PDA

View Full Version : Boss GL-100 Guitar Driver preamp



Nocki
3 oktober 2007, 08:44
Hoi,

Gisteren heb ik een leuke set gekocht met daarin een Boss GL-100 Guitar Driver preamp. 2-kanaals, 19" parametrische eq en verschillende uitgangen.
Hierbij een opsomming.

Front
input
Ch-1:
Volume
Master
Low
Low-mid freq + Level
Hi-mid freq + level
High
Mode (Drive 123, distortion 12)

Ch-2:
Volume
Master
Low
Mid freq + Level
High
Mode (Flat, Cutting, Drive, Distortion)


Vast stroomsnoer
Channel switch jack
stereo XLR
stereo Output Jack
Stereo monitor output
Speaker sim
stereo FXloop
buffr out
input

Ik moet zeggen dat ik er niet veel van verwachte toen ik de set kocht maar ben ondertussen toch wel blij verbaasd over de geluiden. het is echt heel veelzijdig van vershillende stijlen in het clean geluid en van crunch tot aan 80's metal in het overdrive kanaal.

erg leuke amp voor in deze prijscatagorie.

Dit topic is eigenlijk meer bedoelt voor de zoekfunctie want er was nog niet over te vinden. iemand nog iets toe te voegen aan deze info?

Hierbij een platje van het web. dus niet de mijne:
http://www.rfbooth.com/music/gear/old_rack2.jpg
het is de middelste unit in het zwart,

paulusdeBKB
3 oktober 2007, 19:52
Ik weet nog dat hij werd gerecenseerd in de Music Maker, een jaar of 19 geleden. Grappig, jaren niet meer aan gedacht. Wat heb je ervoor betaald?

Nocki
3 oktober 2007, 22:29
Geen idee. hij zat in een complete set.
Maar het is een erg leuke versterker moet ik zeggen. echt weer een van die juweeltjes die je heel soms tgenkomt...

Jimwoud
3 oktober 2007, 22:31
Hoe ver gaat die distortion en waar lijkt het op?

Nocki
3 oktober 2007, 23:15
Het leuke is dat de distortion echt naar de recto toegaat. Er zit voldoende oversturing in om dat te doen en met de parametrische eq kan je zover gaan dat het van heel strak naar heel vet kan. best leuk om te horen. Een recto klinkt altijd wat saggy en wat te los en dit is een stuk strakker in vergelijk. meer richting de tool sound wat betreft strakheid. natuurlijk is dt een hele oude unit en geen vergelijk met amps van 2000 euro en meer maar ik sta ervan te kijken wat ik er uit haal. komt voornamelijk door de eq denk ik...
morgen eens luisteren in combinatie met de intellifex. volgens mij haal ik er makkelijk steve vai achtige dingen uit.

heb m nu met 3 vershillende gitaren gehoord en steeds komt het karakter goed naar voren in het geluid,

Jimwoud
4 oktober 2007, 16:56
Cool, en dat van een redelijk onbekende preamp. Is het clean ook een beetje te haggelen?

Ben wel benieuwd naar dat ding, hehe.

Nocki
4 oktober 2007, 18:08
Clean is inderdaad ook erg leuk. zitten een aantal standen op die elk een eigen stijl leuk doen. de eerste 2 zijn leuk voor jazzy of funky dingen. denk aan het geluid van een roland jazz chorrus. een heel even en strak geluid wat erg 3d klinkt. als je naar het "drive" geluid gaat kan je dat ook clean maken en dat klinkt heel erg "tuby" de distortion heb ik nog niet echt mee gespeeld op dit kanaal moet ik zeggen.

Je kan hier veel kanten mee op en je zou er leuke opnames mee kunnen maken ook. het blijven 2 heel leuke en goed te gebruiken kanalen en ook aan aansluitingen heb je genoeg mogelijkheden...

Jimwoud
4 oktober 2007, 18:43
Clean is inderdaad ook erg leuk. zitten een aantal standen op die elk een eigen stijl leuk doen. de eerste 2 zijn leuk voor jazzy of funky dingen. denk aan het geluid van een roland jazz chorrus. een heel even en strak geluid wat erg 3d klinkt. als je naar het "drive" geluid gaat kan je dat ook clean maken en dat klinkt heel erg "tuby" de distortion heb ik nog niet echt mee gespeeld op dit kanaal moet ik zeggen.

Je kan hier veel kanten mee op en je zou er leuke opnames mee kunnen maken ook. het blijven 2 heel leuke en goed te gebruiken kanalen en ook aan aansluitingen heb je genoeg mogelijkheden...
Als ik er een tegenkom voor een leuke prijs koop ik hem wel. Hij toch gewoon solid state?

FNaRK
4 oktober 2007, 20:15
Als ik er een tegenkom voor een leuke prijs koop ik hem wel. Hij toch gewoon solid state?

zou ff wachten, Nocki verkoopt 'm waarschijnlijk binnen een maand :stop:

dml
4 oktober 2007, 20:25
zou ff wachten, Nocki verkoopt 'm waarschijnlijk binnen een maand :stop:

Die zit!! :seriousf:

Jimwoud
4 oktober 2007, 20:37
Die zit!! :seriousf:
...en was ook te verwachten. hehe

Daemon
4 oktober 2007, 20:40
Congrats ermee, dat ding ziet er leuk uit & heb er eigenlijk nog nooit van gehoord :p

Nocki
4 oktober 2007, 20:51
Sterker nog. ik heb m gekocht om te verkopen. Had m zelfs in mn sig staan maar was bang dat ik te horen zou krijgen dat ik het forum als marktplaats gebruik en dat wou ik niet. morgen maak ik fotos van alles en gaat alles het net op. Mocht je interess hebben hoor ik het graag.
Bij de set zat een 2.5 He flightcase die ik graag wou hebben en 2 speakers. de rest zat erbij maar wil ik niet houden omdat ik al een mark IV heb.