PDA

View Full Version : Inruil JCM900+1960B tegen Modern Vintage combo



kassie
3 oktober 2007, 10:38
Hallo mensen,

ik ben van plan morgen mijn Marshall JCM 900 50 watt top en speakerkast in te ruilen tegen een marshall modern vintage combo.

De JCM 900 heeft net nieuwe voor- en eindtrap buizen van Groove Tubes erin en is pas nog nagekeken, de speakerkast heeft Vintage 30 speakers. Er is er echter wel eentje van stuk. Ik wil hem inruilen tegen een nieuwe marshall Modern Vintage combo.

Wat is jullie mening over een redelijke inruil? Ik dacht zelf eraan dat ik de JCM 900 plus kabinet voor zo'n 900 euro inruil. dat zou betekenen dat ik nog zo'n 300 euro zal moeten bijleggen? goede deal?

Nielsje
3 oktober 2007, 10:42
Mwah, als jij een vintage modern wil.

Ik zou denk ik de amp + cab gewoon los proberen te verkopen. Als jij 900 voor je cab + top krijgt, heb je een hele goeie deal..

De top zitten net nieuwe buizen in, wel jammer, want geld krijg je niet terug.
Maar goed, als je morgen al een vintage modern gaat halen, heb je wel weinig andere opties dan inruilen, op marktplaats zetten heeft nu niet zo veel zin meer..

tjeabele
3 oktober 2007, 10:42
ik ben bang dat dat niet gaat luuken, maar: succes!

JeroenSchaaf
3 oktober 2007, 10:46
Ik ben benieuwd hoe het afloopt! waar wou je het proberen?

kassie
3 oktober 2007, 10:48
mmm valt weer tegen dus. heeft een top en kabinet dus zo weinig inruilwaarde?

Piekhaar
3 oktober 2007, 10:51
In een winkel wel.

Als je hem zelf verkoopt (los van elkaar of samen) lukt het waarschijnlijk wel om er 900,- voor te krijgen. Maar dan moet je wat geduld hebben.

BartL
3 oktober 2007, 10:58
Als je ze als set inruilt mag je denk ik blij zijn met 600 euro...

AutoStatic
3 oktober 2007, 10:59
Ik heb een bijna identieke halfstack een jaar of twee terug verkocht voor 750,-. En als er dan ook nog een speaker stuk is... Misschien kun je nog wat pingelen met inruilen. Succes!

Kim Wilson
3 oktober 2007, 10:59
Ja, een winkel zal er toch ook aan moeten verdienen.

kassie
3 oktober 2007, 12:19
mja winkels verdienen er ook genoeg aan hoor. ik wil er wel redelijk wat voor terugkrijgen. het is niet alsof het niks waard is natuurlijk. zij verdienen ook weer het nodige als ze de halfstack verkopen natuurlijk. maar stel dat ik er maar 600 euro voor weer krijgt. dan is een nieuwe vintage modern combo dus een keer zoveel waard. een klein combootje 1x zo duur als een top met cabinet. dat klinkt ook niet erg lucratief.

Squier4ever
3 oktober 2007, 12:29
mja winkels verdienen er ook genoeg aan hoor. ik wil er wel redelijk wat voor terugkrijgen. het is niet alsof het niks waard is natuurlijk. zij verdienen ook weer het nodige als ze de halfstack verkopen natuurlijk. maar stel dat ik er maar 600 euro voor weer krijgt. dan is een nieuwe vintage modern combo dus een keer zoveel waard. een klein combootje 1x zo duur als een top met cabinet. dat klinkt ook niet erg lucratief.

komt omdat de jcm900 als een mindere serie onder de marshalls gezien word, is niet zo populair bij de meesten.... daarom gaan ze tweedehands niet al te duur en zul je er in de winkel dus helemaal geen fuck voor krijgen.

Piekhaar
3 oktober 2007, 12:29
mja winkels verdienen er ook genoeg aan hoor. ik wil er wel redelijk wat voor terugkrijgen. het is niet alsof het niks waard is natuurlijk. zij verdienen ook weer het nodige als ze de halfstack verkopen natuurlijk. maar stel dat ik er maar 600 euro voor weer krijgt. dan is een nieuwe vintage modern combo dus een keer zoveel waard. een klein combootje 1x zo duur als een top met cabinet. dat klinkt ook niet erg lucratief.

Een winkel gaat er nooit voor geven wat het waard is, zij moeten het namelijk voor die prijs dat het waard is verkopen. Niet meer dan logisch dat ze dat er dus niet voor geven.

Tevens hebben de meeste winkels niet graag 2e hands spullen staan, deze verkopen namelijk minder snel. Winkels geven niet graag garantie op 2e hands spul en een klant wil van een winkel juist wel graag garantie hebben.

kassie
3 oktober 2007, 19:37
ja nouja. de winkel waar ik hem bij wil inruilen heeft nog veel meer occasions. zowel marshall versterkers als gitaren enzo. maargoed daar gaat het even niet om. ik vind m'n distortion op m'n jcm 900 aardig kut klinken. maar nou was ik net even bij een andere gitaarzaak de vintage modern aan het uitproberen en het viel me eigenlijk niet zozeer mee. je kunt er wel leuke geluiden mee maken maar ik heb toch het idee dat hij wat ballen mist. Het clean vond ik wel erg mooi klinken en de crunch ook. maar de echte vintage rock sound die ik zoek qua distortion heb ik niet gevonden. ik heb hem overigens ook maar 10 minuutjes getest. eens kijken wat ze morgen voor me kunnen betekenen.

Lexvandoef
3 oktober 2007, 19:41
Probeer ook gelijk een JVM als je er bent :hippie:

kassie
4 oktober 2007, 18:05
Probeer ook gelijk een JVM als je er bent :hippie:

thanx zal die ook even testen.

Kaboemba
4 oktober 2007, 20:12
Een winkel gaat er nooit voor geven wat het waard is, zij moeten het namelijk voor die prijs dat het waard is verkopen. Niet meer dan logisch dat ze dat er dus niet voor geven.

Tevens hebben de meeste winkels niet graag 2e hands spullen staan, deze verkopen namelijk minder snel. Winkels geven niet graag garantie op 2e hands spul en een klant wil van een winkel juist wel graag garantie hebben.

Het eerste klopt, dat ze er minder voor geven dan het waard is.

Het tweede toch echt niet, ze vragen er vaak meer voor dan het waard is.
Je krijgt dsn zogenaamd garantie en service en dus moet er meer betaald worden dan het waard is.
Al verschilt het nog wel per winkel.
Wat het waard is is wat je vangt als je het verkoopt.

ieme
5 oktober 2007, 14:26
speaker kast brengt je 350 op, de top 400 dus 750... op marktplaats staan zoveel jcm900's dus dan mag je in je handjes knijpen voor die 750... its fuck but true