PDA

View Full Version : Planet Waves kabels: shielded end



Izegrim
3 oktober 2007, 23:18
Een hele goede avond allemaal.

Ik heb pas een Decimator aangeschaft dus ik heb niet echt zorgen meer over ruis enzo maar ik heb er wel even extra aandacht aan besteed. In mijn bezit zijn twee prachtige Planet Waves gitaarkabels van de Custom serie. Nu zou het zo zijn dat een gitaarkabel mogelijk wat ruis oppikt van buitenaf en PW heeft hier de 'shielded end' voor uitgevonden op die kabels. Kort gezegd moet je dat eind in je amp pluggen en het onafgeschermde eind in je gitaar om zo die ruis te beperken. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.

Maarrr...
Natuurlijk hangen er een paar pedaaltjes tussen mijn gitaar en m'n amp. Heeft het dan nog wel zin? Bovendien loopt er na die pedaaltjes weer precies zo'n zelfde gitaarkabel naar m'n amp.

gitaar <-(unshielded)------(shielded)-> tuner <-> noisegate <-(unshielded)------(shielded)-> amp

Azrael
3 oktober 2007, 23:21
Don't believe the hype.......don't don't don't believe the hype......everybody sing along!

Koop gewoon een goede stevige kabel die niet extreem krult met levenslange garantie (en bewaar de bon). De onzin kun je dan gewoon lekker laten voor wat het is. En mocht je opnames maken en meer hoog willen dan wil 3m inplaats van 6 meter nog wel eens verschil maken.

Izegrim
3 oktober 2007, 23:26
He he... Public Enemy kicks ass man! :D

Ik vind het uitermate fijne kabels. Meestal ben ik er niet te netjes op en ze houden het een stuk langer dan m'n Tasker met Neutriks. Zoals ik al zei heb ik eigenlijk helemaal geen vervelende bijgeluiden meer, maar ik wil gewoon weten hoe het nou eigenlijk zit. Wat betekent dit allemaal en hoe werkt het (en hoe niet)?

Nielsje
4 oktober 2007, 00:50
Ik heb ook zo'n kabel met 'shielded' einde, maar al 2 jaar niet gebruikt! Geen idee waarom, maar ik vond hem vorig weekend weer. Ga hem morgen uitgebreid testen :)
Heb sowieso een kabel voor gitaar (deze is dus blijkbaar voor effecten-amp) en die vond ik al erg fijn. Sowieso de aanwezigheid van de 'pleasure' ribbeltjes op de plug vind ik erg fijn.
Ben ook benieuwd hoe het precies werkt, snij jij de jouwe open?

pol
4 oktober 2007, 08:22
ook leuk als je die kabel verkeerd aansluit, met een beetje geluk ontvang je dan een of andere Duitse radiopost.

Ik vind het maar onzin, mijn Belden kabels + neutriks zijn minstens even stil + steviger, ben niet bepaald voorzichtig met mijn kabels en heb er nog geen kapotgekregen.

de pluggen zijn ook niet ideaal met die verdikking erin, zou normaal moeten dienen om de plug beter in de gitaar te houden, bij mijn Gibson Sg had dit net het omgekeerde effect, plug schoot net sneller naar buiten.