PDA

View Full Version : 23-10 Victor Wooten Oosterpoort Groningen!



Henkie spenkie
4 oktober 2007, 21:59
Over sexy gesproken! nog 2,5 week en dan zie ik de beste basist van dit moment live! :rockon: Nog meer mensen die gaan?

ScptR
6 oktober 2007, 19:56
Ik ga er ook heen , had trouwens een tijdje terug ook al een topic geopend..
Heb er erg zin in :)

Henkie spenkie
7 oktober 2007, 17:41
oh sorry, ik had nog wel gekeken of er al een topic was, maar nie goed genoeg dus :chicken:

heb er echt dik zin in. Ik verwacht dat ik na de 23e mijn mond voor een week niet meer dicht kan krijgen :hippie:

Henkie spenkie
24 oktober 2007, 21:15
Gisteravond geweest. Was echt een top show! 2,5 uur lang! Wat een entertainers die lui, dat had ik echt niet verwacht. In de kleine zaal van de Oosterpoort, echt een stuk sfeervoller als de meeste podia. Wat ik alleen een grof schandaal vond was dat er na het 1e nummer een kerel kwam zeiken dat er niet gefilmt mocht worden, en later nog een paar x.. (1x notabene onder een nummer!) en later gedurende de hele show: we wanna thank you for not taping this. Kreeg het gevoel alsof ik naar een goedkope demo keek. Echt jammer, ik dacht dat die lui het voor de muziek en de respect ging..kennelijk niet helemaal dus.

'Verder fantastisch! Victor heeft echt een ongekende techniek! Hoewel ik wel het idee kreeg dat Jaco pastroius moledieus gezien een stuk beter was, is de techniek van victor ongeevenaard!



Ik ga er ook heen , had trouwens een tijdje terug ook al een topic geopend..
Heb er erg zin in :)
Sorry kon jouw topic niet meer vinden dus maar weer even hier

Evil-Payasos
25 oktober 2007, 15:36
Wie vonden/vinden jullie beter?

Marcus of Victor?

Henkie spenkie
25 oktober 2007, 19:27
Zeer moeilijk te vergelijken vind ik. Victor heeft duidelijk een super goede techniek, en dat opzich is een genot om naar te kijken. Kwa basspel vond ik Marcus Miller er minder uitspringen, maar hij had weer een serie onwijs goede blazers bij zich, die geweldige solo's speelden. Kwa nummers vond ik Marcus Miller daardoor ook de betere, maar kwa bas solo's was victor wooten echt onovertroffen geweldig.

ScptR
25 oktober 2007, 21:47
Was erg vet :) Wat kan die spelen! :O niet normaal...
Maja, ben niet naar Marcus Miller geweest, en ken hem ook niet zo goed, dus kan daar niet echt over oordelen ;)

Valentijn
25 oktober 2007, 22:00
'Verder fantastisch! Victor heeft echt een ongekende techniek! Hoewel ik wel het idee kreeg dat Jaco pastroius moledieus gezien een stuk beter was, is de techniek van victor ongeevenaard!


haha je bent niet de eerste die dat vindt hoor. Pastorius is melodieus vele malen beter. Ook omdat zijn nummers minder om de baspartijen gebouwd zijn

Dat vind ik sowieso een van de sterke punten van pastorius vergeleken met meeste echt goed bassisten. Hij blijft functioneel en doet daarbinnen fantastische dingen. Anderen staan meer op de voorgrond, Het draait dan helemaal om hun

Henkie spenkie
25 oktober 2007, 22:58
haha je bent niet de eerste die dat vindt hoor. Pastorius is melodieus vele malen beter. Ook omdat zijn nummers minder om de baspartijen gebouwd zijn

Dat vind ik sowieso een van de sterke punten van pastorius vergeleken met meeste echt goed bassisten. Hij blijft functioneel en doet daarbinnen fantastische dingen. Anderen staan meer op de voorgrond, Het draait dan helemaal om hun
Hehe okee het was iets te voorzichtig uitgedrukt :p maar dat was omdat ik pastorius nooit in het echt heb kunnen meemaken. Maar naar de filmpjes van youtube vind ik pastorius wel vele malen beter als victor wooten. Victor is echt veel show inderdaad, hoewel hij ook wel stukken met minder bas heeft. Maargoed, als je dat dan weer vergelijkt met wat jaco samen met Joni Mitchell gedaan heeft...

jplm
26 oktober 2007, 00:14
Maargoed, als je dat dan weer vergelijkt met wat jaco samen met Joni Mitchell gedaan heeft...

Hallo.

Nu we het dan toch over bassisten en vrouwen hebben; ik ben gisteren naar Victor Wooten in De Boerderij geweest, show was prima, maar het onderstel van zangeres Sandra Williams was toch ook zéééér de moeite waard. Tsjonge jonge zeg. Maar goed, voor de rest ook een prima avond gehad, die Reggie kan ook wel spelen trouwens. Wat ik daar wel apart aan vond was z'n setup, gewoon een Marshall en een Roland, waarbij hij z'n snoertje gewoon omstak van de ene versterker in de andere, nog geeneens via een pedaal of andere moeilijke constructies.

Groet, Jan.