PDA

View Full Version : Bekabeling?



koen90
3 oktober 2007, 19:16
Hallo,
Ik heb net mijn setje Premium Alnico Staggers van GFS binnengekregen samen met een setje elektronica van Alpha. De kabels die de pots en 5 way switch verbinden die nu in mijn gitaar zitten zijn nogal dun/slecht. Weten jullie wat soort kabel het beste is om te gebruiken voor de bekabeling, kan ik volstaan met 1 aderige kabel die afgeschermd is? Gezien op tonefactory.nl
Nog vraagje: waar koop je zoiets in de winkel?

Gr, Koen

Orpheo
3 oktober 2007, 23:27
maakt niet uit hoor. geshielde draadjes is nergens voor nodig. Levert alleen maar (over het algemeen) meer ruis en brom op (aardingloops). ik gebruik zelf altijd draadjes die ongeveer (met het plastic OM de koperen kern) even dik is als een .46 snaar. heb je daar wat aan?:)

hassent
4 oktober 2007, 06:42
Mijn ervaring is dat geshielde kabel juist wel beter werkt, alleen moet je 'm dan maar aan één kant aan massa leggen (op het sterpunt). Maar om je andere vraag te beantwoorden, 0,2mm2 is ruim voldoende voor in je gitaar.

Orpheo
4 oktober 2007, 12:49
Mijn ervaring is dat geshielde kabel juist wel beter werkt, alleen moet je 'm dan maar aan één kant aan massa leggen (op het sterpunt). Maar om je andere vraag te beantwoorden, 0,2mm2 is ruim voldoende voor in je gitaar.

ok ik ga mezelf nuanceren; een geshielde kabel voor (bijvoorbeeld) bij n LP van de toggle naar de output en naar de pots werkt. maar om even een condensator te 'verlengen' met een geshielde kabel vind ik zinloos; het is toch maar 2 cm ofzo...