PDA

View Full Version : Op zoek naar een nieuwe amp laatste deel



Spitfire
2 oktober 2007, 22:10
In mijn quest voor een nieuwe amp ga ik sowieso volgende week eens testen, maar het 'probleem' is dat ik eigenlijk al mijn keuze heb gemaakt. Waarschijnlijk gaat het een Engl Thunder worden, omdat ik eigenlijk niet echt iets soortgelijks kan vinden en deze voldoet zo'n beetje aan al mijn eisen (voor zover ik gehoord heb goede clean + goede crunch + lekkere rock scheur, 1x12, uitbreidbaar met een 1x12 cabinet (vind ik wel belangrijk) en binnen mijn budget). Toch heb ik het idee dat ik iets mis, dus daarom een paar vragen:

- Wat zouden jullie doen: de 'gewone' met 2 volume-knoppen, de reverb versie met reverb, maar zonder extra volume-knop of doorsparen voor de uitgebreidere Screamer?
- Ik heb al een paar berichten gelezen over dat Engl's pedaaltjes niet goed slikken, maar ook dat dat geen probleem is. Kan iemand zeggen wat waar is?
- En eigenlijk mijn belangrijkste vraag: weet iemand nog soortgelijke versterkers binnen mijn budget (800 euro max, ook tweedehands)?

Edit: Laney VC30 is ook nog een optie, maar die ben ik eigenlijk nog nergens in de buurt tegengekomen.

ColourofFire
2 oktober 2007, 22:36
K heb de versie met reverb. Kan wat moeilijk zijn voor een naadloze overgang van clean naar drive. Als je veel tussen de kanalen heen en weer hopt is de versie met de drive volume knop waarsch handiger.

caliban
3 oktober 2007, 00:24
ENGL Fireball, Mesa Dual caliber series, Peavey 5150 (of 6505) of XXX als die tweedehands niet al te veel kosten.

Spitfire
3 oktober 2007, 16:58
Op MP staat een DC-3 in de buurt, ook zeker een kanshebber, ik heb er nu dus drie op het oog.

Kan iemand nog de vragen uit mijn startpost beantwoorden? En in hoeverre zijn mijn 'gekozen' versterkers metal-versterkers (waarmee ik bedoel dat ze nogal compressed gaan klinken bij het opendraaien van de gain-knop)?

caliban
3 oktober 2007, 23:16
Ik heb geen ervaring met de ENGL Thunder, maar ik zou voor metal niet zo zeker zijn ervan. Volgens mij hebben die versterkers redelijk weinig compressie en die clips van op rocksolidamps klinken echt niet super.

Izegrim
3 oktober 2007, 23:40
Ik heb een Fireball die misschien niet helemaal vergelijkbaar is maar ik kan je wel vertellen dat 'ie verzot is op pedaaltjes! Overdrive's, distortions, wah, effecten etc. hij vindt ze allemaal heerlijk. Nou heb ik pas m'n pedalboard leeggehaald want ik ga voor de 'bare-bones approach' met zo min mogelijk (= tuner + noisegate).

Evil-Payasos
4 oktober 2007, 12:39
[Capslock-Mode:ON]

WAT KRIJGEN WE NU?

Guitarbargains:
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=036122
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=041367

ZO GEODKOOP?!

[Capslock-Mode: OFF]

Kent iemand deze winkel? En voor zo weinig heb je hem niet eens 2e hands?

(shipping : 28 pleurie)

Misschien wat voor je? :hippie:

happynjitram
4 oktober 2007, 13:31
[Capslock-Mode:ON]

WAT KRIJGEN WE NU?

Guitarbargains:
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=036122
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=041367

ZO GEODKOOP?!

[Capslock-Mode: OFF]

Kent iemand deze winkel? En voor zo weinig heb je hem niet eens 2e hands?

(shipping : 28 pleurie)

Misschien wat voor je? :hippie:

Zal dat echt zijn...?

Evil-Payasos
4 oktober 2007, 15:00
Zal dat echt zijn...?

Lijkt me wel...

Spitfire
4 oktober 2007, 20:28
Ik heb geen ervaring met de ENGL Thunder, maar ik zou voor metal niet zo zeker zijn ervan. Volgens mij hebben die versterkers redelijk weinig compressie en die clips van op rocksolidamps klinken echt niet super.

Ik wil hem ook juist niet voor metal gebruiken. Meer de AC/DC-grom kant op (of Foo Fighters, Rage Against the Machine, Danko Jones, ik noem maar een paar bands waarvan ik het geluid heel vet vind).

De Mesa valt trouwens af, toch niet mijn geluid. Iemand nog andere tips in die prijsklasse?

Jimwoud
4 oktober 2007, 20:32
Ik wil hem ook juist niet voor metal gebruiken. Meer de AC/DC-grom kant op (of Foo Fighters, Rage Against the Machine, Danko Jones, ik noem maar een paar bands waarvan ik het geluid heel vet vind).

De Mesa valt trouwens af, toch niet mijn geluid. Iemand nog andere tips in die prijsklasse?

Die Thunder is daar prima voor. Ik ken ook nog iemand die een Laney LC50 II verkoopt voor 350,-(dacht ik), weet btw niet of hij hem nog heeft, maar denk het wel. Is echt een hele goede 2 kanaals(gescheiden EQ)versterker, heel mooi clean en van lichte tot vette distortion. PM me maar als dat interessant voor je is dan geef ik z'n email wel. Staat in A'dam.