PDA

View Full Version : hoe krijg jij je zang zo



JvD.
3 oktober 2007, 14:10
op deze site start als het goed is meteen het nummer dat ik bedoel (Queen B.)
https://store.puscifer.com/frameset.html
hoe krijgt die maynard james keenan zijn vacalen zo vet? alles met puscifer is zo ongeloveijk vet gemixt. op Rev22:20(remix) zijn de vocalen ook zo stoer.
dit is helemaal anders gemixt dan bij tool. whats his trick?

Han S
3 oktober 2007, 16:31
Er zitten diverse effecten op die stem, maar hij heeft ook een vrij grote stem.

Ik hoor ff snel een delay van een miliseconde of 10 waarbij de stem zelf naar één kant is gepanned en de delay net zo hard naar de andere kant en ik meen ook chorus en een stereoverbreder te horen.

JvD.
3 oktober 2007, 16:52
Er zitten diverse effecten op die stem, maar hij heeft ook een vrij grote stem.

Ik hoor ff snel een delay van een miliseconde of 10 waarbij de stem zelf naar één kant is gepanned en de delay net zo hard naar de andere kant en ik meen ook chorus en een stereoverbreder te horen.

stereoverbreder? wat doet dat?

Han S
3 oktober 2007, 17:09
Wat denk je? Het stereobeeld breder maken.

JvD.
3 oktober 2007, 17:15
Wat denk je? Het stereobeeld breder maken.
ja, maar stel je kunt van 0% naar 100% op rechts en links. in welke zin word het dan breder?

-40% / 40% => -60% / 60% ?

Han S
3 oktober 2007, 17:29
Je zet een delay op je stem of op je gitaar, een delay van 10 tot 30 miliseconden. Je zet je stem 100% naar links en de delay 100% naar rechts.

Een stereoverbreder zet je op het totale geluid en die werkt door iets te doen met het fasegedrag tussen links en rechts. Je kunt daarmee zo ver gaan tot het geluid buiten de speakers techt komt. Maar als je dat geluid dan op een mono installatie gaat afspelen kom je een probleem tegen, veel ervan zal niet meer hoorbaar zijn.

JvD.
3 oktober 2007, 17:35
bless those ears Han! geweldig.. ik ga weer eens spelen met adobe.
vooral die sterioexpand is echt een openbaring. ik had eerst geen idee wat het deed.

bert k
3 oktober 2007, 20:48
. Maar als je dat geluid dan op een mono installatie gaat afspelen kom je een probleem tegen, veel ervan zal niet meer hoorbaar zijn.
FF geprobeerd, en inderdaad, de stem zakt compleet weg.

Martien
3 oktober 2007, 22:46
...Maar als je dat geluid dan op een mono installatie gaat afspelen kom je een probleem tegen, veel ervan zal niet meer hoorbaar zijn.

gebruik deze techniek vrij regelmatig. Alleen gooi ik er altijd nog een extra spoor bij met de zang in center zou eens moeten proberen hoe dat gaat met mono.

bass blom
4 oktober 2007, 01:15
je hoort verschillende compressoren mooi pompen in deze muziek, goed luisterstudiemateriaal, pak een goeie koptelefoon.
die kleine gemene geluidjes, lekker!

guhlenn
4 oktober 2007, 10:35
ik vond het ook erg fijne muziek. maar goed, die gast is ook wel erg getalenteerd.