PDA

View Full Version : Statocaster Pickups..??



Edmusic
4 oktober 2007, 10:18
Hallo,

Bij het ruimen van spullen kwam ik weer het doosje elementen tegen wat ik jaren gelden eens uit mijn zelfbouw-gitaar heb gehaald. Dit blijken originele non-staggered Fender pickups te zijn uit eind '70.
Hoe kan ik weten of ze het nog "doen" . Is doormeten voldoende en hoe doe ik dat en wat is dan een "gezonde" waarde voor dit soort elementen. De bedoeling is dat ik ze dan wil verkopen aangezien ik ze niet meer ga gebruiken. Wat is dan een reeele waarde ??

:confused:
Bedankt allen.

G.G.
4 oktober 2007, 10:25
Hallo,

Bij het ruimen van spullen kwam ik weer het doosje elementen tegen wat ik jaren gelden eens uit mijn zelfbouw-gitaar heb gehaald. Dit blijken originele non-staggered Fender pickups te zijn uit eind '70.
Hoe kan ik weten of ze het nog "doen" zonder ze weer in een pickup te moeten plaatsen. Is doormeten voldoende en hoe doe ik dat en wat is dan een "gezonde" waarde voor dit soort elementen. De bedoeling is dat ik ze dan wil verkopen aangezien ik ze niet meer ga gebruiken. Wat is dan een reeele waarde ??
:confused:
Bedankt allen.

Meten, en misschien beide draadjes tegen je gitaarkabel houden en het element voor een gitaar houden.

of gewoon toch even in een slagplaatje zetten en direct een plugingang aan het element solderen. Dat is echt maar een paar minuten werk.

Edmusic
4 oktober 2007, 23:55
Bedankt voor de tips.

Na wat speurwerk op het net ben ik er inmiddels achter dat de meeste pickups in de jaren 70 een grijs/zwart en witte wiring hebben,
Degene die ik heb hebben een rood/witte wiring. Komt dit ook voor ??
Serienrs van de elementen zijn 113076/114076/221378.
Ik heb geprobeerd hiermee nog wat info te vinden maar dat is niet gelukt.

Antoon
5 oktober 2007, 11:51
Meet de ohmse weerstand met een ohm meter. De DC weerstand moet liggen tussen de 5 en 5.5 kohm voor die elementen, dan zijn ze nog goed. Meten ze veel meer of minder dan zijn ze stuk. Een complete set eind 70er jaren elementen levert nog wel wat op denk ik (200 euro?). Maar dan moet er niet mee gekloot zijn. Dat de leads vervangen zijn is niet zo erg.