PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: SE Custom



Rinze
3 oktober 2007, 21:07
Vandaag even bij Muziekhuis Westerhaven langs waar een zo goed als nieuwe tweedehands PRS SE Custom hing. Kon hem voor 400 flappen meenemen en dat kon ik dus niet laten :satisfie:

Even een setje .011 erop gezet en de boel afgesteld, hij speelt en klinkt erg lekker, misschien nog eens andere elementen erop maar voor nu kan het zo wel (het geld is ook goed op, dus ik hou me aanbevolen voor donaties). Zelfs met .011 speelt ie als boter... Het is de sunburst uitvoering met trem, erg licht aanvoelend gitaartje trouwens. De hals had van mij iets handvullender mogen zijn maar speelt wel erg goed en is, net als de hele gitaar trouwens, erg goed afgewerkt.

Morgen zal ik es een paar fotootjes maken en posten.

Rormo
3 oktober 2007, 21:12
Vet! Kom maar op met die fotos. Zit zelf ook zwaar te gassen op een PRS SE custom in cherry burst.

Lexvandoef
3 oktober 2007, 21:16
Vet!!!, zelf wil ik nog altijd wel een SE met soapbars, supergave gitaartjes.

Feli!

JohnLord
3 oktober 2007, 21:37
kijk even in het topic PRS SE in gitaar/diversen, staan een paar mooie foto's

allochthomas
3 oktober 2007, 21:40
gefeliciteerd man! ben benieuwd naar de foto's

Luke-wannabe
3 oktober 2007, 23:54
Ja altijd leuk die PRS SEtjes!

Rinze
4 oktober 2007, 00:10
En daarom ga ik er nu voor het slapen gaan nog even op zitten spelen.8-)

bass blom
4 oktober 2007, 00:11
En daarom ga ik er nu voor het slapen gaan nog even op zitten spelen.8-)

en geen foto's? :o

Danny Drug
4 oktober 2007, 07:52
heerlijke gitaartjes!!!!

echt een aanrader ... en voor dat geld en in goede conditie... gewoon eng :rockon:



btw.. ik woon echt 2 minuten van westerhaven af ! :)

nam je hem mee in een kartonnen doos? Want dan heb ik je gewoon de winkel uit zien lopen gisteren :)

Rinze
4 oktober 2007, 08:41
heerlijke gitaartjes!!!!

echt een aanrader ... en voor dat geld en in goede conditie... gewoon eng :rockon:



btw.. ik woon echt 2 minuten van westerhaven af ! :)

nam je hem mee in een kartonnen doos? Want dan heb ik je gewoon de winkel uit zien lopen gisteren :)

Nee hoor, in een nieuwe SE-hoes. Ik ben trouwens ook veel knapper dan die gast met die doos 8-) ...

Foto's ga ik zsm maken, maar het is hier nu zo donker dat er met mijn camera niet veel op zou komen.

Kim Wilson
4 oktober 2007, 09:11
Wow, cool man! Gefeliciteerd, en ik ben ook erg benieuwd naar de foto's. :)

Fender75
4 oktober 2007, 10:06
Ben benieuwd, vind het erg mooie gitaren!!

Rinze
4 oktober 2007, 10:13
http://img300.imageshack.us/img300/9756/prssecustom1yv0.jpg


http://img510.imageshack.us/img510/6141/prssecustom2ff8.jpg

Daar istie dan, foto's zijn niet geweldig maar jullie moeten het er maar even mee doen. Wel raar dat een deel van mijn imbussleutels net niet lijkt te passen, normaal heb ik daar geen problemen mee, heb ook een behoorlijke voorraad. Maar goed, zo goed als helemaal afgesteld, klaar!

JohnLord
4 oktober 2007, 10:17
Heb je de Cherry of de grijsgroene?

Fender75
4 oktober 2007, 10:18
Sweet!! :satisfie:

Kim Wilson
4 oktober 2007, 10:22
Wat een mooi ding! :o

almarvk
4 oktober 2007, 11:25
Mooi ding hoor!

Helaas jammer dat het een 'platte' body is. Daardoor vind ik 'm goedkoop eruit zien, maar das mijn mening...

Rormo
4 oktober 2007, 11:29
GAS!! aaargh ik word er gek van.

Mooi beestje hoor Rinze.

iwamoto
4 oktober 2007, 11:30
Heb je de Cherry of de grijsgroene?
tja het zijn zijn foto's, het zal wel de grijs groene zijn dan :satisfie:

Rinze
4 oktober 2007, 12:28
Mooi ding hoor!

Helaas jammer dat het een 'platte' body is. Daardoor vind ik 'm goedkoop eruit zien, maar das mijn mening...

Ik vind gewelfd ook mooier, maar ja, het is niet anders. Ik wilde er nog een twee-humbuckergitaar met een mahonie hals bij, mijn Lag en Framus hebben esdoorn halzen. Laatst ook de Singlecut SE nog geprobeerd, die heeft wel een beetje welving, maar ik vond hem minder klinken dan de Custom, minder vet.

En ach, hij speelt en klinkt (en dat met de originele elementen :o ) geweldig, dus dat zit wel goed. Alleen heb ik net een gitaar weggedaan omdat ik het wat te gek vond worden, nou heb ik er alweer een bijgekocht... Blijkbaar is het onvermijdelijk.

Mijn Lag heeft trouwens ook een platte top, de Framus heeft dan weer wel een erg mooie gewelfde top.

Rinze
4 oktober 2007, 12:28
tja het zijn zijn foto's, het zal wel de grijs groene zijn dan :satisfie:

Hij is zwart.

Kim Wilson
4 oktober 2007, 12:29
Ik vind hem juist wel mooi met die platte top en binding. Niet zo'n standaard PRS zeg maar, die ik eigenlijk net té vind.

Terence
4 oktober 2007, 12:33
Persoonlijk vind ik het ook relaxter spelen.

JohnLord
4 oktober 2007, 12:49
http://i204.photobucket.com/albums/bb210/tjeabele/PRSSECustom005.jpg

Ook geweldig, dit kleurtje!

Rinze
4 oktober 2007, 12:52
http://i204.photobucket.com/albums/bb210/tjeabele/PRSSECustom005.jpg

Ook geweldig, dit kleurtje!

Die had ik inderdaad liever gehad, maar ja, voor 400 euro ga ik niet zeuren.

JohnLord
4 oktober 2007, 12:55
Ik heb ook het liefst de mijne, maar dan met jouw brug! Maar hij speelt idd super, lekker vet geluid, maar je kunt ook het Fender geluid benaderen.

glasbier
4 oktober 2007, 13:16
Gefeliciteerd man! We hebben praktisch dezelfde! Die van mij is met de vaste brug. Persoonlijk vind ik de cherry-sunburst het allermooiste.

Quadrifoglio
4 oktober 2007, 13:25
Mooie gitaar! Toch blijf ik het jammer vinden dat ze deze gitaren niet in 24 frets versies maken

JohnLord
4 oktober 2007, 13:33
Is idd jammer ja, maar je kan niet alles hebben zeg ik dan maar.

NickG
4 oktober 2007, 14:03
http://i204.photobucket.com/albums/bb210/tjeabele/PRSSECustom005.jpg

Ook geweldig, dit kleurtje!

Ja die heb ik ook! Maar dan met trem! PRSi zijn met droomgitaren; het is dan wel een Koreaanse maar ik ben toch beginner en ben echt super happy! Alles is perfect: de veelzijdige sound, de hals, de afwerking en natuurlijk de looks.

cobbe007
4 oktober 2007, 16:50
Ik heb hem ondertussen, op aanraden van verschillende mensen op dit forum, ook aangekocht. Vorige week opgehaald. Ben super tevreden.
Het is ook de gray-black finish met tremolo. Setje 0.10's erop gelegd, afgesteld en hij speelt super. Ik heb juist beetje problemen met ontstemmen. Iemand hier ook ervaring mee?
(ging nog foto posten maar is er nog nie van gekomen)

greetz

JohnLord
4 oktober 2007, 17:16
Heb ook wat last van ontstemmen, notabene op de uuitvoering zonder trem, maar zeker niet onoverkomelijk. Ik ben het van mijn Epi LP alleen niet gewend, is zo stemvast als een huis.

Rinze
4 oktober 2007, 17:38
Met de .009 elastiekjes die er uit de winkel op zaten ontstemde vooral de G-snaar bij het opdrukken. Nu zitten er .011 op en is het over :o dus ik hoef niet eens naar de topkam te kijken.

Rinze
9 oktober 2007, 10:40
Zo, na (heel) wat fotoshoppen is deze foto ontdaan van zijn zchtergrond:

http://img115.imageshack.us/img115/9479/secustomej1.jpg

Rinze
16 oktober 2007, 18:53
Mijn Tonelab uit het stof gehaald en een tweetal korte clipjes opgenomen met de SE:

clean door twin met reverb (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/setwin.mp3)

scheuren door JCM 2002 met tube screamer en delay (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/se2000.mp3)

Ik krijg op de een of andere manier nooit een echt lekker heavy geluid door de tonelab, of te weinig hoog en definitie of te schel, pfff. Maar goed, dit vond ik vanmiddag wel te doen zo eventjes on the fly.

EDIT: ik hoor nu dat in de afgedempte pauzes de tremveren te horen zijn, daar moet ik dus nog wat aan doen.

Ever Dying
16 oktober 2007, 18:55
Bij mij werken ze niet :stop:

Rinze
16 oktober 2007, 18:56
Nu ook niet?

grayfink
16 oktober 2007, 18:56
Lekker gitaartje! Maar eh... wat heb je nou geleerd van het janjammer topic?

grayfink
16 oktober 2007, 18:58
Hey, ik hoorde 3 seconden little wing in het eerste clipje!

Rinze
16 oktober 2007, 18:58
Dat ik niet meer op zijn posts inga... de drang is er wel maar het is niet goed voor mijn bloeddruk.

Ever Dying
16 oktober 2007, 18:58
Klinkt lekker..
Maar naar mijn idee kan het nog iets beter als je de PU's vervangt..
Maar, das altijd een kwestie van smaak he 8-)

Word voor mij ook weer tijd voor een PRS :dance:

Rinze
16 oktober 2007, 19:00
Hey, ik hoorde 3 seconden little wing in het eerste clipje!

Nee, is Ben Harper, het nummer heet "The Woman in You". Het tweede clipje is min of meer een partij uit een nummer van Zakk Wylde met Pride & Glory, maar ik heb het uit mijn hoofd een beetje nagespeeld (en hier nogal sloppy bovendien)dus het zal in het echt wel heel anders gaan...

glasbier
16 oktober 2007, 19:04
Mijn Tonelab uit het stof gehaald en een tweetal korte clipjes opgenomen met de SE:

clean door twin met reverb (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/setwin.mp3)

scheuren door JCM 2002 met tube screamer en delay (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/se2000.mp3)

Ik krijg op de een of andere manier nooit een echt lekker heavy geluid door de tonelab, of te weinig hoog en definitie of te schel, pfff. Maar goed, dit vond ik vanmiddag wel te doen zo eventjes on the fly.

EDIT: ik hoor nu dat in de afgedempte pauzes de tremveren te horen zijn, daar moet ik dus nog wat aan doen.

Volgens mij hou je ons voor de gek: op de 1ste clip gebruik je gewoon een strat en op de 2e clip een les Paul... :p
Klinkt erg goed Rinze! Lekkere veelzijdige gitaren die SE's! Ik heb die zonder trem en ben er superblij mee! Dit is voor mij de eerste gitaar die uuuh..bijna perfekt is(weet niet waarom hij niet perfekt zou zijn,maar er zal altijd wel iets aan mankeren,kan het alleen niet ontdekken!!).

grayfink
16 oktober 2007, 19:10
Weer wat geleerd. Ik zal Ben Harper eens downloaden :-)
Snap eigenlijk niet waarom het yanhammer topic op slot ging. Puur vermaak.
Iedereen roept: oplossing A, makkelijk en goedkoop
Yam : ik denk B, moeilijk en duur
Iedereen in koor: OPLOSSING A!!!
Yam: Ik denk toch B
Iedereen: NEEEEHEEEEE!!! AAAAAAAAA!!!!!
Yam: ik doe B

Geweldig!

Rinze
16 oktober 2007, 19:15
Weer wat geleerd. Ik zal Ben Harper eens downloaden :-)
Snap eigenlijk niet waarom het yanhammer topic op slot ging. Puur vermaak.
Iedereen roept: oplossing A, makkelijk en goedkoop
Yam : ik denk B, moeilijk en duur
Iedereen in koor: OPLOSSING A!!!
Yam: Ik denk toch B
Iedereen: NEEEEHEEEEE!!! AAAAAAAAA!!!!!
Yam: ik doe B

Geweldig!

Ach je hebt ook wel gelijk, maar als iemand om raad vraagt en ik probeer diegene te helpen en vervolgens legt die gast niet alleen mijn maar ook alle andere raadgevingen zonder enige fatsoenlijke reden naast zich neer dan word ik niet goed. Het gebeurt hier trouwens wel vaker, zulke mensen willen helemaal niet geholpen worden.

Rormo
16 oktober 2007, 21:17
Moest je nou die audio clips uploaden? Die fotos waren al te verleidelijk, maar nu ook nog het geluid is verschrikkelijk. Als ik geen deadlines had voor mijn studie ging ik morgen naar de winkel om het zelf eens te testen en aan te schaffen.

Toch bedankt voor de clipjes hoor.
Werelds!

Rinze
16 oktober 2007, 22:01
Sorry hoor :(

Rormo
17 oktober 2007, 00:15
hihihi geeft niet hoor. Is gewoon mijn GAS dat opspeelt.

Iceman
17 oktober 2007, 07:51
EDIT: ik hoor nu dat in de afgedempte pauzes de tremveren te horen zijn, daar moet ik dus nog wat aan doen.

Ga naar je lokale Gamma-boer en haal daar buis-achtig isolatie materiaal van welgeteld 1 euro. Dat spul ziet er uit als een holle buis, gemaakt van schuimspul. Het wordt normaal gebruikt om gas- en waterleidingen te isoleren tegen kou.
Scheur daar een stukje af en druk het tussen je tremeloveren.

Weg is die nagalm van je veren.

Kim Wilson
17 oktober 2007, 08:07
Of je pakt een pakkie tissues en stopt die ertussen. Werkt bij mij ook perfect. Kun je zoveel tussen stoppen als nodig.

Rinze
17 oktober 2007, 11:00
Ik zal er nog eens naar kijken, er moet wel even iets aan gebeuren. Misschien kunnen jullie een hoop suggesties doen die ik dan naast me neerleg en daarna ga ik naar een gitaarbouwer...


Heb de vervormde clip (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/se2000.mp3) trouwens even opnieuw opgenomen, met minder vervorming nu om het wat minder buzzy te maken. Klinkt nu wel beter maar je houdt toch dat vieze scherpe randje in het hoog (zal er maar niet bij vertellen dat ik dat met buizenbakken ook vaak heb).

Kim Wilson
17 oktober 2007, 11:07
Zakdoekjes!!!

Rinze
17 oktober 2007, 11:10
Zakdoekjes!!!

Moet je ervan huilen?

Nee, ik denk dat ik een Graphtec sustainblok nodig heb. Hoewel, de derde veer maakt het geluid niet, leg dat maar eens uit! En hij speelt heel goed en er loopt NERGENS een snaar aan.

Kim Wilson
17 oktober 2007, 11:11
Man, wat doe je moeilijk! Je lijkt wel een wijf!

Rinze
17 oktober 2007, 11:14
Man, wat doe je moeilijk! Je lijkt wel een wijf!

Jamjammerwijf?

Kim Wilson
17 oktober 2007, 11:16
Uhhuh......

Yamhammer_71
17 oktober 2007, 11:58
Moet je ervan huilen?

Nee, ik denk dat ik een Graphtec sustainblok nodig heb. Hoewel, de derde veer maakt het geluid niet, leg dat maar eens uit! En hij speelt heel goed en er loopt NERGENS een snaar aan.

Luister nou eens gvd naar de adviezen die iedereen je gegeven heeft!

Wij zijn alwetend op dit soort gebieden! Oke, misschien is het ook wel vriendjespolitiek, maar je bent irritant, te betweterig, eigenwijs. Daar kunnen wij met zijn allen niet tegenop! Vind je het gek dat de helft ervan meeloopt en je eens zegt waar het op staat!
Echt, haal die 'sustainblok' voor je kop weg en sta eens open voor de tips en adviezen van anderen!

Kim: haha :D

almarvk
17 oktober 2007, 12:01
Niet leuk meer. De volgende bijdehante opmerking levert een ban op!

Rinze
17 oktober 2007, 12:15
Ok, OT :chicken: . 123456

Yamhammer_71
17 oktober 2007, 12:26
Ok, sorry.

no 1 hops
17 oktober 2007, 13:24
maar even aan de gebruikers van zo'n PRS.
hoe bevalt de positie van die schakelaar, lijkt mij niet een al te logische positie, maar hoe is dat in gebruik?

Elixir
17 oktober 2007, 13:29
Dat was wat ik me van tevoren ook afvroeg, maar als je er uiteindelijk aan gewend bent is het ideaal. Ik kan heel makkelijk even gauw in een solo van pickup switchen.

JohnLord
17 oktober 2007, 13:41
De plaatsing van de pickupswitch vind ik juist ideaal, buiten de bewingsbaan van mijn rechterarm. Bij mijn LP wil ik nog wel eens in mijn enthousiasme de switch in de neck-stand slaan!

Rinze
17 oktober 2007, 13:43
Is inderdaad juist heel praktisch, het scheelt wel dat ik het van mijn Lag ook al gewend was.

Herman
17 oktober 2007, 14:59
De switch was ook iets wat mij nogal beroerd leek, maar valt achteraf erg mee, als het aan mij ligt niet ideaal, maar wel gewoon heel goed bruikbaar (het is juist de LP die de iedeale plek heeft voor de switch als je het mij vraagt ;))

Rinze
17 oktober 2007, 16:25
Ben ik niet met je eens, op een LP (mijn Framus heeft de switch op dezelfde plek) moet je altijd zo'n eind uit de route voor mijn gevoel. Maar misschien is het maar net wat je gewend bent.

Rinze
22 oktober 2007, 23:45
Nog een clipje (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/deepslide.mp3)

bass blom
23 oktober 2007, 01:12
sjees, vette shit man, ik had de clipjes nog niet gehoord!
die laatste is dan wel wat freaky :D

Lexvandoef
23 oktober 2007, 01:15
wow, je clipjes klinken best vet met die gitaar. De laatste is een beetje Nine Inch Nails achtig, gaaf hoor.

knepman
24 oktober 2007, 11:11
echt vette clips, vooral door die twin reverb vind ik het echt super klinken :)

Rinze
24 oktober 2007, 12:04
Bedankt voor de complimenten, de Twinclip ga ik misschien nog even overnieuw doen, er zit wat digitale vervorming in lijkt het. Ik heb een andere buis in de Tonelab gezet, soms heb ik het idee dat de "eindtrap" dan teveel versterkt en daardoor digitale kraak optreedt. Toch eens een paar voorversterkerbuisjes met wat minder versterking opscharrelen, kijken of dat verschil maakt.

Deze gitaar leidt zowaar tot een hernieuwde kennismaking met mijn Tonelab...

bass blom
24 oktober 2007, 12:06
is dit nou zo'n korea ding?
heb gister ook ff onaangesloten op 1 staan pielen, zag er goed uit en klonk mooi!

Rinze
24 oktober 2007, 12:07
is dit nou zo'n korea ding?
heb gister ook ff onaangesloten op 1 staan pielen, zag er goed uit en klonk mooi!

Yep, verbazingwekkend wat die lui leveren voor het geld, eigenlijk ook zonder naar de prijs te kijken. Het is echt een hele goeie gitaar en hij speelt als een tiet. Een absolute aanrader.

bass blom
24 oktober 2007, 12:12
Deze gitaar leidt zowaar tot een hernieuwde kennismaking met mijn Tonelab...

ja een nieuwe geeft altijd een soort kick.

bij mij is de niet meer zo nieuwe, dik jaar geleden gekochte SG heel wat aan het aanrichten :D

JohnLord
24 oktober 2007, 12:33
Ookbij de LP switch ik wel een per ongeluk.....