PDA

View Full Version : Wie Weet Het ??



roeland
27 november 2001, 22:35
Wie weet wat voor gitaar ze bij slipknot hebben, en hoe heet die gitaar. het is er een met vreemde punten eraan.

Sander
27 november 2001, 22:58
Ik denk dat je de BC Rich Warlock bedoelt, daar speelt Mick op. Jim speelt op een Jackson. Het staat toevallig in de nieuwe Gitarist. Grappig interview met die Mick.
citaatje:
"Live spelen we natuurlijk ontzettend agressief, vergeleken met al die klootzakken die hun vierkwartsmaat rapmetalshit spelen op hun Paul Reed Smtihs."

Wat een sukkel, maar tis erg vermakelijk om te lezen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sander op 2001-11-27 22:59 ]</font>

PeArLjAm
28 november 2001, 14:29
Die gast met die bc rich is toch die clown??? ik zat laatst eddy zoey te kijken daar was die gast ook. Echt lachwekkend, die gasten. Liep echt vaag te lullen die clown, van die wijze uitspraken enzo.

poeyerke
28 november 2001, 14:33
Wat ik vaak lees in die interviews is dat Slipknot gitaartechnisch zo goed is. Nou heb ik het nog nooit goed gehoord (heb nu een cd geleend, zal eens ff luisteren), maar is dat echt zo? Het is toch gewoon gitaar gehak(t) net als iedere doorsnee Nu-metal band. (niet om ze af te kraken ofso) Oops, je mag ze ook geen Nu-metal noemen las ik.

JV
28 november 2001, 15:02
het is best lastig om het allemaal in het ritme te doen, zekers als je zo op het podium staat te bouncen

Dila
28 november 2001, 17:08
het zijn best coole nummers alleen is er gitaartechnisch gezien toch niks bijzonders aan? niet dat ik dat belangrijk vind hoor (remember de kurt-discussie, alles wat ik zeg kan tegen me gebruikt worden :razz:) maar ja dat kan je gewoon niet zeggen ervan, maar Iowa is n goeie ceedee, live zijn ze alleen wat minder goed...

Noctiis
28 november 2001, 17:35
grappig dat uitgerekend ik het zeg, maar ik vind ze wat te hard :smile:
Luister liever naar wat rustigere muziek hehe

Dila
28 november 2001, 18:13
ik dacht dat jij zo'n metal liefhebber was??

Ditmar
28 november 2001, 20:11
Het is wel wat technischer dan de meeste gitaarmuziek, maar het is geen Dream Theater ofzo.... Wel vervelend is dat ze zo ontzettend laag spelen dat het moeilijk is om snel te spelen. Cradle of Filth is een stuk moeilijker na te spelen (wel eens Chtulhu Dawn geprobeerd ???).

gangsta
28 november 2001, 21:23
Op 2001-11-28 20:11, schreef Ditmar:
Cradle of Filth is een stuk moeilijker na te spelen (wel eens Chtulhu Dawn geprobeerd ???).

damn, kan je daarnaar luisteren.. gelukkig maar dat de smaken verschillen :grin:

poeyerke
28 november 2001, 22:17
Oei, ik heb die CD eens geluisterd. Nee tis toch niet echt mijn muziek. Een beetje te hard naar mijn smaak.

Outshine
29 november 2001, 14:14
Kun je slipknot muziek noemen dan?

Kitaarhiero
29 november 2001, 15:46
Muziek is gebaseerd op het principe van geluid ordenen, met de juiste instelling kun je met alles muziek maken.

Ic3gl0vE
29 november 2001, 17:22
Op 2001-11-29 14:14, schreef Outshine:
Kun je slipknot muziek noemen dan?


ik niet!

Metal is cool maar schuifknoop niet

ekkerman
29 november 2001, 18:52
ik vind dit allemaal kolere herrie .

Noctiis
29 november 2001, 19:24
Cthulhu dawn kan ik spelen Ditmar, is wel moeilijker dan ik aanvankelijk dacht, maar wel te doen.

Dila
29 november 2001, 21:18
nee ekkerman jij maakt leuke muziek wou je zeggen... apres-ski is nogal inteligente muziek...

taylor
30 november 2001, 00:21
zeikerd

ekkerman
1 december 2001, 17:31
dilla jij snapt er weer es geen kutje van ....
ik mailde dat ik echt van alles speel en dat is van beatles tot madonna ,dire straits peter frampton ,clapton,toto en ook nog eentje van frans bauwer maar zoals jij misschien ( als je ooit volwassen genoeg wordt om het vak in te gaan ) nog wel zal leren is dat als je op een bruiloft of personeels feest staat te spelen je toch een paar hoogtepunten moet forceren op zo'n avond en dat doe je dus onder meer met apres ski achtige muziek zoals ; jij bent de zon van job en ledjes als ; kabouter plop .
en ik heb onder een aantal oudjes (muziekbanden /midi files ) nog een flinke house beat ge-cubased en dat wil wel !!!
muziek is niet alleen mooi maar soms ook heel functioneel en de mensen in de zaal zitten niet alleen op mooie liedjes te wachten zij willen mee doen en ge-entertaint worden en de schoorsteen moet wel blijven roken natuurlijk zeker in deze donkere dagen.
die jongeren centrum gigs wat ik ook vrij lang met eigen herrie bands gedaan heb leveren haast niets op en zijn vaak heel frustrerend zie maar mijn topic dj probleem !!!

the man with the tele
6 mei 2003, 10:47
ik ook

Neals
6 mei 2003, 11:35
Slipknot steekt erg lekker in elkaar technisch gezien...
Tis idd geen Dream Theater, maar speel het ook niet 1,2,3 na.

Akira
6 mei 2003, 13:47
http://www.bcrich.com/guitars/ss/mick7/mick7_ss_warlock.htm

le guitar du schuifknoop gozer.

Plop
8 mei 2003, 20:05
Lawaaimuziek.......

Swan
8 mei 2003, 20:18
als je beetje Sepultura en Slayer gewend bent speel je slipknot makkelijk mee
die Mick is n klassikaal geschoolde gitarist...heb wat mp3tjes van hem waarop ie shred...is behoorlijk snel

Ibanez RuleZ
8 mei 2003, 20:48
Op 2001-11-28 20:11, schreef Ditmar:
Het is wel wat technischer dan de meeste gitaarmuziek, maar het is geen Dream Theater ofzo.... Wel vervelend is dat ze zo ontzettend laag spelen dat het moeilijk is om snel te spelen. Cradle of Filth is een stuk moeilijker na te spelen (wel eens Chtulhu Dawn geprobeerd ???).


vind jij laag spelen lastiger dan hoog? Ik heb meer moeite om het hoger op de hals snel en clean te doen. laag gaat me op de een of andere manier veel makkelijker af. geen idee hoe dat kan, maar shredden tot positie 7 no problemo, maar hoger wordt al een stuk lastiger voor mij (k zal wel dikke vingers hebben, alhoewel :sad:)

Harrald

slayurrr
10 mei 2003, 19:11
slipknot.. tja het is niet de band die ik thuis ff ga draaien, maar ze hebbe wel leuke nr's al wil je effe uit je dak gaan.
kheb ze ook live gezien toen op dynamo, toen waren ze niet goed live (twas wel leuk trouwens) maar ik heb laatst wat live dingen gedownload van slipknot, in concerten van 2003 en dat klonk al heel wat beter maar ach.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: slayurrr op 2003-05-10 19:11 ]</font>

daron_kurt
10 mei 2003, 19:48
Sliptknot weet ik niet zo heeel veeel van, maar ik heb ook een cdtje waarop die mick soleert en shred, en das snelheid a la petrucci hoor..... En die James Root (is ook 2e gitarist bij Stone Sour) speelt ook heel veel op PRS hoor... Ik heb hem ook wel eens op een Jackson gezien op een videotje, maar ik geloof eigelijk dat zijn main guitar de PRS is...Wat voor een weet ik niet. Maarjah, niet egt mijn muziek, ze hebben wel sommige leuke liedjes, in mijn ogen dan...Maar t houdt nie over.

Soulflyhigh
11 mei 2003, 20:48
Op 2001-11-27 22:58, schreef Sander:
Ik denk dat je de BC Rich Warlock bedoelt, daar speelt Mick op. Jim speelt op een Jackson. Het staat toevallig in de nieuwe Gitarist. Grappig interview met die Mick.
citaatje:
"Live spelen we natuurlijk ontzettend agressief, vergeleken met al die klootzakken die hun vierkwartsmaat rapmetalshit spelen op hun Paul Reed Smtihs."

Wat een sukkel, maar tis erg vermakelijk om te lezen.



Jim speelt ook vaak op een PRS :smile: :wink: