PDA

View Full Version : Telecaster pimpen



Nellyrocks
4 oktober 2007, 10:05
Gezien er binnen niet al te lange tijd een nieuwe telecaster aan gaat komen wordt mijn ouwe beesie gepimpt. Iets dat ik al heel lang wil doen maar het is er nog nooit van gekomen.

Hij gaat van zo:
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/tele1.jpg

Naar zoiets denk ik:
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/tele2.jpg

Ik ben er alleen nog niet helemaal zeker van wat het precies gaat worden. Iig een lekker protserige Bigsby, P90 op de nek en een SC sized HB in de brug.
Ik weet alleen nog niet welke ik daarvoor moet gebruiken. Er is al eerder een topic over geweest maar daar heb ik geen bevredigend antwoord in gevonden dus vandaar dit topic. Daarbij weet ik gewoon heel weinig van elementen überhaupt.

Wat zijn goede Humbuckers in SC formaat. Little 59? Hotrails? Jeff Beck jr? Niet te heftig of schel maar wel lekker vet, splitbaar, en, wat het belangrijkste is, het moet wel als een tele blijven klinken. Een tele met een dikke rand vet zeg maar.

Graag jullie ervaringen zodat ik me een beetje een beeld kan vormen. Alvast bedankt voor de reacties.

Fender75
4 oktober 2007, 10:08
Bigsby is erg mooi op een telecaster..Zelf zou ik de slagplaat houden, vind ik mooier als een geheel zwarte. Verder P90, echt doen..klinken echt goed vind ik! Voor wat betreft de sc humbucker, geen idee. Maar er zijn vast wel forumleden die er meer van weten!

Squier4ever
4 oktober 2007, 10:55
je zou eens kunnen kijken naar GFS, bijv de l'il puncher in de brug.
is echt supergoed spul voor weinig geld.

bert k
4 oktober 2007, 11:04
Ik heb een Charvel Tele, daar zit de plaat met knoppen achterstevoren, dus de schakelaar helemaal rechts. Is wel handig met een Bigsby, kan je er beter bij.

Orpheo
4 oktober 2007, 11:54
ik zou gaan voor de lil '59 (of als ie er is de screamin demon miniversie voor de tele) en in de hals een p90 ofzo.

Nellyrocks
4 oktober 2007, 13:00
ik zou gaan voor de lil '59 (of als ie er is de screamin demon miniversie voor de tele) en in de hals een p90 ofzo.

P90 in de brug staat vast. Screaming demon bestaat idd in SC formaat.

Bedankt voor de reacties voor nu. Heeft iemand ook voorbeelden of omschrijvingen van hoe verschillende elementen klinken tov elkaar? Waarom zou ik voor een bepaalt element moeten gaan, waarom jij er helemala gek van bent of waarom je iets waardeloos vindt.
Op de Seymour Duncan site staan een aantal samples maar die kliinken niet echt duidelijk.

Yannicks
4 oktober 2007, 16:52
Het schijnt zowiezo dat GFS pick ups errug goed klinken. Maar wat anders, ben je van plan om die p90 er zelf in te zetten of laat je het doen? Ik zou ook graag een p90 in me hals willen namelijk maar ben een beetje bang om het zelf te doen.

Nellyrocks
5 oktober 2007, 08:40
Het schijnt zowiezo dat GFS pick ups errug goed klinken. Maar wat anders, ben je van plan om die p90 er zelf in te zetten of laat je het doen? Ik zou ook graag een p90 in me hals willen namelijk maar ben een beetje bang om het zelf te doen.

Ik heb een handige buurman. Die laat ik het allemaal inbouwen en dan ga ik er bij zitten en de volgende keer kan ik het zelf.

Dirk_Hendrik
5 oktober 2007, 17:04
Een tele met een humbucker..... :stop: koop dan gewoon een andere gitaar.

Herman
5 oktober 2007, 17:30
Tuurlijk niet, standaard tele's zijn al nergens goed voor, als je er dan een humbucker in kwijt kan, knapt ie tenminste nog iets op, de enige goeie tele is de Custom met zn 2 buckers en LP-elektronica....












...:D

ijzerbroot1
5 oktober 2007, 18:30
Zou je eens aan medeforummer Franc moeten vragen...die had in zijn zelfbouw Tele volgens mij ook zo'n lil killer/hotrailsachtig element van GFS ingebouwd.

GunMetalBlue
5 oktober 2007, 20:26
wooohohooho :P

BRUUT! :D

Nellyrocks
6 oktober 2007, 13:08
Een tele met een humbucker..... :stop: koop dan gewoon een andere gitaar.


Doe ik ook barend. Namelijk een andere telecaster die ik als gewone telecaster ga gebruiken. Je moet me toch beter kennen inmiddels. Ik zal nooit een moment kunnen leven zonder standaard tele.

ACSlater
6 oktober 2007, 16:13
Bedenk wel dat er door een Bigsby een heel andere klank uit komt. Het wordt een heel stuk "pinniger" of "metaaliger" om maar eens een bij voorbaat mislukte poging te doen om een klank te omschrijven met woorden.. Ik vind persoonlijk een Tele beter klinken zonder Bigsby.

Dirk_Hendrik
6 oktober 2007, 16:33
Doe ik ook barend. Namelijk een andere telecaster die ik als gewone telecaster ga gebruiken. Je moet me toch beter kennen inmiddels. Ik zal nooit een moment kunnen leven zonder standaard tele.

:hippie:


+10 tekens