PDA

View Full Version : basgitaar verven!!



bloodshed-
4 oktober 2007, 17:22
hallo

ik wil mijn oude basgitaar (ibanez) gaan verven maar nu zit ik met de bedrading. want moet ik daarmee doen hoe kan k dat makkelijk eruit krijgen is daar een methode voor ofzo? en als ik het eruit haal weet iemand hoe het er dan nog terug in moet :D? ik hoor het wel

Ted

Henkie spenkie
4 oktober 2007, 20:16
Gewoon de boel open halen en heeeeel veeeeel foto's maken van hoe het zit. Dan er netjes uithalen en spuiten maar (tenminste..ik hoop dat je dat bedoeld met verfen) :hippie:

Als je de boel niet weer in elkaar krijgt is er denk ik altijd wel iemand bij het "zelfbouw" gedeelte die je kan helpen :hippie:

Dudie
4 oktober 2007, 23:47
goh ik dacht dat je intrument verven/spuiten (whatever) de resonantie van je kast beinvloedt en je gewoon echt niet moet doen... idunno, just hearsay..)

bloodshed-
5 oktober 2007, 09:30
:O had ik nog nooit gehoord :P
maar tis een oude om op te proberen :) dus ik zie t wel :P maar dankje voor de info ^^

AvU
5 oktober 2007, 16:38
Het maakt echt niet uit. Als je gewoon de oude verf licht opschuurt. en daar een paar nieuwe lagen overheen spuit maakt het echt niet qua geluid.

Alle componenten van de bas afschroeven, brug, dus ook potmeters en elementen. Elementen zou je ff er af meoten solderen of afmoeten knippen. Om deze weer aan elkaar te maken is een klein klusje.

succes!

grt. Arjan

OJJVZ
5 oktober 2007, 17:20
of de evt, slagplaat eraf halen, maar elementen laten zitten en een plastic zak omheen doen, is wel zo te doen dat ook de bedrading + soldeer niet onder de verf komt, heeft vriend van me laatstnog gedaan met el-cheapo stratje.
brug e.d. wel dr af uieraard:p

bloodshed-
6 oktober 2007, 13:04
oke hartstikke bedank :D ^^