PDA

View Full Version : fender super twin reverb 1977_1980



patthepad
26 januari 2003, 16:23
Ik heb een fender super twin reverb 1977_1980 geërfd in een nog tamelijk goede staat, hij is ongeveer 15 jaar niet gebruikt, maar maakt wel veel lawaai dwz gebrom bij het openzetten van de volumeknop.
Kan daar aan verholpen worden, men heeft mij gezegd dat het een condensatorprobleem is.
wAT is de waarde op de tweedehands markt, zou iemand mij willen aanraden om hem te ruilen voor een nieuwe stratocaster, of is het geluid nog de moeite waard.

BrianMay
26 januari 2003, 20:10
de filtercaps zullen waarschoijnlijk vervangen moeten worden en hij zal opnieuw van buizen voorzien moeten worden.
Als ik jouw was zou ik dit wel doen aangezien het een goede versterker is met mooi clean.
De kosten hiervan weet ik niet precies maar ik denk dat nieuwe buizen ongeveer een eurotje of honderd kost.

da_rince
26 januari 2003, 22:36
legendarisch apparaat... ik zou hem niet verkopen als ik jou was...

Al
27 januari 2003, 02:34
"Ik heb een fender super twin reverb 1977_1980 geërfd in een nog tamelijk goede staat, hij is ongeveer 15 jaar niet gebruikt, maar maakt wel veel lawaai dwz gebrom bij het openzetten van de volumeknop.
Kan daar aan verholpen worden, men heeft mij gezegd dat het een condensatorprobleem is."

15 jaar elco's ongebruikt laten is niet goed. Ga er vanuit dat een nieuwe elco na 5 jaar achteruit begint te gaan als ie niet gebruikt wordt. Het gebrom bij het openzetten van het volume heeft zeer waarschijnlijk niets met de elco's te maken heeft. Ik ben wat terughoudender geworden over het klakkeloos vervangen van de filtercaps. Ik heb 60'er jaren versterkers onderhanden gehad die uitstekend klonken met oude caps. Ik denk dat het dan het overwegen waard is je af te vragen ze te vervangen ook al zijn ze wat minder betrouwbaar dan nieuwe
--> het is een bestanddeel van de sound. Aan de andere kant kan een amp natuurlijk als een krant klinken als ze te ver heen zijn en kunnen ze ontploffen. Het is wijs om een amp met oude elco's minimaal eens per maand even op te starten want dat houdt de elco's in goede comditie.

Een SuperTwin wordt gezien als een uitstekende versterker voor pedal steel. Veel headroom en body. Ook voor Fender Rhodes gebruikers is ie aantrekkelijk.

In goede staat zou er voor 500/600,= een koper te vinden moeten zijn.

Al

Negative K3 fan
27 januari 2003, 10:11
Omdat het een wat latere silverface twin is is hij jammer genoeg niet zo heel erg geliefd, maar ik denk dat je er idd 600 voor kunt krijgen als hij in goede staa is.

Shay
27 januari 2003, 13:34
Ik geef je 400 euro !!!!!!!!!!!!

PeeVee
30 januari 2003, 14:43
Eeeh... Volgens mij is een Super Twin Reverb helemaal geen "late silverface" maar juist een 2e generatie blackface... toch?... Zijn toch die 180 Watters met 6 x 6L6 en zo'n vreemd preamp buissie?

Negative K3 fan
30 januari 2003, 16:54
Op 2003-01-30 14:43, schreef PeeVee:
Eeeh... Volgens mij is een Super Twin Reverb helemaal geen "late silverface" maar juist een 2e generatie blackface... toch?... Zijn toch die 180 Watters met 6 x 6L6 en zo'n vreemd preamp buissie?


je hebt gelijk http://www.ampwares.com/ffg/super_twin_reverb.html Waarschijnlijk zijn die nog midner goed dan de late silverface twins...

PeeVee
30 januari 2003, 23:21
Zoals Mr. Jay al stelde is er niks mis met wat voor versterker dan ook, alleen met de late silverface Fenders moet je wat meer op smaak maken dan de vroegere... Is best wat van te maken hoor!

Dude
31 januari 2003, 14:23
180 watt buizen... doe effe gezond !!!