PDA

View Full Version : zelfbouw gitaar ruist



The_Darkness
3 oktober 2007, 20:19
Ik heb net mijn verbouwde gitaar weer in elkaar gezet. Ik heb er ook nieuwe elementen ingezet maar nu is het probleem de gitaar heel erg ruist. Waardoor kan dat allemaal komen of komt het gewoon door mijn el cheapo elementen.
Owja de aarde is wel goed want als ik de sneren aanraak is hij gelijk helemaal stil

Rouzy
3 oktober 2007, 20:22
je hebt cheapo elementen denk ik... :satisfie:

Dirk_Hendrik
3 oktober 2007, 20:24
Ruis of Brom???


(Ruis doet ssssss, brom doet Zoooooeeeem)

no 1 hops
3 oktober 2007, 20:37
versterker in geaard stopcontact?
zonder booster distortions aan, want die versterken ruis.
shielden, alleerlei zaken die ermee te maken hebben en vooral slechte solderingen

Rouzy
3 oktober 2007, 20:40
versterker in geaard stopcontact?
zonder booster distortions aan, want die versterken ruis.
shielden, alleerlei zaken die ermee te maken hebben en vooral slechte solderingen
Bedankt voor de tip! :)
Dat ga ik een keertje doen voor m'n optreden, want bij mij is dit probleem ook zo

The_Darkness
3 oktober 2007, 22:18
nou aan de versterker en effecten kan het niet liggen want met mijn andere gitaren doet hij het niet.

AvU
3 oktober 2007, 22:31
ik heb het zelfde probleem, ik heb net ook mijn gitaar gesoldeert. Hoogwaardige componenten gebruikt (CTS switchcraft Seymour Duncan) Mijnes ruist ook. Alleen als ik de tone potmeter dicht draai, is het weg. Het gaat om een Jazz bass. Als ik het shield zou de brom dan weg gaan? ook gaat het brug element een STUK zachter. Ik heb er een switch tussen zitten die de elementen van paralel naar serie zet. Kan het zijn dat als ik hem in paralel zet dat dan het brug element uit fase is? grt. Arjan

grt. Arjan.

Orpheo
3 oktober 2007, 23:31
nee. het kan niet zijn dat als het parallel is, je signaal uit fase is. dan moet je echt een faseswitch installeren, en dat heb je waarschijnlijk niet gedaan.

no 1 hops
4 oktober 2007, 14:56
nee. het kan niet zijn dat als het parallel is, je signaal uit fase is. dan moet je echt een faseswitch installeren, en dat heb je waarschijnlijk niet gedaan.hoeft niet altijd, had laatst een vreemde pickup waarvan ikde codes niet kende, hot/GND en een extra mantel.
had ik dus een aardig iel geluidje in de tussenstand, mantel laten zitten , beide andere draden andersom en klaar
@AvU
lijkt mij toch een soldeer probleem of fout in schema
daarbij praat je over ruis/potmeter en brom.
dat zijn wel twee verschillende dingen

AvU
4 oktober 2007, 15:21
Het is ruis.

no 1 hops
5 oktober 2007, 11:51
dan helpt shielden, maar kost je ook ietsje in het hoog volgens sommigen.
zorg iedergeval voor een goed uitgewerkt schema en correcte aansluit kleuren van je pickups.
soms moet je een vertaalslag maken, bv wanneer het ene merk een andere kleur voor hot en GND heeft dan dat er op het schema gebruikt word