PDA

View Full Version : Barber LTD SR



Nielsje
4 oktober 2007, 22:16
Jeeej, ik ben in het bezig van een Barber LTD SR.

ik ben een blij man. Altijd al een LTD willen hebben, en deze kwam 2e hands langs voor een gungstige prijs. De SR is de 3e editie van de LTD, ik heb ooit eerder de eerste editie bespeeld/gehoord, en deze zou iets anders gevoiced zijn, maar geen idee waar het verschil zit, zat inmiddels een jaartje tussen. Ik ging er vanuit dat het verschil niet ontzettend groot zou zijn en deze 'blind' gekocht.

Dit is een pedaal uit de 'custom' serie van barber, wat je meteen hoort, want er zit een witte plastic ring onder de schakelaar, een groen ipv een rood ledje, en creme knopjes ivp de zwarte. Je geluid wordt er meteen milder van (even D_H narren). De witte ring vind ik ontzettend lelijk.

Vanavond meegehad naar de oefenruimte, maar heb hem nog niet echt extreem aan de tand gevoeld, ben op het moment ook aan het wennen aan het spelen met oordoppen, dus daar kan ik helaas nog niets over zeggen. Wel dat het geluid wat eruit kwam, heel plezierig klonk in combinatie met m'n strat en een vibroverb fender :)

Van het weekend uitgebreid testen met interne potmeters e.d. Wat wel opviel is dat de Barber op de klassieke manier TB geschakeld is, dus je input wordt niet aan massa geschakeld in bypass stand, wat wel eens een plopje wil opleveren.. Misschien zelf maar weer de soldeerbout hanteren.. blijf bezig..

Mensen die de gewone, de zilveren en de SR wel eens ge A/B-ed hebben? Ben wel benieuwd naar het verschil.