PDA

View Full Version : Strat pickup van GFS, weet niet welke te kiezen



Lexvandoef
3 oktober 2007, 17:43
Hoi, thnx voor het aanklikken van mijn thread :satisfie:

Allereerst, ik heb gezocht en ik heb zelfs al een wat ouder draadje gebumped maar daar kwam helaas niks uit, sowieso is zoeken naar iets met 3 letters best lastig hier. zoeken naar GFS* werd ik iets wijzer van, maar niet veel.

Ik ben dus zoek naar nieuwe pickups voor in mijn strat, maar aangezien GFS veels te veel soorten aan bied en bij elke variant zeg dat het de beste en de nieuwste en de lekkerste tot nu toe is, wordt ik er niet echt veel wijzer van.

De pu's die nu in mijn strat zitten (MIJ Fender trouwens) vind ik te fel, en ze missen wat body, vind ik. Acoustisch issie trouwens wel goed in balans, qua klank.

Wat zoek ik in een strat qua geluid? John Mayer heeft echt een ongelofelijk mooie toon vind ik, lekker veel body en 'juicy'. Beetje vaag geluiden omschrijven. Dat geluid zoek ik echt in mijn stratje. Ben ook een grote fan van John Frusciante's geluid.

Dus welke zou ik het beste kunnen kiezen? Ik heb al een klein beetje een selectie gemaakt, zie hier:

http://store.guitarfetish.com/gfspiialiiha.html
http://store.guitarfetish.com/60grbostsemo.html
http://store.guitarfetish.com/19repralstpi.html
http://store.guitarfetish.com/stvialstpise.html

En dan twijfel ik bij elke set ook nog tussen de overwound en de vintage set. Met welke set kom ik dus volgens jullie het dichtst in de buurt van Mayer? Ik weet dat hij op Two-Rocks speelt die ik niet heb en niet zal krijgen ook. Ik speel trouwens op een Marshall JMP 2203 en een Vox AC-15.

Thnx voor de hulp alvast, ik maak de ook ff een pol van.

Nielsje
3 oktober 2007, 18:14
Oeh, dilemma! Ik ga sowieso de Premium II's bestellen denk ik ,en wellicht nog een setje... Ik volg dit met spanning..
Ik hou van bell & shimmer :) Alhoewel overwound ook wel fijn klinkt.

G.G.
3 oktober 2007, 18:44
Getsemd op : 1960's Repro Overwound Alnico Hot Strat Pickup Set. Ik vind ze geweldig. Zitten ook in mijn strat.

Lexvandoef
4 oktober 2007, 13:14
Nog meer meningen wat betreft de pickups? Misschien ook nog wat gebruikservaringen mbt de nieuwe pu's van GFS?

G.G.
4 oktober 2007, 13:19
Nog meer meningen wat betreft de pickups? Misschien ook nog wat gebruikservaringen mbt de nieuwe pu's van GFS?

heb jij een fatsoenlijke amp in Delft staan? Misschien kan ik een keer een bakkie bij je doen, neem ik mijn strat met de 1960 repro's (overwound) mee, kan je die eens uitvoerig testen.

Lexvandoef
4 oktober 2007, 13:25
heb jij een fatsoenlijke amp in Delft staan? Misschien kan ik een keer een bakkie bij je doen, neem ik mijn strat met de 1960 repro's (overwound) mee, kan je die eens uitvoerig testen.

Ik niet, maar ik heb wel een bandlid die dat wel heeft (mijn amps staan in zwijndrecht) en die trouwens ook geinteresseerd is in GFS pu's. -> Nielsje hier opt forum.

G.G.
4 oktober 2007, 13:48
Ik niet, maar ik heb wel een bandlid die dat wel heeft (mijn amps staan in zwijndrecht) en die trouwens ook geinteresseerd is in GFS pu's. -> Nielsje hier opt forum.

Misschien kunnen we een keertje wat afspreken, en verschillende strat vergelijken.

Nielsje
4 oktober 2007, 14:04
Goed plan! Ik heb hier in Delft beschikking over een DSL 100 top, een londoncity top, en dat over een 1912 speakercabje. Niet ideale cab, maar goed. en een paar leuke pedaaltjes :).

Maar meeten is een goed plan. Ik mail wel even

G.G.
4 oktober 2007, 14:07
Goed plan! Ik heb hier in Delft beschikking over een DSL 100 top, een londoncity top, en dat over een 1912 speakercabje. Niet ideale cab, maar goed. en een paar leuke pedaaltjes :).

Maar meeten is een goed plan. Ik mail wel even

Prima plan. Heeft Lex of jij ook iets om gelijk wat mee op te nemen? Kunnen we de vergelijkingen gelijk hier op het forum linken, hebben anderen misschien ook nog wat aan.

De eerste dagen gaat niet echt lukken met mijn rooster (maar dat geeft mij wel gelijk de gelegenheid om mijn Hondo H-76 tussendoor klaar te maken), dan kan die gelijk ook ff mee. (net de Wilkinson P90 door de postbode bezorgt gekregen :rockon: )

Nielsje
4 oktober 2007, 14:15
Ik heb wel een computer, en een opname programma moet ook wel lukken... heb alleen geen geschikte microfoon, alleen een draadloze sennheiser om in te zingen.. Heb geen XLR aansluiting of verloop, maar een 'gewone' microfoon moet wel lukken. Zal ff zoeken.

dml
4 oktober 2007, 16:22
In één van mijn Silhouette's heb ik in de brug een PowerRails zitten en in mid en nek een ProTube. Die ProTubes, da's op en top belletjes, zelfs met high gain klinken ze lekker "Hendrix". :gitarist:

Lexvandoef
5 oktober 2007, 17:23
Ik heb besloten :)

Het zijn de Premium II alnico II's geworden. Afgaande op wat stemmen hier, en op de beschrijving op de GFS site leken die me wel het beste, helaas waren het wel de duurste, maar goed.

@GG en Nielsje, als we die meeting nu eens doen nadat we alle GFS spullen binnen hebben?

G.G.
5 oktober 2007, 17:54
@GG en Nielsje, als we die meeting nu eens doen nadat we alle GFS spullen binnen hebben?

Goed plan. Als het goed is hebben we alle drie een elzen body, dus min of meer dezelfde basis.

G.G.: 1960's repro's overwound
Lex: Premium II alnico II's
Niels : ????????

Lexvandoef
5 oktober 2007, 17:57
Goed plan. Als het goed is hebben we alle drie een elzen body, dus min of meer dezelfde basis.

G.G.: 1960's repro's overwound
Lex: Premium II alnico II's
Niels : ????????

Als het goed is neemt hij 2 setjes :satisfie: Ik dacht ook een setje die premium II en nog een overwound setje van iets.

ijzerbroot1
5 oktober 2007, 18:27
Ik heb gisteren die repro hot alnico etc set besteld....ben benieuwd hoe snel dat geleverd gaat worden!

Lexvandoef
5 oktober 2007, 18:38
Ik heb gisteren die repro hot alnico etc set besteld....ben benieuwd hoe snel dat geleverd gaat worden!

De vorige keer dat ik wat bij GFS bestelde (een setje humbuckers) had ik ze in 9 dagen in huis.