PDA

View Full Version : basgitaar verven!!!



bloodshed-
4 oktober 2007, 18:22
hoi

ik wil mijn oude basgitaar gaan verven, maar hoe kan ik de bedrading er handing uithalen en inzetten???? iemand hier ervaring mee?

Ted

marter544
4 oktober 2007, 18:44
Een schroevendraaier en schroeven maar... Er zijn vast ook andere manieren, maar die lijken me niet aan te raden :sssh: Owja, en even de aarde van de brug los solderen.

bloodshed-
4 oktober 2007, 18:49
dat is het hem nu juist dat lukt :P want die elementen zitten in de weg kunnen de draden daar ook uit ? en makkelijk weer in ?
sorry eerste keer dat ik een gitaar uit elkaar haal :P ben lastig (A)

bloodshed-
4 oktober 2007, 18:49
sorry lukt niet moest er nog bij

Noid
8 oktober 2007, 22:41
Weet niet of het je al gelukt is, maar als de potmeters en de elementen niet samen vast zitten op de slagplaat, zul je de elementen bij de potmeters los moeten solderen. Maak van te voren bij voorkeur foto's en/of schrijf op waar welk draadje exact vast zat.

Wat voor bas is het (foto?) en waarom wil je hem gaan verven?

barno
8 oktober 2007, 23:40
"oude basgitaar" ... is ie echt oud en heb je'm bijvoorbeeld van je oom die vroeger in een orkestje speelde, bv een fender precision oid ... think twice voor je ze herlakt, zelfs een perfecte lakbeurt kan in dit geval een katastrofe zijn.

en verder, een gitaar herlakken betekent dat alles eraf moet, ook de hals. maar daarvoor moet je echt geen diploma's hebben. gewoon eraan beginnen, alles losmaken en zoals gezegd goed checken waar en hoe alles vastzat.

bloodshed-
9 oktober 2007, 17:37
hij is niet echt heel oud.. jaartje of 5 maar ik wil hem gewoon andere kleur hebben :P t is een ibanez sg 190.

alles is er al af half brug etc... ik heb horen zeggen dat je hem eerst gewoon moet opschuren en daarna een paar keer spuiten.. dus ik ga het gewoon proberen en ik laat nog weten of het gelukt is ^^

greetz

ted