PDA

View Full Version : Dillema.



TimoSomers
3 oktober 2007, 21:30
Ok ik zit dus met een probleem, een vaak voorkomend probleem.......

IK KAN NIET KIEZEN.

Het zit zo;
Ik krijg voor mn verjaardag een compleet gecustomisde gitaar (Larrivee solidbody, nieuwwaarde:7000 gulden, met steve vai evolution en yngwie malmsteen elementen, en uitgehouweld en geschilderd). Nou zou je zeggen; wtf loop je nou te zeiken, je hebt daar toch zat aan.
Probleem is dat ik ook nog een 7 snarige gitaar erbij wil (IVM andere stemmingen). Mijn oog valt dan meteen op een Ibanez Universe.
Alleen heb ik al een Ibanez K7, en dat is eigenlijk een vermetalde Universe, dus qua geluid maakt het elkaar niet veel uit.
Wat ik ook kan doen, is een vette nieuwe amp kopen (Heb nu een spider 2 75 watt) zat dan te denken aan een spider 3 cab+top en een floorpod.
Nou is mijn vraag, zou het meer nut hebben om een ibanez universe te kopen of een betere amp. Met in het achterhoofd gegeven dat ik al een supervette (maar wel 6 snarige) gitaar krijg.?

(Ksnap zelf eigenlijk geen flikker meer van mn verhaal maar ok).

Squier4ever
3 oktober 2007, 21:31
Ok ik zit dus met een probleem, een vaak voorkomend probleem.......

IK KAN NIET KIEZEN.

Het zit zo;
Ik krijg voor mn verjaardag een compleet gecustomisde gitaar (Larrivee solidbody, nieuwwaarde:7000 gulden, met steve vai evolution en yngwie malmsteen elementen, en uitgehouweld en geschilderd). Nou zou je zeggen; wtf loop je nou te zeiken, je hebt daar toch zat aan.
Probleem is dat ik ook nog een 7 snarige gitaar erbij wil (IVM andere stemmingen). Mijn oog valt dan meteen op een Ibanez Universe.
Alleen heb ik al een Ibanez K7, en dat is eigenlijk een vermetalde Universe, dus qua geluid maakt het elkaar niet veel uit.
Wat ik ook kan doen, is een vette nieuwe amp kopen (Heb nu een spider 2 75 watt) zat dan te denken aan een spider 3 cab+top en een floorpod.
Nou is mijn vraag, zou het meer nut hebben om een ibanez universe te kopen of een betere amp. Met in het achterhoofd gegeven dat ik al een supervette (maar wel 6 snarige) gitaar krijg.?

(Ksnap zelf eigenlijk geen flikker meer van mn verhaal maar ok).

nja van spider 2 naar spider 3 zal niet veel verbetering geven....
ik zou ook die universe niet kopen, ten eerste omdat je al een k7 hebt en ten tweede omdat het een ibbie is.

spaar door voor een mooie buizenbak, een combo voldoet doorgaans prima voor alle soorten muziek, top + cab is IMO beetje overrated en niet perse nodig om in een band te kunnen spelen.....

Blend
3 oktober 2007, 21:32
Niet aan een Ibanez beginnen. Ik zou als ik jouw was voor een steengoede versterker gaan, en een 'gewone' gitaar, daar heb je veel meer aan dan aan 2 halve gitaren.

Veekeren
3 oktober 2007, 21:33
Mijn tip: blij zijn dat je die gitaar krijgt, en nog effe doorsparen voor een kneiterdikke versterker ;)

Squier4ever
3 oktober 2007, 21:34
Mijn tip: blij zijn dat je die gitaar krijgt, en nog effe doorsparen voor een kneiterdikke versterker ;)

een hele dikke +1

en met kneiterdik denk ik dan dus niet aan een spider3 of iets in die contreien....

GibsUn
3 oktober 2007, 21:38
ik kan maar een ding zeggen


gellukige verjaardag

Blend
3 oktober 2007, 21:40
wtf? let op je taal!

'geLuKKige'!

Benny the cat
3 oktober 2007, 21:41
Mijn hemel en gecustomisde gitaar van 7000 euro?
Man waar halen jullie het geld vandaan zeg.

Danieldg
3 oktober 2007, 21:41
hehe, een luxeprobleem xD
Ik zou ook voor de amp gaan, maar dan wel een lekkere buizenbak en bijv. die POD voor pc opnames.

Powerchordschuiver
3 oktober 2007, 21:42
Proffesioneel hoor, al die taalfouten... ;)

allochthomas
3 oktober 2007, 21:42
man, ik moet toch echt eens meer gaan slijmen bij m'n ouders.

Spitfire
3 oktober 2007, 21:43
Ik denk dat je je Larrivee een beetje onrecht aandoet als je over Spider gaat spelen. Spaar lekker door voor een leuke buizenversterker. ;)

Squier4ever
3 oktober 2007, 21:45
Mijn hemel en gecustomisde gitaar van 7000 euro?
Man waar halen jullie het geld vandaan zeg.

lezen er staat 7000 gulden dus 3200 eurotjes....
vroegah..

Veekeren
3 oktober 2007, 21:51
lezen er staat 7000 gulden dus 3200 eurotjes....
vroegah..

En daarmee kunnen we concluderen dat het 2ehands is, Larrivee is niet een enorm populair merk, al zal het nog wel om een substantieel bedrag gaan - voor gitaarbegrippen zal het niet extreem zijn.

Jeroen Petrucci
3 oktober 2007, 21:55
lezen er staat 7000 gulden dus 3200 eurotjes....
vroegah..

haha +1 ....

Luke-wannabe
3 oktober 2007, 23:34
Ga voor een lekkere mesa man! Voor jouw stijl moet dat wel de shit zijn!

Orpheo
3 oktober 2007, 23:37
pff ik zou gaan voor de HOOK captain. blaast mesa er COMPLEET uit!en is nog goedkoper ook :chicken:

Squier4ever
4 oktober 2007, 00:52
pff ik zou gaan voor de HOOK captain. blaast mesa er COMPLEET uit!en is nog goedkoper ook :chicken:

eh ja idd.... :satisfie:

Kim Wilson
4 oktober 2007, 08:42
:o

Een gitaar krijgen van €3000, en twijfelen over een Spider!? :nervous:

Rinze
4 oktober 2007, 08:50
Dilemma is met 1 l.


Waarom krijgen jullie die spullen eigenlijk? Orpheo krijgt Gibsons van zijn oma, dat gebeurt mij dus nooit. :sneaky:

Orpheo
4 oktober 2007, 08:55
Dilemma is met 1 l.


Waarom krijgen jullie die spullen eigenlijk? Orpheo krijgt Gibsons van zijn oma, dat gebeurt mij dus nooit. :sneaky:

EEN gibson, een tele en een strat. wel dingen goed quoten. de tele was echt goedkoop, en de gibson maar 450 euro.

Kim Wilson
4 oktober 2007, 09:00
EEN gibson, een tele en een strat. wel dingen goed quoten. de tele was echt goedkoop, en de gibson maar 450 euro.
Het meeste wat ik van mijn oma heb gekregen, was 20 euro...

a darker shade of grey
4 oktober 2007, 09:07
Jesus man! Ik werk me hele vakanties helemaal suf om een Cort te kunnen kopen, KRIJGT meneer voor zijn verjaardag een gitaar van 3000 euro....daar baal ik dus van :P

En inderdaad, je zou opgepakt moeten worden als je zo'n gitaar over een Spider wilt gebruiken. Dus: spaar voor de amp, en zit niet zo met de gitaren, want jij mag je een van de gelukkigste mensen op aarde noemen!

Ron Houben
4 oktober 2007, 15:51
Een solid body Larrivee??? Wat is dit voor een kwatsch?

Ik heb serieus de indruk dat sommige mensen hier maar wat interessant lopen te doen. Wie laat mij een plaatje van een solidbody Larrivee zien, weet er iets van te vertellen of heeft er zelf op gespeeld, en lult niet zo maar een eind mee.

Groeten
Ron.

Evil-Payasos
4 oktober 2007, 16:10
Ik?

http://randyrick.us/guitars/LarriveeElectric.htm

Niet op gespeelt, niets over te vertellen, alleen plaatje via google :seriousf:

TimoSomers
4 oktober 2007, 16:51
Een solid body Larrivee??? Wat is dit voor een kwatsch?

Ik heb serieus de indruk dat sommige mensen hier maar wat interessant lopen te doen. Wie laat mij een plaatje van een solidbody Larrivee zien, weet er iets van te vertellen of heeft er zelf op gespeeld, en lult niet zo maar een eind mee.

Groeten
Ron.

Ehm.. als ik interessant wil doen dan zeg ik wel datk een custom gibson heb laten maken met 32 elementen verspreid over heel de body, 3 triangels en een viool eraan. 'Keb plaatje zo snel ie' af is, aangezien hij nou geverfd word en shit. Wat ik er van weet te vertellen: Hijs van mijn pa geweest, meer weet ik er ook niet van.

Groeten.

TimoSomers
4 oktober 2007, 18:20
Ehm.. als ik interessant wil doen dan zeg ik wel datk een custom gibson heb laten maken met 32 elementen verspreid over heel de body, 3 triangels en een viool eraan. 'Keb plaatje zo snel ie' af is, aangezien hij nou geverfd word en shit. Wat ik er van weet te vertellen: Hijs van mijn pa geweest, meer weet ik er ook niet van.

Groeten.

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/git.gif
De Larrivee Solidbody In zeeeer vroeg stadium (Hijs nu veel vetter, maar gaat om het idee).

pannekoek
4 oktober 2007, 18:22
wtf? let op je taal!

'geLuKKige'!

en gibson ipv gibsun :P

pannekoek
4 oktober 2007, 18:22
EEN gibson, een tele en een strat. wel dingen goed quoten. de tele was echt goedkoop, en de gibson maar 450 euro.


mijn oma weet niet eens wat een gibson is :chicken:

AART
4 oktober 2007, 18:29
Niet aan een Ibanez beginnen. Ik zou als ik jouw was voor een steengoede versterker gaan, en een 'gewone' gitaar, daar heb je veel meer aan dan aan 2 halve gitaren.


Duidelijk geen verstand van Ibbi's?
Dat squier4ever hardleers is en ze eigenlijk gewoon lelijk vind snap ik, maar om het slechte gitaren te noemen gaat me een beetje ver. Welk model geprobeert, zeker zo'n instapper? Ik ga Fender toch ook niet bashen op basis van een quier affinity...

Lees dit topic trouwens door en zie wel meer ubjectieve 'zinloze' opmerkingen staan. Orph moet beter kunnen lijkt me zo, zakt het El. Gitaar gedeelte zover weg qua niveau of word ik nu een ouwe zeikerd?

pannekoek
4 oktober 2007, 19:38
Duidelijk geen verstand van Ibbi's?
Dat squier4ever hardleers is en ze eigenlijk gewoon lelijk vind snap ik, maar om het slechte gitaren te noemen gaat me een beetje ver. Welk model geprobeert, zeker zo'n instapper? Ik ga Fender toch ook niet bashen op basis van een quier affinity...

Lees dit topic trouwens door en zie wel meer ubjectieve 'zinloze' opmerkingen staan. Orph moet beter kunnen lijkt me zo, zakt het El. Gitaar gedeelte zover weg qua niveau of word ik nu een ouwe zeikerd?


inderdaad, ik vind de standaard beginners modellen van ibanez helemaal niks, maar als je gaat kijken naar de jem/signatures dan begin ik zowat te kwijlen :P

Orpheo
4 oktober 2007, 19:43
mijn oma weet niet eens wat een gibson is :chicken:

mijn oma wel; ze heeft er 6 in huis (mijn oma woont bij ons).

Saf
4 oktober 2007, 20:26
Shit zeg het enige dat ik kreeg toen in vertelde dat ik wilde gaan bassen was een lachbui van mijn ouders, overige familie en mijn vriendin. Oh ja en een pakje snaren.

Die foto van die gitaar in dat vage paarse tintje vind ik best lache lekker uniek.