PDA

View Full Version : Wat voor een mixer?



Thoom42
4 oktober 2007, 22:43
Hallo Allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het thuisopnemen. Ik heb een Edirol UA-25 Audio Capture, hier ben ik zwaar over te spreken. Ik heb een oude Dynacord-mixer. Hij geeft veel ruis met opnemen en is dus aan vervanging toe. Ik wil zowel zang, gitaar, bas als wel drums opnemen. Wat is een te betalen, kwalitatief goede mixer die ik kan aansluiten op mijn Edirol (die naar mijn PC gaat).


Met vriendelijke groet,

Thomas

Rouzy
5 oktober 2007, 00:22
Lees dit even door: :satisfie:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80846&highlight=mixer

harrie-beton
5 oktober 2007, 11:07
Het is een 2 sporen geluidskaart. waarom sluit je de mic niet direct aan op de edidrol?


Input Jack L, R: XLR type (balanced, phantom power +48 V)
1/4 inch TRS phone type (balanced)
*Input Jack 2: high impedance is supported
Headphones Jack (Stereo 1/4 inch phone type)


Ik zou dan de drums en de bas opnemen op spoor 1 en 2.
Dan de gitaar en zang wel meespelen maar niet opnemen.
Dan spoor 1 en 2 afspelen en de zang inzingen en gitaar opnemen spoor 1 en 2, snappie?

Je kunt ook met 2 goede microfoons in ORTF opstelling direct opnemen.


Als je direct to 2 sporen op wilt nemen heb je wel een mengtafel nodig en kun je mixfouten niet corrigeren. Dan is elke behringer tafel geschikt en moet je net zo veel microfoon voorsterkers hebben als microfoons.

Thoom42
5 oktober 2007, 14:23
Maar ik wil mijn drums opnemen (+- 7 a 8 mics) dan moet ik toch een mixertje kopen? Ik zit te denken aan een Soundcraft EPM 8. Ervaringen?

Ic3gl0vE
5 oktober 2007, 16:54
Yamaha MG16/4 is mooi stil en neutraal. Stevig gebouwd ook, in tegenstelling tot bijv. behringer.
Kost iets van 250 a 300 euro geloof ik, prima tafel!

harrie-beton
5 oktober 2007, 19:10
die Soundcraft EPM 8 is prima geschikt en kost 298 euro dacht ik. Drums met 7 mics direct opnemen op een pc met 2 sporen is knap lastig. Dus laat horen!

gr hb

Thoom42
14 oktober 2007, 23:38
Inmiddels heb ik de Soundcraft EPM 8 gekocht; prima aankoop.

Volgorde:

Mics---Soundcraft EPM 8---Edirol UA-25---Mijn Laptop

Kan goed toch? Of hebben jullie suggesties?

pol
15 oktober 2007, 09:02
Ik denk dat je beter een interface met meer micro ingangen had gekocht. Zo kun je tenminste elke micro op een apart spoor opnemen.

mixers zijn een beetje onzinnig voor DAW's vind ik, en zo kun je achteraf ook nauwelijks nog iets aanpassen aan die drumtracks, en moet je al je effecten, eq, compressie al voor de opname eropzetten, lijkt me niet bepaald handig.