PDA

View Full Version : McKenzie speakers



Nocki
3 oktober 2007, 08:49
Hoi,

Gisteren een leuke gitaar set gekocht met daarin McKenzie speakers. 8ohm, 100 watt
Ze klinken erg leuk en ik ben van plan ze in mn 2x12 vertical te gaan zetten.
Kan iemand mij meer vertellen over deze speakers? Ik had er nog nooit van gehoord.... iets van Fane misschien? of uit die richting?

alvast bedankt!

Nocki
4 oktober 2007, 18:31
Ze zitten nu in mn 2x12 cabinet waar ze toch wel lekker in klinken...
ze klijken een beetje als de celestions die in marshall 1960A cabs zitten maar dan wat minder breed en wat rondere tophoog... al met al niet verkeerd.

AART
4 oktober 2007, 19:05
Ik hbe ooit eens een Marshall 2x12 gehad met een G12M70 en een McKenzie 70 W. Vond de Celestion duidelijk beter.

zjanke
4 oktober 2007, 19:58
Mckenzie is een merk, geen onderdeel van een andere fabrikant

Ik weet dat Marshall ze eind jaren 70 heeft gebruikt, ik heb een 4140 gehad en de eerste series daarvan hadden mckenzies. De mijne had al celestions, die is marshall gaan gebruiken omdat deze beter zouden zijn.

Saf
4 oktober 2007, 20:39
een vriend van mij heeft een oude novanexstaan en ik dacht dat daar ook een mckenzie inza, weet ik trouwens wel zeker want ik ond het al zo'n vreemd merk. Ik weet eigenlijk neit goed hoe hij klinkt want die versterker (transitor) heeft zijn beste tijd duidelijk gehad

caliban
4 oktober 2007, 21:57
Ik ken mckenzie featuring jessy wel :D:D, ook bekend in nederland??
Even offtopic, volgende week komen er drie van die vreselijk schrale ninetybands hier in leuven optreden. 2 fabiola, d-devils en ian van dahl dus dat wordt serieuze party. Hele avond wachten op 'the gates ar open' :p:p.