PDA

View Full Version : Bouw 19" madamp



marc_olly
4 oktober 2007, 21:20
Hey all...

Ik ben van plan om een Madamp A15Mk2 Deluxe te bestellen en te gaan bouwen. Eigenlijk wil ik de amp in een 19" behuizing hebben, maar dan vraag ik me af of ik dat voor elkaar ga krijgen.

Kan ik dan bijv. een 19" doos bij conrad o.i..d. bestellen en daar de juiste gaten in maken, voor de buizen en het frontpanel?

Of is het verstandiger om het gehele gewoon eerst in de standaard behuizing te maken en het 19" verhaal later te doen?

Oh, op musikding.de geven ze aan dat de levertijd nu 7 dagen is...
Gaat dat ook echt gebeuren of zit te kijken naar een paar weken???

Ik lees nl. nogal wisselende reacties hier op het forum. Hoe zijn de laatste ervaringen?

Tips/trucs zeer welkom !

Thanks,

Marc

marc_olly
4 oktober 2007, 21:32
ik doel dan op zo'n behuizing:

http://images4.thomann.de/pics/prod/117885.jpg

Jimwoud
4 oktober 2007, 21:50
Ik hoop dat ze snel met een gave gitaar preamp komen.

Als de trafo's daarin passen zou het wel kunnen, weet alleen niet hoe het met ruis of aardedingen zit als alles zo dicht en naast elkaar staat. En eventueel een koelfinnetje erbij.

SimonS
4 oktober 2007, 22:25
probeer achter de afmetingen van de trafo's te komen. Daarnaast de afmetingen van het preamp board en het powersupply board. Dan kun je (icm de maten van je 19" kast) gaan passen en meten hoe je alles erin wilt hebben. Je buizen kun je monteren zoals Harrald en ik hebben gedaan in onze 19" preamp (alu L profiel).

Bij Thomann hebben ze trouwens ook 19" kasten. Met alu frontpaneel, scheelt een HOOP gekut. Ik weet niet of die van Conrad dat hebben, dacht van niet?

Het gaat erg krapjes worden, dat kan ik je zo al vertellen. Als de trafo's hoger dan 88 mm (2HE) zijn kun je voor 3 HE gaan net de buizen rechtop in de behuizing zetten ipv horizontale orientatie met L-profiel.

Succes.

G.G.
5 oktober 2007, 08:58
Besteltijd van 7 dagen moet je met een korreltje zout nemen. Ik wacht nu al 7 WEKEN. Hopelijk heb ik hem volgende week binnen. Dan kan ik ook de maten opmeten voor je van het chassis en de trafo's en buizen die eruit steken.

marc_olly
5 oktober 2007, 11:16
Als je dat zou kunnen opmeten, dat zou super zijn.

Liefst bouw ik eigenlijk een preamp, maar daar kan ik nergens een kit van vinden, en zelf heb ik nog te weinig kennis om een ambitieus project te starten en het vanaf 0 zelf op te bouwen.

Weet iemand een preamp kit ??

ALlemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb trouwens wel iemand gevonden die het voor elkaar gekregen heeft op het musikding.de forum, maar daar zaten geen foto's bij. En mijn duits is nicht so gut... Ik heb dus geen idee of het allemaal in de behuizing past of dat hij/zij deze heeft laten uitsteken. Dan kan het in 2 eenheden, en steken de trafo's en buizen gewoon uit, zoals bij een normaal chassis. Wel erg gevoeling...

marc_olly
5 oktober 2007, 11:19
BTW, bovenstaande afbeelding is ook van Thomann.de

Bij Conrad vond ik inderdaad niets bruikbaars

Ibanez RuleZ
5 oktober 2007, 11:35
probleem bij die van thomann is wel dat die doosjes er achter kleiner zijn dan die van pollin of weet ik veel wat. daar liepen simon en ik ook tegenaan.

zou het een idee zijn om in jouw geval de buizen er bovenop te doen en wat rackruimte vrij te laten erboven? blind ervoor en dan heb je ook nog eens goede ventilatie...

harrald

SimonS
5 oktober 2007, 12:39
qua preamp kit, geen idee. je zou kunnen kijken naar de stereo preamp project van Hoffman (www.el34world.com (http://www.el34world.com)). Het is idd wel flink proppen in die Thomann behuizing.

www.pollin.de (http://www.pollin.de) heeft een grotere 19" behuizing. Heeft echter wel een stalen frontpaneel.