PDA

View Full Version : Kiezen voor Marshall 30th of silver anniversary????



sjefke
2 oktober 2007, 20:53
Welk van deze twee versterkers zijn het "best" om alternatieve rock te spelen?

De 30th anniversary 6101 combo of de 2554 silver anniversary combo?

Zijn dat goede versterkers of zijn de JCM 800 modellen beter?

Greetz en alvast merci

Solidkick
2 oktober 2007, 21:08
Welke heb je al eens bespeeld en wat vond je der zelf van?

glacius
2 oktober 2007, 21:17
ik heb alledrie de tops bespeeld. en ik vind de 30th nog altijd het beste..

maar het is natuurlijk een kwestie van smaak. de 2550 is ook erg lekker maar de 30th is veelzijdiger.

de 800 vind ik geen fijne bak ..

Les Paul R8
2 oktober 2007, 21:44
De beide anniversary's zijn niet met elkaar te vergelijken. De 30th is een 3 kanaals versterker met op elk kanaal meerdere gain trappen. De 25th is in de basis een 1 kanaals versterker met extra gain trap. 30th is enorm veelzijdig. Van mooi helder clean tot high gain. 25th heeft eigenlijk maar 1 sound, maar die is wel erg mooi.

Gewoon beide proberen. BTW De 30th heb ik nog, mijn 25th heb ik verkocht.

tubeonly
3 oktober 2007, 11:01
De beide anniversary's zijn niet met elkaar te vergelijken. De 30th is een 3 kanaals versterker met op elk kanaal meerdere gain trappen. De 25th is in de basis een 1 kanaals versterker met extra gain trap. 30th is enorm veelzijdig. Van mooi helder clean tot high gain. 25th heeft eigenlijk maar 1 sound, maar die is wel erg mooi.

Gewoon beide proberen. BTW De 30th heb ik nog, mijn 25th heb ik verkocht.


Even aansluiten met R8. Ik heb beiden, maar speel eigenlijk bijna altijd op de 30th. het geluid van de 25ste kun je met de 30th heel dicht benaderen, maar je krijgt er zo veel extra's bij. Van de andere kant: de 25th kan een ding, en doet dat echt enorm goed.

Ga gewoon intensief luisteren. Ik denk dat je met beiden een topversterker hebt. Ik hoor trouwens ook van mensen dat ze met de 30th juist enorm veel moeite hebben om het juiste geluid te krijgen. (ik heb hem al 15 jaar, dus bij mij staat het ondertussen wel goed) Het ding heeft zo vreselijk veel opties dat je eerst een paar uur bezig bent alles uit te vogelen. Daarna staat het en ben je wel klaar.

Ik denk dat de belangrijkste vraag is of je met EEN bepaald geluid uit de voeten kunt, of dat je meerdere opties nodig hebt. Dat ene geluid kan met de 25th misschien wel het beste klinken, de meerdere opties kan met de 30th zeker het allerbeste.

Hell's Engl
3 oktober 2007, 17:11
+1!

Heb 'n paarse 6101 gehad. Wel 'n vet ding hoor...
Maar heb 'n paar weken geleden op 'n Silver Jubilee 25/50 Watt stack gespeeld en dat klink super!!! Tuurlijk, 't is maar 'n eenkanaals-ding. Maar wat ie doet, doet ie ech waanzinnig goed!!!
Ben niet echt 'n Marshall-man, maar zou toch best graag 'n Silver Jubilee willen hebben...

't Is inderdaad 'n kwestie van smaak en wat je 't beste ligt...

Succes!

Joost

-Heineken-
4 oktober 2007, 19:31
Welk van deze twee versterkers zijn het "best" om alternatieve rock te spelen?

De 30th anniversary 6101 combo of de 2554 silver anniversary combo?

Zijn dat goede versterkers of zijn de JCM 800 modellen beter?

Greetz en alvast merci

Ben sinds kort de trotse eigenaar van een silver jubilee. Geweldig rock beest. Clean en break-up is niet zo geweldig, maar lekker overstuurd vind ik het toch de beste "dirt" sound van elke Marshall EVAH... Die 30th anniversary's vind ik echt ruk. Een JCM900 met nog meer electronica waardoor hij nog meer ruk klinkt als ne'n echte JCM900. Voor dat gruizige alternatieve rock geluid zou ik dan toch voor een 1 kanaals JCM800 gaan. Heb zelf de 2204 head, die clean en "breakup"sounds zijn echt wel beter dan die op de silver jube. Klinkt nog steeds te gek en buizen als je er een pedaaltje voor gooit voor wat meer gain, heeft ie dan ook wel nodig, want hoewel lekker bruin heeft ie niet echt veel "bite". Voor het stevige rockwerk is die silver jube ongenevenaard.

PGR
4 oktober 2007, 21:20
Ben sinds kort de trotse eigenaar van een silver jubilee. Geweldig rock beest. Clean en break-up is niet zo geweldig, maar lekker overstuurd vind ik het toch de beste "dirt" sound van elke Marshall EVAH... Die 30th anniversary's vind ik echt ruk. Een JCM900 met nog meer electronica waardoor hij nog meer ruk klinkt als ne'n echte JCM900. Voor dat gruizige alternatieve rock geluid zou ik dan toch voor een 1 kanaals JCM800 gaan. Heb zelf de 2204 head, die clean en "breakup"sounds zijn echt wel beter dan die op de silver jube. Klinkt nog steeds te gek en buizen als je er een pedaaltje voor gooit voor wat meer gain, heeft ie dan ook wel nodig, want hoewel lekker bruin heeft ie niet echt veel "bite". Voor het stevige rockwerk is die silver jube ongenevenaard.

He Heineken, ben jij de Terneuzenaar die laatst in Den Haag mijn 2558 is komen ophalen?

Ik heb dus een 2558 gehad en vond hem echt fantastisch (zwaar...:)). Klonk perfect (clean vond ik wel erg goed) en inderdaad fantastisch rock kanaal. Voor echt gladde metal zit er te weinig gain op, maar wel ultieme rock versterker. Omdat hij te zwaar was om telkens mee te zeulen heb ik hem weg gedaan. Zou nou eerder voor een 1x12" gaan...

-Heineken-
5 oktober 2007, 07:32
He Heineken, ben jij de Terneuzenaar die laatst in Den Haag mijn 2558 is komen ophalen?

Ik heb dus een 2558 gehad en vond hem echt fantastisch (zwaar...:)). Klonk perfect (clean vond ik wel erg goed) en inderdaad fantastisch rock kanaal. Voor echt gladde metal zit er te weinig gain op, maar wel ultieme rock versterker. Omdat hij te zwaar was om telkens mee te zeulen heb ik hem weg gedaan. Zou nou eerder voor een 1x12" gaan...

Hé ja dat klopt. Haha. ben er dik tevreden mee. Heb de potmetertjes nog volledig kraakvrij gekregen met voorzichtig wat contactspray erin te spuiten. Ga er binnenkort wat nieuwe buizen in steken en dan is ie weer als nieuw. Heb je al wat anders gevonden trouwens?

PGR
5 oktober 2007, 21:36
Nee, nog geen tijd gehad om te gaan zoeken, maar dan zal een 30th anni 1x12" of een 25th anni 1x12" wel op de verlanglijst staan.

Heeft die 30th anni eigenlijk reverbbbb?

tubeonly
6 oktober 2007, 09:18
Nee, nog geen tijd gehad om te gaan zoeken, maar dan zal een 30th anni 1x12" of een 25th anni 1x12" wel op de verlanglijst staan.

Heeft die 30th anni eigenlijk reverbbbb?

Nee...

FF een Fender Tube reverbbbbbbbb in de effects loop hangen ;-)

(of een Boss RV5, ik weet welke liefst, lol)

Ik geloof dat de JVM een digitale reverb heeft ingebouwd, in de tijd van de 30th ann. ging men er van uit dat een reverb inbouwen de kwaliteit van het geluid te veel zou beinvloeden. Daarom hebben ze hem er uit gelaten. Genoeg keuze uit goede reverbs!

doncker
6 oktober 2007, 17:16
De 6101 is nu wel niet bepaald licht te noemen, is toch wel een 36 kg.
Telkens als ik mijn 6101 aanzet ben ik toch weer supergelukkig en hoef ik echt niets anders meer.