PDA

View Full Version : Reverb pedaal?



EuroCinema
4 oktober 2007, 09:40
In de meeste amps zit natuurlijk reverb, al dan niet met veren zoals in de mijne. Wie hier gebruikt een reverbpedaal en waarvoor?

drap
4 oktober 2007, 09:44
Yep, ik gebruik de EHX Holy Grail. Staat eigenlijk altijd bij op de spring reverb stand, maar redelijk subtiel. Het geeft net ff wat meer diepte en warmte, zonder dat je zou zeggen dat er een reverb aanstaat. Het is een digitaal pedaal, maar dat hoor je er absoluut niet aan af. En redelijk goedkoop en toch één der betere op de markt wat mij betreft.

vinni
4 oktober 2007, 13:04
Heb een Marshall VintageModern 100Watt. Het enige dat me niet bevalt is de reverb.

Vandaar dat ik er een drietal getest heb.
De EBS Dynaverb, T-rex Roommate en de TC Nova Reverb.

De laatste is het geworden.

Groet,
Vinni

Traai
4 oktober 2007, 13:48
Ik gebruik meestal m'n reverb vanop m'n fender deluxe .. maar ik ga er toch een bijkopen. Het wordt wss de boss Rv-5 ...

future2future
4 oktober 2007, 18:44
Ik heb sinds vorige week een T.Rex Room-Mate en deze is echt te gek, heel bruikbaar, top reverb, ook een mooie chorus preset zit erop, maar hij is wel gruwelijk duur...

catalyst
4 oktober 2007, 19:22
Ik gebruik thuis/kleine bezetting wél reverb en een snuifje delay maar live alleen delay die ik in-mix met m'n directe geluid. Zodra er een zang/PA-installatie wordt gebruikt draai ik eea vaak bijna helemaal dicht anders verzuip je in de galm... dan is vaak een simpel pedaaltje voor wat galm vóór de amp makkelijker dan een rack in de loop!

vinni
5 oktober 2007, 21:07
Ik heb sinds vorige week een T.Rex Room-Mate en deze is echt te gek, heel bruikbaar, top reverb, ook een mooie chorus preset zit erop, maar hij is wel gruwelijk duur...

Ik kon het niet echt vinden met die Room-Mate....
Zo zie je maar weer....smaken verschillen.

Vond dattie mn geluid te dicht smeerde...

Vinni

future2future
5 oktober 2007, 21:52
Ja smaken verschillen zeker. Als ik deze niet had gekocht dan zou ik ook een nova hebben genomen

Dirtypool
6 oktober 2007, 19:19
www.youtube.com/watch?v=V-UTimT0zmE

Deze wil ik..

Rutger
6 oktober 2007, 20:51
Ik heb al een paar jaar een EBS Dynaverb, doet fantastisch wat ie moet doen en meer!
Erg prettige van dit pedaal is dat je de scherpte van de galm eruit kan draaien. Of juist erin, als je dat mooi vindt :)

Ook wel een Holy Grail, een Boss en een Digitech reverb geprobeerd, maar die vond ik toch minder

artnaz
5 maart 2008, 13:53
Bump!

Volgens mij moet ik ook aan de reverb, en ik heb een directe vraag aan Vinni en Rutger:

- Vinni, als ik het forum zo lees heb je een Dynaverb gehad, maar nu heb je de Nova Reverb. De Roommate smeerde je sound dicht. Waarom ging de Dynaverb weg, en waarom de Nova Reverb?
- Ruger, jij doet de Dynaverb weg. Waarom? (Je link in je sig doet het btw niet)

Rutger
5 maart 2008, 14:09
Dank je! Ik heb de link aanpast.

Ik doe m weg omdat hij overbodig is geworden. Ik gebruikte hem icm een Fender Bandmaster waar geen reverb op zat. De Bandmaster is weg dus kan de reverb ook weg. Met het geld heb ik weer andere plannen.

Echt een topreverb, dus als je interesse hebt PM je me maar!

vinni
5 maart 2008, 14:31
Bump!

Volgens mij moet ik ook aan de reverb, en ik heb een directe vraag aan Vinni en Rutger:

- Vinni, als ik het forum zo lees heb je een Dynaverb gehad, maar nu heb je de Nova Reverb. De Roommate smeerde je sound dicht. Waarom ging de Dynaverb weg, en waarom de Nova Reverb?
- Ruger, jij doet de Dynaverb weg. Waarom? (Je link in je sig doet het btw niet)

Ik heb inderdaad de Dynaverb gehad. Die ging weg omdat ik van versterker veranderde. Ik zoek een reverb die het directe geluid niet in de weg zit.
Daar is de Dynaverb beter in dan de Roommate.

De Nova heb ik ook niet meer. Die heb ik even gehad omdat ik op zoek was naar een betere reverb dan die in mijn amp zit....maar nee.....
Wat ik jammer vond aan de Nova is het volle geluid....ik zou graag het laag uit de reverb filteren. Mix ook wel eens bands....als ik daar een reverb of delay toepas dan filter ik ook altijd al het laag eruit. Dan zit het de mix niet in de weg. Bij de nova kan dat niet.

Een accutronics verengalm vind ik voor gitaar nog nog steeds erg goed klinken. Zeker de lange met zes veren.

Vinni

artnaz
9 maart 2008, 13:45
Sorry, ik had jullie helemaal niet bedankt! :(

Bij deze! ;)

-Heineken-
11 maart 2008, 17:39
Als er (spring)reverb in je amp zit, gefeliciteerd. Er is geeneen pedaaltje wat ook maar in de buurt komt van een goeie accutronics veer, zoals bij Marshalls en Fenders. Tenzij je misschien van zo'n doordrenkte digitale reverb houdt?!? Voor mijn Diezel VH4 en Marshall Silver jubilee die HELAAS geen reverbtank hebben, ben ik door alle soorten en maten reverbs geweest van Holy grail tot Lexicon 19" tot Fender Tube reverb(Supergaaf zolang je maar geen distortion gebruikt), maar altijd binnen een maand weer van de hand gedaan. Heb voor een paar tientjes (geluk, ze zijn zeldzaam en gewild) een Furman RV-1 op de kop weten te tikken. Zijn vintage jaren 80 19" spring-reverbs die al lang niet meer worden gemaakt, en de enige "outboard" reverb die ik ooit te pruimen heb gevonden.

vinni
11 maart 2008, 17:46
Hmmm.....

Dan speciaal voor jou heb ik hier iets dat je je spaarcentjes gaat kosten! :seriousf:

http://i8.photobucket.com/albums/a8/TheGrooveking/TubeWorksRealTubeReverb.jpg

Met buisjes en echte veren! :rockon:

Vinni

-Heineken-
11 maart 2008, 17:56
Hmmm.....

Dan speciaal voor jou heb ik hier iets dat je je spaarcentjes gaat kosten! :seriousf:

http://i8.photobucket.com/albums/a8/TheGrooveking/TubeWorksRealTubeReverb.jpg

Met buisjes en echte veren! :rockon:

Vinni

Oeioeioei ziet er zeker wel UBERgeil uit hoor... Buisjes EN veren. Ben zelf ook jaren (nog steeds) ook op zoek geweest naar zo'n Peavey Valverb. Ook buizen/veren + tremolo. In de 8 jaar dat ik die al wil ben ik wel tot de conclusie gekomen dat die waarschijnlijk nooit in Europa zijn verkocht. Worden ook al JAREN niet meer gemaakt. Heb ook naar die Demeter tube spring reverb gekeken, maar dat lijkt me meer echt een studio apparaat voor aso veel geld. Zal bij deze ook wel wezen. De Fender tube reverb tank die ik had was gewoon iets teveel van het goede voor de muziek die ik speel. Kleurt je geluid teveel en is water en vuur met "dirt"pedals. Wel supergaaf voor surf en blues daarom.