PDA

View Full Version : Pedaaltjes



Rockdude
26 januari 2003, 16:02
Ha mensen.
Ik ben nu een jaartje bezig en heb voor mijn gitaar 1 pedaal.
Ik wou vragen of je ook meerdere losse pedalen aan elkaar kan aansluiten en dan aan de gitaar.
Kan dat?

BLOK182
26 januari 2003, 16:03
yeps, gewoon in serie schakelen die dingen, je moet wel ff kijken welke volgorde het beste klinkt, maar het kan allemaal.

Rockdude
27 januari 2003, 16:06
Okee dank je wel.
En dan heb ik nog een vraagje.
Bestaat er ook iets om al die pedaaltjes vast en recht naast elkaar te zetten.
Want anders moet ik helemaal zoeken. :razz:

Nielsje
27 januari 2003, 16:14
JA hoor, ...
gewoon een plank met wat klitteband...
werkt perfect

groetzels

Phyrexian
27 januari 2003, 18:06
of zo'n speciaal koffertje van Boss...

BLOK182
27 januari 2003, 18:15
music store koeln heeft die dingen ook, in verschillende maten.

Rockdude
27 januari 2003, 20:28
Okee, weer bedankt.
En dan heb ik nóg een vraagje, ja ik weet het, misschien is het irritant maarja.
Kan je voor de pedaaltjes die dan recht naast elkaar staan ook hele kleine kabeltjes kopen?

BLOK182
27 januari 2003, 20:45
dat kan, je kan ook pluggen kopen met 2 jack-koppen, ehhh, moeilijk uit te leggen, maar het komt er op neer dat je pedaaltjes tegen elkaar staan. FF proberen een plug te "tekenen" <---|--->

Ic3gl0vE
27 januari 2003, 22:29
kleinste kabeltje dat ik heb is 30cm. Maar ze zijn er nog stukken kleiner

basswasp
27 januari 2003, 22:37
Op 2003-01-27 20:28, schreef Rockdude:
Okee, weer bedankt.
En dan heb ik nóg een vraagje, ja ik weet het, misschien is het irritant maarja.
Kan je voor de pedaaltjes die dan recht naast elkaar staan ook hele kleine kabeltjes kopen?


Vraag gerust door als je iets wilt weten :smile:

Die kabeltjes heten patchkabeltjes... de kleinste die 'zo' te koop zijn, zijn ongeveer 30 cm voor zover ik ze gezien heb. Natuurlijk kan je zelf ook kleinere maken door zelf pluggen en een stukje kabel te kopen en dit in elkaar te solderen. Zo heb je wel een betere kwaliteit, maar ben je ook duurder uit. Zelf ga ik voor de 'kant en klare'-kabeltjes, die zijn dan misschien van mindere kwaliteit, maar echt veel hebben die kabeltjes toch niet te houden...

vinni
27 januari 2003, 23:02
Als je goeie pedalen wil hebben die nog redelijk betaalbaar zijn ook dan zou ik
eens neuzen bij Ibanex, Danelectro, Electro Harmonics, Boss en Digitech.
Al deze merken hebben complete series die goede kwaliteit bieden al zijn er natuurlijk verschillen.

Groet,
Vinni

Jeee
28 januari 2003, 08:45
Op 2003-01-27 23:02, schreef vinni:
Als je goeie pedalen wil hebben die nog redelijk betaalbaar zijn ook dan zou ik
eens neuzen bij Ibanex, Danelectro, Electro Harmonics, Boss en Digitech.
Al deze merken hebben complete series die goede kwaliteit bieden al zijn er natuurlijk verschillen.

Groet,
Vinni


Je bent Marshall vergeten.

jorrit
28 januari 2003, 10:44
danno pedalen goed? je hebt er imho een paar leuke tussen zitten maar das alles....
electro harmomix.....micro synth, frequency analiser, electric mistress,polychorus, wiggler, worm etc. etc. vind ik nou niet echt goedkoop....(kan natuurlijk ook aan mijn budget liggen...:wink:)

Nielsje
28 januari 2003, 11:09
Idd... EH is niet echt goedkoop, maar eentje die je ook wel kan proberen is DOD..
ik heb er zelf ook een (250 overdrive/preamp) en die klinkt geweldig..
Het blijft zowiezo altijd wel een dure grap, pedaaltjes. Als je wat meer geld wil uitgeven, en je zoekt bijv. een goeie overdrive ofzo, moet je de Route 66 of de Jackyl & Hyde proberen, of voor Chorus en Delay in 1 de H20... (allemaal zelfde merk, weet alleen niet meer welk...zijn wel goeie dingen..)

Laat je niet te snel verleiden door de boss pedalen, want als je er te veel an achter elkaar zet, hou je geen geluid meer over, (dat heeft volgens mij te maken met de gebufferde bypass...)

groeten..

Robbert
28 januari 2003, 15:06
Dat valt echt reuze mee! En dat kan ik weten want ik heb er zo zeven achter elkaar staan.

Negative K3 fan
28 januari 2003, 15:08
Ik vond dat één bos pedaal mn bypass toon al genoeg verneukte om true bypass fan te worden. Nu heb ik een J&H en die heeft een zgn buffer circuit inzitten, maar die gheyt alleen mijn geluid op waardoor ik geen clean tone meer uit mn high output p90 kan krijgen. Maar dat ligt deels ookk aan mijn amp.

Nielsje
28 januari 2003, 15:31
je kan natuurlijk ook alle effecten in een loop zetten die bijvoorbeeld over een bypass box zetten.
ben momentueel m'n eigen pedalen geval aan het ontwerpen(met autocad, mooi werk...) Daarbij komt een ingebouwde A-B/C schakelaar, een schakelaar voor het op afstand bedienden van m'n flanger (zit in de effectsloop) en ook zo'n bypass box dan.
inputs + outputs aan beide zijden, heb ik altijd al m'n snoeren aan 1 kant erin en eruit en ook makkelijk als je es een keer aan de linkerkant van het podium staat :razz:
ik maak het niet met ledjes enzow, dan moet je of een batterij erin zetten, of weer met voeding enzo, bleh, ik kan ook wel horen of ik iets heb aangeschakeld of uit :razz::P

groeten

Stitch
28 januari 2003, 20:23
Dus dan heb je zegmaar een riks pedalen voor je neus, met daarvoor weer een pedaal die die andere pedalen kan aansturen???? What's the use/??

Negative K3 fan
28 januari 2003, 20:34
Op 2003-01-28 20:23, schreef Stitch:
Dus dan heb je zegmaar een riks pedalen voor je neus, met daarvoor weer een pedaal die die andere pedalen kan aansturen???? What's the use/??


dat je met een knal op die ene knop die pedalen echt kan vbypassen en je je toon niet laat opzuigen door al die pedalen.

Nielsje
29 januari 2003, 16:30
Juistem, heel makkelijk, bovendien staat het natuurlijk altijd stoer he? zo'n zelfgemaakt ding, dat noemen ze met een moeilijk woord ook wel 'custom-made' joepie

groeten