PDA

View Full Version : Welke is beter en waarom ??



macwilliams
3 oktober 2007, 17:07
Ik zit met een vraag waarop ik graag een antwoord had gehad.

Lang geleden heb ik in combinatie met een tube screamer (ts10) over een boss hm-2 gespeeld in volgorde git->ts10->hm-2->amp(incl noise gate)

Nu ben ik weer een beetje opzoek naar het zelfde spul (gitaar heb ik nog steeds) :) Nu heb ik een bod gedaan op een boss-mt2 metalzone en ben tot de aankoop overgegaan. Kan ik op een soortgelijk resultaat rekenen waneer ik de mt-2 aansluit op een ts??
Zo niet wat zijn de wezenlijke geluids verschillen tussen een hm-2 tov een mt-2?? En zien jullie dit verschil positief of juist negatief?

Ik weet dat smaken verschillen maar een genuanceerd antwoord kan ik wel wat mee.

Normaal zou ik het zelf gaan proberen maar aangezien ik de mt-2 al heb gekocht en die komt als het goed gaat morgen aan kan dit niet meer.

Het gaat mij er om of ik alsnog een hm-2 zou "moeten" aanschaffen??

Ik heb contact met iemand die er een over heeft en hem voor een schappelijk prijsje aanbied. Maar als dit niet nodig is dan zeg ik hem af.


thnx
Mac the herintreder.

pol
3 oktober 2007, 17:56
hey, een metalzone klinkt compleet anders dan een hm-2, behoorlijk nasaal, alsof er altijd een wah voorzit.

+ de hm-2 is veel vettiger van geluid en heeft veel meer laag. Klinkt bijna meer als een vettige fuzz als een distortion vond ik, wel cool pedaaltje.

Ik heb er nog eentje te koop.

yhcmarc
3 oktober 2007, 19:17
ik verkies ook duidelijk een HM2 boven de MT2 .. duidelijker, harder, smeriger ..