PDA

View Full Version : Probleempje met EW100



Angel
5 oktober 2007, 11:32
Ik heb me een tweedehandse EW100 aangeschaft. Werkt perfect behalve als ik de volumeknop gebruik of de switch van de gitaar, dan kraakt dat ongelofelijk hard. Dus eigenlijk niet te gebruiken. Weet er iemand hier raad mee?

Raffie
5 oktober 2007, 13:35
En alleen als je wireless speelt ? met kabel niet ? lijkt me eerder aan de electronics van je gitaar te liggen , contactspray op de potentiometers een paar keer draaien en voila ... mss is de wireless gevoeliger ?

Raf

Angel
5 oktober 2007, 13:40
En alleen als je wireless speelt ? met kabel niet ? lijkt me eerder aan de electronics van je gitaar te liggen , contactspray op de potentiometers een paar keer draaien en voila ... mss is de wireless gevoeliger ?

Raf

Ja, alleen als ik wireless speel. Heb meerdere gitaren al geprobeerd en steeds hetzelfde probleem.

Raffie
5 oktober 2007, 15:27
ik dacht dat je op één of andere manier de gevoeligheid kon regelen, als je op de ontvanger een blokje ziet (dat balkje dat op een signaal duidt) moet de gevoeligheid naar beneden , maar ik ben niet zeker meer ...

Raf

Angel
5 oktober 2007, 15:29
ik dacht dat je op één of andere manier de gevoeligheid kon regelen, als je op de ontvanger een blokje ziet (dat balkje dat op een signaal duidt) moet de gevoeligheid naar beneden , maar ik ben niet zeker meer ...

Raf

Dat klopt, maar als ik deze ook op het laagste zet, blijft het probleem.

Raffie
5 oktober 2007, 15:35
hmmm , straf , meer ideeen heb ik niet ... Volgende week heb ik wss terug een EW100 , had ooit ene maar verkocht, enige probleem dat ik had dat de stekker van de adapter soms slecht kontact gaf met de unit zodat ie uitviel. Heb toen de plug eruit gehaald en de kabel gesoldeerd op de printplaat ...

Raf

Hydra
7 oktober 2007, 10:00
Heb ik ook en ken meerdere mensen die het hebben, ligt aan die kleine jack in je ontvanger. Is een gevoelig punt en snap niet dat ze dat zo gemaakt hebben. je kan het iets vast tapen oid of een betere laten maken, en dan werkt het een stuk beter .

Nieuwe kabel voor ontvanger kopen bij sennheiser heeft geen zin dan krijg je dezelfde meuk voor heel veel geld.

MSNL
7 oktober 2007, 11:41
Hoi,

Kraak als je de potmeter gebruikt:
Gebruik je de originele kabel?
De sennheiser kabels hebben een stereo mini jack. Hierbij is de tip aan massa geschakeld en de middelste ring is het signaal.
Ik heb een keer een kabeltje laten maken voor de EW100. Hierbij hadden ze het signaal op de tip gesoldeerd. Het werkt wel, maar als je de potmeter gebruikt kraakt het als een gek.
Precies wat jij nu hebt.
Dus ik zou de kabel even controleren.

grtz

MSNL