PDA

View Full Version : Epi valve jr?



EuroCinema
5 oktober 2007, 12:41
Sinds ik zo'n topje heb zien staan, loop ik erop te gassen. Vraag is: heb ik wat aan een epip valve jr setje, behalve dat het leuk staat in de huiskamer? Ik hou niet van vette scheur oid, wel warm clean met een randje.

Ash ketchum
5 oktober 2007, 12:55
Ik heb ook zo'n topje met een zelfbouw 2X12 open-back cab, met nog een delay tussen amp en gitaar. Het geluid is vooral lekker smeuig en warm. Als je het volume al wat opschroeft naar 9 a 10 uur gaat het bij mij hard, maar het klinkt wel lekker. Als je het volume op 12 uur en daar voorbij zet komt er een lekkere vervorming in het geluid. Maar dan gaat het naar mijn inziens al veel te hard. Op laag volume is het wel een leuk ampje, maar de sweetspot voor een lekker geluid lig IMHO rond de 9 uur.

ColourofFire
5 oktober 2007, 13:25
Ik was er niet zo kapot voor. Hij gaat best hard, iig te hard om op een leuk volume te gaan scheuren. Ook is de VJ verschrikkelijk donker, ik heb gekozen voor een Fender Champion 600, ging een stuk minder hard, en is minder donker.

EuroCinema
5 oktober 2007, 13:41
Donker en clean is wel echt wat ik zoek (speel jazz he). Hmmm.
Iemand optreed- of oefenervaringen ermee? Voldoende volume?

JvD.
5 oktober 2007, 13:50
Donker en clean is wel echt wat ik zoek (speel jazz he). Hmmm.
Iemand optreed- of oefenervaringen ermee? Voldoende volume?
ben ik ook erg beneiwd naar.
ik speel zelf rock, en haal al me geluid uit me pedalen, ik wil dus dat de amp clean blijft. maar dat is niet het geval lees ik?
iets met bijna geen knoppen is wel precies wat ik zoek!

ColourofFire
5 oktober 2007, 13:53
Donker en clean is wel echt wat ik zoek (speel jazz he). Hmmm.
Iemand optreed- of oefenervaringen ermee? Voldoende volume?

Met optreden hou je hem zeker niet clean :)

EuroCinema
5 oktober 2007, 14:17
Hrmpf. En clean-met-een- randje?

Moet...manier..vinden...om....aanschaf..te..rechtv aardigen....

Hallie
5 oktober 2007, 14:55
ik heb er gister nog over gespeeld, en ga 'm ook halen!.

superleuk voor thuis.

clean-clean kannie alleen op heel laag volume, en daarna krijg je al een randje.

voor optredens zou ik het niet doen?

maar het is echt een leuk setje, wel een Eq erbij.

gothax
5 oktober 2007, 16:34
Hrmpf. En clean-met-een- randje?

Moet...manier..vinden...om....aanschaf..te..rechtv aardigen....
12ax7 buis vervangen door een 12ay7 buis ;)

guitarguru
5 oktober 2007, 16:42
12ax7 buis vervangen door een 12ay7 buis ;)

Heb ik gedaan, gauw weer omgewisseld. Geluid werd erg dof en levenloos.

Ik heb er ook met een band mee gerepeteerd. Hij blijft zeker niet clean. Hij is wel hard genoeg voor een band, maar dan scheurt ie als een idioot natuurlijk. Zou ik niet clean met een randje noemen. Maar wel behoorlijk hard dus. Over een zelfbouw 1x12 kastje.