden jullie nou echt de moeite waard en waarom?

Of misschien is er een vergelijk tussen Hot Cake en OCD....!
Voorlopig 'wittere' drive'ish-pedalen denk ik aan;

-Hot Cake
- OCD
- RC Boost
- Wylde Overdrive
- Fulldrive limited edition (witte versie)

roept u maar :) !

morroow
6 oktober 2007, 08:33
De zakk wylde overdrive vond ik een heel erg lekker eigen karakter hebben. Veel pedalen hebben in mijn oren een beetje hetzelfde geluid maar de wylde overdrive deed echt zijn eigen ding als je hem niet gebruikte om een amp te boosten wat ie overigens ook goed doet. op zichzelf heeft ie een lekker dik maar toch helder geluid en heel warm en vol van klank.

moet wel maar net je ding zijn denk ik..

hij was wel wat lawaaierig (ruis) maar ik vraag me nou af of dat misschien zou kunnen komen door andere dingen in mijn set-up.

Nitefly7
6 oktober 2007, 09:31
De zakk wylde overdrive vond ik een heel erg lekker eigen karakter hebben. Veel pedalen hebben in mijn oren een beetje hetzelfde geluid maar de wylde overdrive deed echt zijn eigen ding als je hem niet gebruikte om een amp te boosten wat ie overigens ook goed doet. op zichzelf heeft ie een lekker dik maar toch helder geluid en heel warm en vol van klank.

moet wel maar net je ding zijn denk ik..

hij was wel wat lawaaierig (ruis) maar ik vraag me nou af of dat misschien zou kunnen komen door andere dingen in mijn set-up.

De Wylde vond ik in vergelijking met de Hot Cake een beetje te geknepen of iel (wel door 'n Vox gespeeld) en niet zo warm als de T-Rex Alberta..
misschien is de ZW i.c.m een flinke JCM 800 of andere Wilde versterker, wel genoeg om 'm 'een flinke duw' te geven..
De Alberta (niet wit, I know) en Hot Cake deden wel ongeveer wat ik met m'n OCD -in Nederland, maar wordt opgestuurd!- ook bereik; een stevige clean toon die je naar 'een tweede kanaal' kan duwen...

Rhythm Machine
6 oktober 2007, 10:57
De N.OC.3 Pure Drive. Fantastisch pedaal. Enorm veelzijdig ook. Je krijgt hem standaard met verschillende chips en weerstanden die je zonder solderen kunt wisselen en die je toelaten om hem perfect op je behoeften af te stemmen.

http://filters.muziq.be/files/pics/noc3_puredrive_002.jpg

http://www.noc3effects.com/

Nitefly7
6 oktober 2007, 11:09
De N.OC.3 Pure Drive. Fantastisch pedaal. Enorm veelzijdig ook. Je krijgt hem standaard met verschillende chips en weerstanden die je zonder solderen kunt wisselen en die je toelaten om hem perfect op je behoeften af te stemmen.

http://filters.muziq.be/files/pics/noc3_puredrive_002.jpg

http://www.noc3effects.com/

ziet er lekker uit, beetje als die AC Plus of een variatie op een FD2..
heb je'm zelf (getest) ?

Rhythm Machine
6 oktober 2007, 11:53
Ja, ik heb hem zelf. Een van de beste features is de clean blend knop, waarmee je naar wens het originele cleane signaal kunt mixen met het overstuurde signaal. Daardoor klinkt de overdrive veel strakker en gedefinieerder dan de meeste andere OD's. Tenzij de Fulltone GT-500 die ik in de loop van volgende week verwacht nog beter zou zijn gaat de Pure Drive nooit meer weg.

Nitefly7
6 oktober 2007, 12:24
waar heb je'm gevonden en ...voor hoeveel, als ik vragen mag?

gitarist17
6 oktober 2007, 12:34
wat betaalde je voor de pure drive? Ben toch wel benieuwd..

vinni
6 oktober 2007, 12:47
De Hotcake en OCD heb ik gehad.
De Hotcake was in mijn geval "aansluiten en weer inpakken"
Had een dermate eigen klank dat ik mijn gitaar er niet meer in
terug hoorde.

De OCD vond ik erg goed....transparant (voor zover je van transparantie kan spreken bij dit soort pedalen) maar ik bleef mijn gitaar horen.
Wat voor mij ook erg belangrijk was....de dynamiek bleef goed behouden.
Daar vind ik de OCD erg sterk in.
De Zakk Wylde ken ik niet.

Vinni

Rhythm Machine
6 oktober 2007, 13:16
waar heb je'm gevonden en ...voor hoeveel, als ik vragen mag?


wat betaalde je voor de pure drive? Ben toch wel benieuwd..

Ik heb hem rechtstreeks bij de bouwer gekocht toen hij pas uit was. Moet ergens begin dit jaar geweest zijn. Ik heb toen nog de introductieprijs betaald ($200 plus ca. $10 verzendingskosten). Inmiddels wordt hij door www.tonefactor.com verdeeld. Daar kost hij $230 plus $20 verzendingskosten, maar hij is voortdurend out of stock.
Ik denk niet dat er een verdeler in Europa is.

Nitefly7
6 oktober 2007, 13:18
De Hotcake en OCD heb ik gehad.
De Hotcake was in mijn geval "aansluiten en weer inpakken"
Had een dermate eigen klank dat ik mijn gitaar er niet meer in
terug hoorde.

De OCD vond ik erg goed....transparant (voor zover je van transparantie kan spreken bij dit soort pedalen) maar ik bleef mijn gitaar horen.
Wat voor mij ook erg belangrijk was....de dynamiek bleef goed behouden.
Daar vind ik de OCD erg sterk in.
De Zakk Wylde ken ik niet.

Vinni

wauw ja, de Hotcake had wel meer 'eigen klank' dan de OCD, maar jouw ervaring kan ik niet in detail delen.

Ik was eerlijk gezegd te verbaasd dat 2 MIM Fenders, een strat en een tele, zo goed klonken door de blues junior.. en ook door de Hot Cake...

OCD vind ik tot nu toe echt top, maar omdat de Hot cake niet zo vaak gesignaleerd is door mij, was ik benieuwd of 't kwam omdat 'ie 'exclusief' is, of omdat 't gewoon net niet goed genoeg is..
Ik geloof nl. ook nog steeds dat er een paar pedalen zijn, voor mij althans, die zich bewijzen en waar je ook echt geen exotisch, duur of ander alternatief voor hoeft te vinden..
Van die typische vragen als 'welk pedaal klinkt er precies als 'n Phase 90?'...

RolandT
6 oktober 2007, 13:31
De N.OC.3 Pure Drive. Fantastisch pedaal. Enorm veelzijdig ook. Je krijgt hem standaard met verschillende chips en weerstanden die je zonder solderen kunt wisselen en die je toelaten om hem perfect op je behoeften af te stemmen. Is het juist dat dit 2 afzonderlijke kanalen zijn zodat je 2 verschillende boost levels kan instellen?

Rhythm Machine
6 oktober 2007, 13:54
Niet helemaal. De boost functie is een 2de gain stage die het volume nog kan verhogen, maar is niet apart te gebruiken (zie uitleg op de site van N.O.C.3). Het is dus ofwel drive, ofwel drive + boost. daarom heb ik een GT-500 besteld, die heeft wel 2 onafhankelijk van elkaar werkende circuits, die je ook nog eens van volgorde kunt wisselen (distortion, boost, distortion + boost of boost + distortion). Ik verwacht wel dat het karakter van de GT-500 helemaal anders zal zijn dan de Pure Drive.

YannickH
6 oktober 2007, 16:26
de zakk wylde overdrive vind ik zelf een heel lekkere overdrive(heb em zelf ook)ben er heel erg tevreden mee:)