PDA

View Full Version : Nieuw schatje: vox ac30cc2



Epipaul
2 oktober 2007, 21:55
Hallo,

Vandaag trotse bezitter geworden van een vox ac30cc2. Mijn vraag is: zijn er mensen die ook een AB2 gebruiken voor de vox?

:hippie:

Rocketman
2 oktober 2007, 22:09
Wat is een AB2?

gothax
3 oktober 2007, 00:05
gewoon een A/B doosje..
ikzelf draai de volumeknop gewoon wat terug voor het clean :)

oja, have fun! is echt een hele goede versterker en de nieuwe CC2's zijn top!

Epipaul
3 oktober 2007, 19:44
Ja die ac30cc's klinken echt heel lekker ik ben er ook zeer blij mee. Maar als je de volume knop gebruikt heb je dan niet veel last van volume verschil? Want ik deed dat bij mn vorige versterker (jcm 800) en dan met een licht randje maar als ik dan wat cleaner wou had ik wel een heel verschil. Zou dat aan mn gitaar kunnen liggen (epi lp)? Of is het toch handig om dan een boostertje te gebruiken?

Alvast bedankt :hippie:

Rouzy
3 oktober 2007, 20:16
Waar zijn de foto's? :satisfie:

JohnLord
3 oktober 2007, 21:45
Ja, foto's...

Madcow
3 oktober 2007, 21:54
Ahum, FOTO'S :sneaky:

Aron Maiden
3 oktober 2007, 22:25
Ja wij willen foto's!!
Toevallig een vriend van mij heeft er ook toevallig een gekocht! heb ook even getest en klinkt echt helemaal te gek joh!;)

Echt vette bakken!
Heb vandaag ook een tiny terror van orange gehoord maar dat is ook zeker niet verkeerd! (vooral niet over een 4x12" orange kast met V30's!!

Jimwoud
3 oktober 2007, 22:30
Ja, foto's...
Er zit een h teveel in je naam.

Maar inderdaad FOTOSSS

artnaz
3 oktober 2007, 22:36
Maar ik snap niet wat het nut is van een A/B box voor één versterker? Of heeft hij meerdere inputs met elk een eigen EQ en drive etc.?
Er zit een h teveel in je naam.

Maar inderdaad FOTOSSSIdd! Maar wat doen toetsenisten hier op het forum? Dit is GITAARnet hoor!

Oh nee, verkeerd topic... :D

EDIT: Heer Lord, ik heb dezelfde versterker en cab als u! :cheerup:

Epipaul
3 oktober 2007, 22:50
Ja wij willen foto's!!
Toevallig een vriend van mij heeft er ook toevallig een gekocht! heb ook even getest en klinkt echt helemaal te gek joh!;)

Echt vette bakken!
Heb vandaag ook een tiny terror van orange gehoord maar dat is ook zeker niet verkeerd! (vooral niet over een 4x12" orange kast met V30's!!

Ja ik zal foto's maken als ik tijd kan vinden in mijn drukke bestaan. Maar moet goed komen. Die vriend van je heeft wel een goede smaak, als ik jou was zou ik vaker bij hem langs komen om er op te spelen.

Tiny terror is inderdaad ook erg gaaf. Heb ik ook nog even over gespeeld en toevallig een vriend aangeraden gister. Misschien dat er ooit nog een orang top bij komt maar voorlopig zeker niet.

Iemand nog vette settings oid? Er zit trouwens een switch achterop de ac30 met vintage en modern. Het verschil tussen vintage en modern is toch alleen meer headroom?

jonesd
4 oktober 2007, 08:46
Nee, de headroom wordt bepaalt door het knopje warm/hot. Op "hot" heb je iets meer headroom.

"vintage" zorgt ervoor dat alles wat losser klinkt. Wat meer bijgeluiden...

Chris Winsemius
4 oktober 2007, 12:28
De vintage/modern-optie bepaalt de mate van filtering in de voeding, bij vintage heb je kans op zgn. ghostnotes, lage noten erbij die niet zuiver klinken als je rond de 10e - 12e fret speelt.

Nellyrocks
5 oktober 2007, 12:14
Gebruik je een AB om te switchen tussen normaal en TB?

Heb ik wel geprobeert maar het vollumeverschil is dan, als je ook echt een groot verschil wil tussen clean en scheur, erg groot. Daarbij vindt de twee kanalen gelinkt het beste klinken.

Epipaul
5 oktober 2007, 17:45
Dus gewoon inpluggen op topboost en dan beide kanalen mixen dmv de schakelaar?

jonesd
5 oktober 2007, 17:51
Dus gewoon inpluggen op topboost en dan beide kanalen mixen dmv de schakelaar?
Absoluut.
Met single coils vind ik het normal channel alleen wel lekkerder klinken.

Axelll
5 oktober 2007, 18:13
Tipje: p90 gitaar->topboost->master volume heel hard = Heaven.

Ik heb er ook een en ik kan me echt niks anders meer wensen ik vind alleen dat ze al snel zo hard gaan voor een lekker geluidje. Maarja who cares?

Epipaul
6 oktober 2007, 17:50
Toevallig deze week 2x met een P90's uitgeruste gitaar over mijn Vox gespeeld, echt goddelijk.

Aron Maiden
7 oktober 2007, 18:32
Toevallig deze week 2x met een P90's uitgeruste gitaar over mijn Vox gespeeld, echt goddelijk.

hmm van wie was die?

Epipaul
7 oktober 2007, 19:13
Bleken toch P 100's te zijn, maar who cares :hippie:

Jim Haagmans
8 oktober 2007, 21:10
Ja wij willen foto's!!
Toevallig een vriend van mij heeft er ook toevallig een gekocht! heb ook even getest en klinkt echt helemaal te gek joh!;)

shit dat is toevallig!

-Heineken-
8 oktober 2007, 22:29
Gebruik je een AB om te switchen tussen normaal en TB?

Heb ik wel geprobeert maar het vollumeverschil is dan, als je ook echt een groot verschil wil tussen clean en scheur, erg groot. Daarbij vindt de twee kanalen gelinkt het beste klinken.

Dat kan je dan misschien weer oplossen door een clean boost of eq pedaaltje tussen de AB switch en het cleane kanaal te zetten (misschien vergezelt door een mooi warm chorusje)? Wil dit dolgraag 's proberen maar heb nu eenmaal geen AC30. Al staat ie wel op m'n verlanglijstje. En op deze manier word ie wel lekker veelzijdig.

gothax
9 oktober 2007, 10:34
het normal/brilliance kanaal overstuurt ongeveer op hetzelfde punt als het topboost kanaal dus een booster zal niet veel helpen

ieme
10 oktober 2007, 18:11
enjoy.......