PDA

View Full Version : Nieuwe nummers van Timo !!



TimoSomers
3 oktober 2007, 17:02
Eyy guys !
Na flink wat oefenen hebk weer een paar nieuwe nummers opgenomen.
Het zijn allemaal instrumentale rock/metal nummers.
Korte beschrijving:

2012: Nummer over die maya shit in 2012, tis een instrumentaal metal(geen heavy metal) nummer, met een wat donkere feeling.

Inner Self: Een nummer gemaakt voor een vriendin. Tis een nummer met mooie dubbelstemmige solo's, wat experimentele stukjes en mooie cleans.

Finishing Touch: Een soortement van post-hardcore/emo nummer, het is dan ook de bedoeling om er nog zang overheen te pleure ooit. Ook hier weer een beetje geexperimenteerd met cleane stukjes.

What The Fú¢k?!: Een totaal freaky nummer, met flink wat buckethead invloeden, maar ook blues invloeden.

'Keb alles zelf gespeeld/geschreven en opgenomen !

Comments zou erg fijn zijn, en ook eventuele tips of verbeteringen.

Dankuuzeer :hippie:

LINK : http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/music/

Rouzy
3 oktober 2007, 17:08
Wow, vet! lijkt op John 5 vind ik :) :soul:

fransoos
3 oktober 2007, 17:11
nou timo,
hoewel het mijn stijl niet is vind ik het knap, lekkere solo's, heavy sound, keep on making music zal'k maar zeggen. ( by the way , mooie site )
alles zelf gespeelt ?

TimoSomers
3 oktober 2007, 17:15
nou timo,
hoewel het mijn stijl niet is vind ik het knap, lekkere solo's, heavy sound, keep on making music zal'k maar zeggen. ( by the way , mooie site )
alles zelf gespeelt ?

Dankjewel :)
Ja alles zelf.

JvD.
3 oktober 2007, 17:53
Je hebt wel echt een monsterlijk geluid. Ondanks dat je gitarist bent, zou ik toch even wat meer aandacht schenken aan de drums. Ik hoor de kick bijna niet meer. Als tone niet in de vingers zou ik je komende nacht beroven! Keep it up.

Arts
3 oktober 2007, 18:06
goed gedaan..
waarmee neem je op als ik vragen mag?

guitarchris
3 oktober 2007, 18:08
Waarmee neem je btw de drums en bas enzo mee op?

2012
Ik vind, maar dat is een kwestie van smaak, de delay iets te heftig, ik zou die wat zachter zetten zodat die niet zo duidelijk te horen is.. Verder gave tone, lekker zwaar, geluid van de riffs klinkt erg Petrucci achtig vind ik. And that's a good thing!

Inner Self
Tof bedacht in octaaf te tappen en daarover solo te doen.. Weer vind ik je delay erg dominant.. Waardoor het naar mijn mening soms wat slordig kan overkomen, weer lekkere zware riffs ertussen en mooie harmonische solo in t begin! Abrupte overgang naar clean. Wel leuk stukje. Die solo komt er ook zo hard in, beetje erg groot contrast.

Finishing Touch
Leuke akkoorden in t refrein stukje... Hier vind ik t een erg mooie overgang naar clean, maar weer abrupt naar hard.. Dat stukje met bas en solo vind ik je delay wel erg mooi! Hoor ik een whammy?

What The Fuck
Freaky is deze zeker, toch wel leuke dingen erin verwerkt, is niet een toegankelijk nummer als je niet Vai of Zappa gewend bent ;)

Over all:
Toch erg knappe composities! Ik merk wel dat je het erg leuk vind een delay pedaal te hebben, delay is ook 1 van de mooiste effecten voor een solo vind ik, maar ik persoonlijk zal m wat subtieler gebruiken, je speedpick stukken worden er slordiger door, of je moet de delay zo perfect op jou ritme afgesteld hebben of zo strak spelen dat je m niet hoort.. Dat kan ook!

keep up the good work!

TimoSomers
3 oktober 2007, 18:25
@Arts. Dankje :) Ik neem op met Riffworks en Guitarport. Veel effecten haal ik uit m'n Boss gt6 en guitarport zelf.

@Guitarchris. Echt keichill dat je zo'n uitgebreide feedback hebt geschreven, stel ik zeer op prijs:). M'n Tone komt vooral door veel gekloot met Guitarport en door mn Ibanez K7 (Korn signature, die staan bekend om hun zware geluid). Ik gebruik idd erg veel mijn delay, omdatk hem zo mooi vind, maar klopt inderdaad wel datk soms overdo. Ook moet ik inderdaad nog beetje aan overgangen werken.
Drums zijn vooraf ingeprogrammeerd met riffworks, bass speel ik zelf in.
Nogmaals bedankt voor de reacties ! :hippie:

Luke-wannabe
3 oktober 2007, 18:34
Klinkt leuk, gast! Echt super wat je op zo'n leeftijd allemaal verzint..

marter544
3 oktober 2007, 18:54
Ik vind het erg knap, en erg vet wat je allemaal verzint, vooral Inner Self! Ik vind dat je erg goed kan spelen, maar 1 ding, flikker alsjeblieft die delay het bos in!

TimoSomers
3 oktober 2007, 20:33
Ik vind het erg knap, en erg vet wat je allemaal verzint, vooral Inner Self! Ik vind dat je erg goed kan spelen, maar 1 ding, flikker alsjeblieft die delay het bos in!

Thanks :)
Jha khou bij m'n volgende nummers minder delay in het achterhoofd :p (Fuck dat was een vage zin).

benwave
3 oktober 2007, 22:45
Nou Timo ....Hier is heel wat beter naar te luisteren dan dat filmpje laatst van de oefenruimte.

Er zitten hele leuke en mooie dingen in.
Mijn enige opmerking is dat de nummers nogal lang zijn, en dat maakt het ook moeilijker om ze interesant te houden.

Maar petje af voor jou.

groeten Ben

ben vanhoof
3 oktober 2007, 23:03
Mooie composities, maar idd te veel delay.
Het "refrein" van finishing touch vind ik erg mooi, maar kan het zijn dat de akkoordenopvolging me nogal bekend in de oren klinkt?

guitarchris
4 oktober 2007, 01:15
Dat idee had ik ook wel, maarja goed... Welk akkoordenschema is nog niet uitgevonden?

voorbeeldje, dat ontzettend irritante ja la la laaa..... etc (die feesttent muziek)

Dat is het akkoordenschema C, A, F, G

One van U2: C, A, F, G

Ik weet niet waarom ik die dingen met U2 moet vergelijken, maar het zijn de eerste dingen die in me opkomen..

Alter Bridge refrein van Broken Wings is D, A, B, G (alleen een halve toon lager gespeeld, dus eigenlijk C#, G#, Bb, F#, detail..

With or without you van U2: D, A, B, G

het gebeurt zo vaak, heb ik met eigen muziek ook wel eens, als je iets speelt dan denk je heej dat klinkt lekker, dat klopt laat ik t horen aan de zanger en dan zingt hij er iets bekends over....Weg idee...haha

Dus is het erg? Ik denk het niet, er zitten genoeg originele stukken in;)

TimoSomers
4 oktober 2007, 07:23
Kan kloppen dat het refrein bekend in de oren klinkt, omdat het eigenlijk een standaard E A B dingetje is, maar omdat mn gitaar 1 stap omlaag staat word het D G A . Bijna alle nummers zijn met die akkoorden geschreven.

gitaarhaantje
4 oktober 2007, 12:57
[QUOTE=TimoSomers]@Arts. Dankje :) Ik neem op met Riffworks en Guitarport. Veel effecten haal ik uit m'n Boss gt6 en guitarport zelf.

ten eerste erg gave muziek, hakt er lekker in!!! :-)
Ik kan natuurlijk nog wat over het delay zeggen maar dat weet je nu wel ;-)

en een laatste vraagje.. hoe kom je aan riffworks.. krijg je die gratis bij de guitarport..
Ik heb namelijk een pod xt en ik kan alleen een demoversie downloaden :S

Gr Laurens

Reel Big Fish
4 oktober 2007, 13:18
Voor zover ik weet moet je riffworks kopen...

TimoSomers
4 oktober 2007, 16:54
[QUOTE=TimoSomers]@Arts. Dankje :) Ik neem op met Riffworks en Guitarport. Veel effecten haal ik uit m'n Boss gt6 en guitarport zelf.

ten eerste erg gave muziek, hakt er lekker in!!! :-)
Ik kan natuurlijk nog wat over het delay zeggen maar dat weet je nu wel ;-)

en een laatste vraagje.. hoe kom je aan riffworks.. krijg je die gratis bij de guitarport..
Ik heb namelijk een pod xt en ik kan alleen een demoversie downloaden :S

Gr Laurens

Ik heb zo'n bundel gekocht waar riffworks en guitarport (inc guitarport zelf en draden enzo) zat. Als je alleen een pod koopt moet je idd riffworks los kopen, je kan echter wel je pod gebruiken als midi-in, dus je hoeft dan geen los guitarport kastje erbij te hebben.

ben vanhoof
4 oktober 2007, 17:26
Kan kloppen dat het refrein bekend in de oren klinkt, omdat het eigenlijk een standaard E A B dingetje is, maar omdat mn gitaar 1 stap omlaag staat word het D G A . Bijna alle nummers zijn met die akkoorden geschreven.

Ik bedoel eig het deel van finishing touch dat begint op 45sec tot 1.15, komt ook nog terug. Komt wel erg bekend voor, maar weet niet juist van waar. Ik dacht aan Tiësto of iets in die trend...

TimoSomers
4 oktober 2007, 17:40
Ik bedoel eig het deel van finishing touch dat begint op 45sec tot 1.15, komt ook nog terug. Komt wel erg bekend voor, maar weet niet juist van waar. Ik dacht aan Tiësto of iets in die trend...]

Kan inderdaad kloppen want het kwam op mij ook vrij bekend over (Vooral dat 'lead' melodietje).

HvV
5 oktober 2007, 00:01
2012 - die delay is natuurlijk prima, alleen je zou 'm wat meer in tempo moeten houden. Zit er geen tap tempo op de GP? Lekker nummer verder!

Inner Self - prima nummer. Goeie baslijn ook. Smeuige begeleiding met slagitaar. Alleen jammer dat het lijkt alsof er rond de 3 minuten een totaal ander nummer lijkt te beginnen.

Finishing Touch - Beetje eentonig naar mijn smaak. Wel goeie solo rond de 2 minuten, echter de delay loopt weer uit de maat waardoor het een beetje breierig klinkt. Vette slagpartijen dat dan weer wel. Die Urban dreun aan het begin en eind van het nummer klinkt te gek.

WTF - Leuke mix. Top! Alles uit de kast met die effecten!

Best goed allemaal. De nummers zijn wel wat te lang naar mijn smaak maar dat is persoonlijk. Ook zou je misschien wat meer structuur in de songs kunnen aanbrengen en probeer de overgangen wat vloeiender te maken door ergens naar toe te werken. Beetje meer kop, middenstuk, staart idee. Pas ook op dat je niet teveel climaxen of hoogtepunten in een nummer hebt. Geef niet alles weg in het begin. Probeer spanning op te bouwen. Verder vindt ik het reuze knap gezien ook dat je pas 15/16? bent. Dit is stukken beter dan die youtube filmpjes die ik van je gezien heb. Verder is je techniek erg goed maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het uit je tenen komt. Maar dat komt wel met de jaren. Nee, dat komt best goed met jou. :rockon:

Thoom42
5 oktober 2007, 01:34
Klinkt goed! :gitarist: :rockon:

TimoSomers
5 oktober 2007, 13:28
Thanks HvV voor de uitgebreide comment :) !
Ik moet idd m'n delay in tempo houden, en er zit volges mij ook een tap op die delay, ben alleen vaak te lui om hem goed in te stellen (tsja, gitarist he:p)
En overgangen ben ik nu ook hard mee aant werk.
Nogmaals bedankt ! :)

Ps: 'kben 15 ja ^^

@Thoom; Thanks ! :)