PDA

View Full Version : Ibanez SA-160QM pro's en con's?



Meneertje WelBezield
26 januari 2003, 17:42
Ik heb eindelijk mijn nieuwe gitaar gekozen, waarschijnlijk wordt het een sa-160QM... Ik zou wel eerst een beetje (professionele) pro's en contra's voor de gitaar horen. Ik stap nu van mijn beginner gitaar af en zoek een gitaar die een beetje van alles speelt, van blues over jazz, over punk, over hard rock... Alles dus zo'n beetje. Heb van m'n verkoper gehoord dat dit wel zo'n beetje de gitaar is met de breedste waaier door de mahony body... Kan er iemand nog wat ervaringen neerpennen? En een adviesprijs? En als ik dan toch bezig ben: de quilted maple top is toch alleen voor de sier? (mooiere kleurtjes, een gitaar moet goed klinken, maar ze moet er ook goed uitzien... het oog wil ook wat)
Ik ben er zeker van dat deze posts jullie de oren uitkomen, en ik heb al wat rondgezocht hier, maar kwam er niet helemaal uit...

Ik wacht vol spanning op antwoorden,
Meneertje WelBezield

Wouter J
26 januari 2003, 17:53
Het is waar dat deze ibanez veelzijdig is maar ik vind dat Ibanez gitaren wat kwaliteit teleur stellen. Ik werk bij een gitaar bouw/reparatie centrum en wij krijgen veel klachten over krom trekkende halzen en slecht funtionerende tremolo bruggen.

Alternatieven die veel beter zijn zijn Yamaha en Washburn die veel betere kwaliteit geven. Ibanez teert op zijn populariteit en laat dat ten kosten gaan van de kwaliteit. Kijk maar eens in de katalogus, niemand speelt op een standaard model.

Shay
26 januari 2003, 18:01
Hoi,

Zou een leuke gitaar zijn .. mag ik vragen wat je ervoor betaald? Er zit axis elementen in wat wel lekker scheurt .. als je jazz speelt zal je waarschijnlijk de halselement veel gebruiken maar ik denk dat die wat dikte en bottom mist. Ik weet uit ervaring dat je ook mooie clean eruit kan halen wat anders klinkt maar ook wel mooi (combinatie hals en middelste element)... Verder zal ie wel spelen als een ibanez, dus lekker.

Toch zou ik voor de genres die jij opnoemt een gitaar met wat meer mid nemen dus fender alleen is deze twee keer zo veel geld. Desalniettemin, een leuke bijl :smile:

feli

Meneertje WelBezield
26 januari 2003, 18:05
Oh, ik heb net gehoord dat ze best wel een tijdje uitzingen... Maar ik geloof je best. Ik heb nu wel een Ibanez, waar ik meer dan gelukkig mee ben, voor de prijs die ik toen betaalde (150€). Nu zal het waarschijnlijk 560€ zijn, als ik de verkoper mag geloven... Was eerst aan't twijfelen tussen deze en de EDR, maar die's net te duur... en wrs te clean...

Meneertje WelBezield

john.3001
27 januari 2003, 14:08
Is dat echt waar dat Ibanez slechte kwaliteit levert? (wat betreft hun standaard-modellen dan). Dus dat praatje van de gitaarverkopers over de 'voordelige prijs-kwaliteit verhouding' bij Ibanez gitaren is gewoon bullshit?