PDA

View Full Version : Fulltone GT500



yhcmarc
3 oktober 2007, 09:46
Ik ben mogelijk op zoek naar een goede overdrive voor mijn rockband (fender telecaster elite -> Ampeg V4) .. omdat ik toch het gevoel had dat mijn RAT kloon het iets te dichtsmeerde en ik voor die band ook mijn effecten bak niet nodig heb maar alleen een goede overdrive en een stemapparaat. Ik zoek een true bypass, overdrive met boost mogelijkheid welke wel open blijft klinken, maar toch lekker massief. Beetje moeilijk te omschrijven, maar die GT500 klinkt misschien wel interessant, of is het misschien toch TE high gain (Wat ik dus niet zoek) .. iemand ideeen of suggesties? Full drive is misschien ook wel een optie hoor ..

AutoStatic
3 oktober 2007, 09:56
Marc, die GT500 is een distortion, net zoals je RAT. Je kan mijn Fulldrive wel uitproberen, denk dat dat wel werkt. Maar mijn ervaring met de Fulldrive is dat ie nou niet bepaald massief klinkt (tot nu toe, hopelijk kan ik 'm snel eens goed testen op een werkende cleane buizenbak). Ik zou die Reezafratzitz eens proberen. Ik vrees dat als ik die ergens voor een leuke prijs tegenkom ik 'm niet zal kunnen laten liggen.

yhcmarc
3 oktober 2007, 11:03
Die Vox Cooltron duel overdrive lijkt me ook wel wat als ik het zo zie, of de brit boost

Fondant
3 oktober 2007, 11:13
Twee zeer goeie open klinkende pedals zijn de T-Rex Dr Swamp (met een A en B gain) en de T-Rex Moller (met een boostfunctie die ook appart werkt) zéker een keer checken. Erg de moeite waard zelfs!!!

http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2486
http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2343

AutoStatic
3 oktober 2007, 11:39
Mij werden die Vox dingen afgeraden, van meerdere kanten.

interessander
3 oktober 2007, 11:55
In deze categorie lijkt de fulltone OCD me ook wel een goede kandidaat.

AutoStatic
3 oktober 2007, 16:59
Die zou ik idd zeker proberen Marc, heeft alleen geen boost mogelijkheid.

yhcmarc
4 oktober 2007, 10:13
nou bedacht ik me gisterenavond opeens dat ik nog een technophobia bassscreamer had liggen, feitelijk een tubescreamer met een clean blend en een boost functie, en voor bas gebruik ik hem eigenlijk niet. Thuis ff op de oefencombo aangesloten, op CC stand, als clean booster, blend bijna helemaal naar het cleane signaal en het klonk erg lekker. Ik ben benieuwd hoe dat pedaal het doet op de V4, misschien heb ik hetgene dat ik zoek stiekem al.

vinni
12 oktober 2007, 22:00
Hoi,

Heb de GT-500 hier nu op zicht....

Het ligt natuurlijk erg aan de versterker waar je'm voor gooit.

Maar ik moet zeggen....
Ik ben er zeer, zeer over te spreken.
Heb'm voor het cleane kanaal van mijn Rivera gehangen en het klinkt echt bijzonder goed.....had dit niet verwacht!

Ga morgen verder testen.
Helaas staat mn VintageModern effe bij de reparateur maar zal de GT morgen eens voor de Fender Bandmaster hangen.

De OCD klinkt opener, meer dynamier....de GT meer als een marshall op 10...tenminste dan qua dynamiek en transparantie.

Vinni

glasbier
12 oktober 2007, 22:07
Hoi,

Heb de GT-500 hier nu op zicht....

Het ligt natuurlijk erg aan de versterker waar je'm voor gooit.

Maar ik moet zeggen....
Ik ben er zeer, zeer over te spreken.
Heb'm voor het cleane kanaal van mijn Rivera gehangen en het klinkt echt bijzonder goed.....had dit niet verwacht!

Ga morgen verder testen.
Helaas staat mn VintageModern effe bij de reparateur maar zal de GT morgen eens voor de Fender Bandmaster hangen.

Vinni

Staat je VM nu al bij de reparateur? Kwam dit door gisteravond?

vinni
12 oktober 2007, 22:40
Uhuh.....

Nee hoor....:)

Sinds een week of wat bromt de linker trafo licht en vibreert het chassis een beetje.

Je hoort het niet in het geluid.....Ik heb wel een microfonisch buis....

Was een fijne partij herrie gisterenavond.....:seriousf:
Zeker niet verkeerd!

Die London City klonk zeker niet verkeerd trouwens....

Groet,
Vinni

glasbier
12 oktober 2007, 22:43
Uhuh.....

Nee hoor....:)

Sinds een week of wat bromt de linker trafo licht en vibreert het chassis een beetje.

Je hoort het niet in het geluid.....Ik heb wel een microfonisch buis....

Was een fijne partij herrie gisterenavond.....:seriousf:
Zeker niet verkeerd!

Die London City klonk zeker niet verkeerd trouwens....

Groet,
Vinni

Ben ook blij met de Lc! Was inderdaad erg lekker gister! Vind jouw BM ook erg goed!

RolandT
14 oktober 2007, 19:31
heeft iemand al deze GT500 kunnen testen? De reviews zijn algemeen zeer positief...

vinni
14 oktober 2007, 19:55
Ja ik.....

Gisteren nog eens aan de tand gevoeld over mijn Rivera Rake Reverb en Fender Bandmaster.

Ik moet zeggen....klinkt inderdaadf errug goed....met name over het cleane kanaal vna de Rivera. Maakt er een soort higain Marshall van.
Ook over de Bandmaster was het resultaat boven verwachting.

De OCD heb ik ook gehad.....Deze is transparanter en dynamischer.
Maar als je een saturated sound zoekt voor je cleane kanaal (met de bijbehorendde compressie) dan denk ik dat de GT500 beter is.

Wat ik wel jammer vond....geen schakelbare FX-loop tussen overdrive en boost. Had o-zo handig geweest voor wat effecten tussen die twee.
Meestal plaats je je effecten toch VOOR de boost en NA de overdrive.
De boost hoef je overigens niet echt als boost te gebruiken. Je kunt er ook een extra kanaalje mee maken. Da's echt wel mogelijk.

Zal'm van de week nog eens over mijn Marshall VM gooien.

Vinni

RolandT
27 oktober 2007, 11:15
Ik heb net een GT500. De distortion kant geeft een enorm gamma aan klanken. Net getest op "laag-zaterdag-morgen-volume" en het klinkt formidabel.

Als ik met de groep speel gebruik ik de boost functies van mijn versterker, maar met deze GT500 kan ik gemakkelijk een andere -extra- klank instellen.

Het is ook een zeer kompakt pedaal (kleiner dan 2 boss pedalen naast elkaar). Mijn OD/boost/distortion zoektoch is nu voorbij, nu nog een "gekke geluiden" pedaal (wah/flanger of zoiets)...