PDA

View Full Version : garrison gitaar



Gitaar4LifeDude
2 oktober 2007, 21:34
ik heb nu de kans om bij een lokale winkel een garrison op de kop te tikken voor 600 euro en ik krijg er een koffer bij.
iemand ervaring met deze instrumenten?

greencharlie
2 oktober 2007, 21:56
Mooie technische marketingpraat over hun revolutionaire constructie, maar ik geloof er niet in; net zo min als ik geloof in kunstoffen klankkasten.
Heb er ooit eens 1 geprobeerd, het geluid deed me niet achterovervallen.
Geef mij maar echte traditionele houtsoorten.

evilpompie
3 oktober 2007, 00:04
Probeer een blueridge, kwaliteit voor weinig.

Flipkoos
3 oktober 2007, 07:48
Mooie technische marketingpraat over hun revolutionaire constructie, maar ik geloof er niet in; net zo min als ik geloof in kunstoffen klankkasten.


Volgens mij zijn alleen de zangbalkjes van kunststof.... Dat lijkt me toch wat anders dan een hele kunststof klankkast...(zoals bij mijn fantastische Ovation, hoewel die een bovenblad heeft van AAA-spruce :P) Ik zou ze wel eens willen proberen.

Harald
3 oktober 2007, 08:44
Zou hem dan zeker vergelijken met andere gitaren in die prijsklasse, en idd. zeker ook een Blueridge. De Garrisson die ik gehoord heb was nou niet echt opvallend goed (of opvallend slecht) Niet echt bijzonder.

Hennie V
3 oktober 2007, 09:41
Probeer een blueridge, kwaliteit voor weinig.
Die zou ik ook wel eens willen proberen.Enig idee welke zaak ze heeft staan?

greencharlie
3 oktober 2007, 13:10
Voor 600€ zou ik ook voor blueridge gaan.
Zonder electronica indien dat bestaat. Elementje inbouwen is fluitje van een cent.
Ingebouwde electronica met eq enzo lijken me overbodige kosten.

Guild Gad serie komt uit dezelfde fabriek als blueridge (is er aan te zien)
ook best ok.

Mattia
3 oktober 2007, 14:53
Voor 600€ zou ik ook voor blueridge gaan.
Zonder electronica indien dat bestaat. Elementje inbouwen is fluitje van een cent.
Ingebouwde electronica met eq enzo lijken me overbodige kosten.

Guild Gad serie komt uit dezelfde fabriek als blueridge (is er aan te zien)
ook best ok.

Een equivalent pickup systeem achteraf zelf inbouwen is meestal duurder. Tenzij je een offboard EQ/DI systeem hebt, voor meerdere gitaren, en alleen een passief pickup systeem in de gitaar zelf.

Mr. Ibanez
3 oktober 2007, 15:51
Mooie technische marketingpraat over hun revolutionaire constructie, maar ik geloof er niet in; net zo min als ik geloof in kunstoffen klankkasten.
Heb er ooit eens 1 geprobeerd, het geluid deed me niet achterovervallen.
Geef mij maar echte traditionele houtsoorten.


Zou hem dan zeker vergelijken met andere gitaren in die prijsklasse, en idd. zeker ook een Blueridge. De Garrisson die ik gehoord heb was nou niet echt opvallend goed (of opvallend slecht) Niet echt bijzonder.

Dan heb je zeker een instapmodel in je handen gehad. En bovendien, nogal kort door de bocht om gelijk maar te roepen dat het marketingpraat is als je er maar eentje getest hebt.
De Garrison G20 bijvoorbeeld, da's echt een topper qua prijs/kwaliteit.
Maar, ik begrijp het wel. De gemiddelde gitarist staat bekend als conservatief en moet dus niets hebben van nieuwigheden.
Ik persoonlijk sta er iig wel voor open en vindt het fantastische gitaren!

greencharlie
5 oktober 2007, 00:17
kheb me niet goed uitgedrukt.
Niet echt 1 uitgeprobeerd, maar meerdere gehoord en niet genoeg onder de indruk om ze verder uit te proberen.
Mss zitten er idd wel zeer goed klinkende tussen.

Maar hout leeft en reageert op temperatuur en vooral vochtigheidsverschillen, kunstof doet dit niet (op vochtigheidsverschillen).
kVraag me af wat dit doet met de constructie stabiliteit.

Heb ooit een ovation gehad waar het bovenblad van de kunststof kast is losgekomen....

Heb dáárna de Taylor gekocht toen het nog ver van een marktoverheersend merk was, net hetzelfde als mn Furch trouwens. Niet echt conservatief te noemen eigenlijk.

En waarom heb je nu toch zo'n eq in je gitaar nodig? Een kleine ingebouwde jackpreamp is toch voldoende in combi met een kleine gitaaramp en/of PA, als het een echt goed klinkende gitaar is?
Zo'n Eq-preamp-tuner kastje in het gat in de zijkant van je gitaar wat is dat waard, en hoeveel procent vd prijs (kwaliteit hout) vd gitaar neemt dat in beslag?

Gitaar4LifeDude
5 oktober 2007, 22:06
vandaag de jackson g-20 aangeschaft voor de uiteindelijke prijs van 520 en ik kreeg er nog een koffer bij ook xD
wat een géwéldige gitaar.
ik heb op menig takamine, gibson gespeeld maar deze speelt ze er allemaal uit!